AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Del Skrevet 11. august 2020 Jeg skal se litt film på pc, er det veldig stor merkbar forskjell på 14 tommer og 15 tommer? Det er så dårlig utvalg av 15" til en ok pris. Anonymkode: 656ef...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #2 Del Skrevet 12. august 2020 Ja, jeg synes det er stor forskjell. 15-tommere har 15,6" skjerm, altså 1,6" / 4 cm større diagonalt enn en 14". Jobb-PC-en er en 14" Lenovo. Har en Dell XPS 15 OLED (15,6") privat, og den har merkbart større skjerm. Ja, det er vanskelig å finne gode 15" til en ålreit pris. Min PC kostet over 20k, og det var med 10 % rabatt. En annen ulempe med større skjerm er vekt og portabilitet. Anonymkode: f97ba...68b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva som helst Skrevet 13. august 2020 #3 Del Skrevet 13. august 2020 De fleste 15-tommere har samme oppløsning som 14-tommere, dvs at du «får plass» til det akkurat det samme på 15-tommelen men det ser større ut. Selv liker jeg 15-tommere, blant annet fordi de som regel kommer med et bedre grafikkort slik at de er bedre til spill. Foreslår å ta en tur i butikken for å se hvilken størrelse som passer deg best. Har du power i nærheten og har er DNB MasterCard kan du også få 20% tilbud denne helgen ved å benytte dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Del Skrevet 13. august 2020 Jeg vil si kvaliteten på skjermen er mye viktigere enn størrelsen. Billige laptoper har dessverre vanligvis elendig skjerm. Anonymkode: 978de...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Del Skrevet 13. august 2020 Hvis du skal se film, anbafales det absolutt å kjøpe en ekstern skjerm; man får en 27-tommer til en grei pris, og det gir en helt annen opplevelse enn å se en film på en laptop. Dessuten er 15-tommers laptoper ikke like bærbare som en mindre skjerm, så med mindre du har en stasjonær hjemme, er kombinasjonen lett og flyttbar laptop + ekstern skjerm for å se film, langt mer praktisk enn å slepe rundt på en større laptop, som likevel har en for liten skjerm til at den er velegnet til å se film med. Anonymkode: 9e527...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Del Skrevet 13. august 2020 Kjøp en tv skjerm og google chromecast. Så kan du streame fra mobilen. Anonymkode: 8f51a...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå