Gå til innhold

Lever på en livsløgn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror på at jeg skal få leve og bo i mitt hjem som jeg elsker helt til jeg dør. Det er vel å leve på en livsløgn? For innerst inne så vet jeg at det sannsynligvis ikke vil bli sånn. Man blir vel gammel og skral og må flytte på gamlehjem en gang. 

Jeg synes det er et interessant tema. Som Ibsen skrev:"tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske...tar du lykken fra det med det samme".

Er det sånn at vi må lure oss selv for å være lykkelige?

Har du en livsløgn?😊

Anonymkode: 436fd...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på at jeg skal få leve og bo i mitt hjem som jeg elsker helt til jeg dør. Det er vel å leve på en livsløgn? For innerst inne så vet jeg at det sannsynligvis ikke vil bli sånn. Man blir vel gammel og skral og må flytte på gamlehjem en gang.

😊

Anonymkode: 436fd...65c

Hvordan er dett er livsløgn?

Anonymkode: c1923...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ibsen sin tid var det nok riktig.

I 2020 burde det ikke være nødvendig. Ikke i 1990 heller, eller siden.

Endret av MarieLo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da masse mennesker som dør brått. Enten i ulykker eller av illebefinnende. Og så har du alle dem som dør på sykehus. Og så er det mange eldre som klarer å bo hjemme helt til de dør, eventuelt de blir plassert på institusjon akkurat på slutten men da får man knapt kontakt med dem.

Hvis noen har tall på hvor mange prosent som bor mer enn noen måneder på sykehjem i slutten av livet så hadde det vært interessant.

Anonymkode: b8ef8...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er et interessant tema. Som Ibsen skrev:"tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske...tar du lykken fra det med det samme".

Er det sånn at vi må lure oss selv for å være lykkelige?

Har du en livsløgn?

Ja, det er vel det som sies. Men hvor sant er det egentlig? Livsløgnen er jo en illusjon, en falskhet. Ligger det ikke en slags befrielse i sannheten også? En lykke?

Anonymkode: 4745a...d90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel det som sies. Men hvor sant er det egentlig? Livsløgnen er jo en illusjon, en falskhet. Ligger det ikke en slags befrielse i sannheten også? En lykke?

Anonymkode: 4745a...d90

Sannheten vil sette deg fri! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er derfor de små hvite løgnene er så viktige i samlivet og samfunnet; så folk vi er glade i får beholde livsløgnen og lykken sin. 

Anonymkode: 4a869...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...