AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Hvor mange grader er egentlig når du har på tallet 6 på kokeplate? Fordi når jeg skal bruke rapsolje, så forstår jeg den tåler høy varme, men ikke over 180 grader. Så hvordan vet jeg hvilke varme wokpanna mi har når jeg har på 6 og varmer opp ingrediensene? Trenger kjerringråd. Anonymkode: 4bc2e...961
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+kjerringråd&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 53bf2...696 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Sålenge du har andre vannholdige ting i pannen som div. grønnsaker og kjøtt, så skal det mye til å overopphete oljen. For så lenge det er vann som fordamper, så vil dette prøve å holde innholdet i pannen til maks 100 grader. Alle steder hvor det "freser", så kjøler vannet ned oljen det er i kontakt med til 100 grader. Så til vanlig steking med styrke innenfor rimelighetens grenser så ville jeg ikke tenkt så mye over det. At man svir oljen skjer helst med frityrsteking eller hvis pannen står med kun olje med varme på, f.eks. til forvarming før man hiver oppi en biff. For da er det ingenting vannholdig som holder igjen temperaturen. Anonymkode: 2c0a0...80c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå