Hurtigruta Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Hva opplevde du som den største forskjellen mellom bachelorutdanningen og masterutdanningen? Det være seg folkene, pensum, foreleserne, oppgavene, eksamenene, kravene. Hva som helst. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, Hurtigruta skrev: Hva opplevde du som den største forskjellen mellom bachelorutdanningen og masterutdanningen? Det være seg folkene, pensum, foreleserne, oppgavene, eksamenene, kravene. Hva som helst. 🙂 Hvilken studiet er det du lurer på? Blir jo faen meg vanskelig å svare på hvis ikke. Anonymkode: 4aea8...154 2
Hurtigruta Skrevet 11. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken studiet er det du lurer på? Blir jo faen meg vanskelig å svare på hvis ikke. Anonymkode: 4aea8...154 Tenker mer generelt, uavhengig av studie. Var folk kanskje mer modne, mer motivert, mer avslappet, var det mer/mindre pensum, annet fokusområde.. Hvis du synes det er vanskelig å svare må du bare la vær Endret 11. august 2020 av Hurtigruta 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Ekstremt mye mer pensum Anonymkode: 9bb08...7cd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Mer spissede fag. Mer interessant😊 må være enda mer selvstendig enn før. Anonymkode: 10687...a34 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #6 Skrevet 12. august 2020 Mye mer pensum, mye mer krav til selvstendig arbeid, mye mer spissede fag. Anonymkode: 7708c...26d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Skrevet 12. august 2020 Mye mer pensum, mye mer selvstendighet. Og i mitt tilfelle var jeg den eneste på mitt fag som fortsatte fra bachelor på master, så det var veldig ensomt. Hadde aldri trodd at det skulle bli et problem, men det ble det. Har heller ingen venner som har tatt master eller som var interessert i å diskutere eller høre detaljer om hva jeg drev med, så det kjentes etter hvert betydningsløst. Ikke at jeg angrer, men den delen tenkte jeg ikke på å forhånd. Anonymkode: 1574b...45a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #8 Skrevet 12. august 2020 Gikk en samlingsbasert master så det ble ikke så mye sosialt klassemiljø på samme måten som da jeg tok bachelor på heltid. Pensum på masteren var hovedsakelig på engelsk, på bacheloren var det mest norsk. Det var en stor overgang. På master var det ganske mange obligatoriske innleveringsoppgaver og obligatorisk oppmøte. Hadde litt av det på bacheloren også men ikke så mye. Anonymkode: da110...f87
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #9 Skrevet 12. august 2020 Ingeniør -> Sivilingeniør Mer teori, og mer avansert matematikk. For min del føltes studiet mer ut som fysikk / anvendt matematikk studie, kontra ingeniørfag. Anonymkode: 2e1d7...cd4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 Mye mer krav til egen refleksjon. Det var ikke nok å kunne pensum. Det var min største overgang. I tillegg til at det meste av pensumet var på engelsk som er en utfordring for meg. Anonymkode: a1919...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå