AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Ha jeg vet det er anbefalt å vente til 6 mnd. Men jeg var alene med henne og storebror på 3år og vi måtte et kjapt ærend. Puttet da begge i joggevogna ( nordic cab urban). For å få det rasktt unna, typ 10 min. Ble møtt av en dame utenfor butikken som regelrett forhørte meg, hvor gammelt er det barnet og vet du ikke at det er farlig. Snakket om hoftedysplasi og matet på, hadde en lang tirade. Hadde mest lyst til å grine når jeg dro derfra (har nok litt frynsete nærver etter lite søvn). Ingen har noen gang fått meg til å føle meg som en så dårlig mor! Nå sitter jeg her litt sånn, var dette virkelig SÅ ille? Hun var godt spent fast og hadde dratt frem setet så langt jeg kunne, så hun lå mest mulig, men selvsagt ikke helt 100% flatt. hva tenker dere? Anonymkode: 82f67...a64
Kenelz Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Barnet tar ikke skade av å bruke det én gang i 10 minutter. Hadde bedt hun holde kjeft. 26
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Nei. Det var ikke SÅ ille. Noen ganger oppstår det nødstilfeller som gjør at vi må ta ugunstige valg. Her virker det som at du har gjort det beste ut av situasjonen. Glem damen. Anonymkode: c13a7...3b5 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Tenker det er helt på trynet å forelese sånn for fremmede mennesker og du er selvfølgelig ikke en dårlig mor basert på ett slikt øyeblikk hvor du ikke fulgte anbefalingene. Det der handlet mest sannsynligvis ikke om deg så du må bare legge det fra deg. Anonymkode: 85143...217 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Uansvarlig. Anonymkode: bd88c...31b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 Det er aldri greit å kjefte på fremmede på den måten, men jeg tenker at det må ha sett ganske ille ut for at noen skulle bryte inn på den måten? Vanskelig å bedømme uten å ha sett selv selvfølgelig. Har du bæretøy? Jeg ville helt klart hatt babyen i bæretøy og 3-åringen i vogna i stedet for å legge en så liten baby i joggevogn 🙂 Anonymkode: 1737e...6b6 2
Lisa Rowe Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Barnet tar ikke skade av å bruke det et par ganger i nødstilfeller. Det kan jo hende kvinnen trodde at dette var en daglig greie, men da kunne hun rett og slett informert deg fint. Jeg hadde neppe godtatt å fått kjeft av en fremmed som ikke vet noe om situasjonen i hvert fall. 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 Babysete til nordic cab så slipper du å bekymre deg😊 Anonymkode: c31a1...070 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Det er nok eit eksempel på folk som ikkje ser eller forstår konteksten. Det ser jo ikkje bra ut, og er ikkje bra heller. Anonymkode: 7308e...004
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 Jeg synes det er svært uansvarlig å ha en liten baby i en sykkelvogn som er egnet for store barn. Baby på 3 mnd kan ikke holde hode selv en gang, så hadde reagert seg. Synes var modent og riktig av den som sa ifra. Anonymkode: 15d43...a14 10
Gjest Switch Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 Jeg hadde akkurat samme, brukte den en del til jentene mine den vinteren yngste var 3-4 måneder (brukte den til- og fra barnehagen når det var skikkelig ekkelt vær). La ryggen ned så mye man kunne, hadde vognposen, hadde spent henne fast og støttet godt rundt. Virker ikke som om hun har tatt noe skade av det. De ligger jo ikke 100% flatt i en bilstol heller. Så hvis du er en dårlig mamma, så er vel jeg og det. Kan umulig være så ille da, har veldig fornøyde barn, og ingen har uttrykt noen bekymring heller.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 De anbefalingene er jo laget med tanke på babyens faste vogn som de ligger i timevis hver dag. De sitter jo i bilstoler i kortere perioder, så gi minutter i sittendelen blir jo akkurat det samme. Dustedame, og de som sier ti minutter i sittedel er for mye her inne, er bare hysteriske. Håper de aldri har puttet babyen sin i en bilstol, i alle fall. Anonymkode: 81f5d...35a 8
Gjest Switch Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er svært uansvarlig å ha en liten baby i en sykkelvogn som er egnet for store barn. Baby på 3 mnd kan ikke holde hode selv en gang, så hadde reagert seg. Synes var modent og riktig av den som sa ifra. Anonymkode: 15d43...a14 Vet du noe som helst om denne sykkelvognen? Er riktignok en stund siden vi hadde den, men mener å huske at det stod at den var anbefalt fra 6 måneder. Vil ikke akkurat definere en 6 måneder gammel baby for «et stort barn». Og ryggen er jo som nevnt lagt ned, så det er ikke nødvendig å holde holdet selv engang. Barnet ligger jo.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, Switch skrev: Vet du noe som helst om denne sykkelvognen? Er riktignok en stund siden vi hadde den, men mener å huske at det stod at den var anbefalt fra 6 måneder. Vil ikke akkurat definere en 6 måneder gammel baby for «et stort barn». Og ryggen er jo som nevnt lagt ned, så det er ikke nødvendig å holde holdet selv engang. Barnet ligger jo. Jeg visste ikke at setene kunne legges ned, så jeg vet ikke. Anonymkode: 15d43...a14
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babysete til nordic cab så slipper du å bekymre deg😊 Anonymkode: c31a1...070 3 åringen sitter stort sett aldri i vogn lenger, så det tror jeg ikke vi gidder. Måtte bare ha han i vogn nå for å greie å ha begge to på butikken samtidig (er stort sett aldri alene med de). ts Anonymkode: 82f67...a64 1
Gjest Switch Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke at setene kunne legges ned, så jeg vet ikke. Anonymkode: 15d43...a14 Da bør du jo lese HI skikkelig, i og med at det står der, før du kaller TS for uansvarlig. Hellingen som er når man legger ned ryggen på en Nordic Cab Urban er så og si den samme man får når man legger en ergonomisk sittedel ned på det meste. Både kjenner og ser generelt stadig vekk noen som triller med små barn i sittedeler, eller sportsdel om du vil (tiltet ned, for ordens skyld) og tror neppe folk hugger hodet av dem av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 Jeg har måttet gå over til sportsdel på vogna til min baby på ca 4.5 mnd. Det ble så trangt i bagdelen, både på lengde og størrelse. Hadde heller ikke så mye tillat vekt å gå på heller 😇 Har selvsagt sportsdelen i nederste stilling slik at det er tilnærmet liggestilling. Blir ikke helt flatt pga ergonomisk sportsdel. Anonymkode: 6244d...779
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har måttet gå over til sportsdel på vogna til min baby på ca 4.5 mnd. Det ble så trangt i bagdelen, både på lengde og størrelse. Hadde heller ikke så mye tillat vekt å gå på heller 😇 Har selvsagt sportsdelen i nederste stilling slik at det er tilnærmet liggestilling. Blir ikke helt flatt pga ergonomisk sportsdel. Anonymkode: 6244d...779 Samme her. Rett og slett for stor for bagdelen og baby trives sååå mye bedre i vognen nå. Satt langt inne å gjøre det, da jeg stort sett følger anbefalinger/«regler», men glad jeg hoppet i det Anonymkode: 6a155...479 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #19 Skrevet 11. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Ha jeg vet det er anbefalt å vente til 6 mnd. Men jeg var alene med henne og storebror på 3år og vi måtte et kjapt ærend. Puttet da begge i joggevogna ( nordic cab urban). For å få det rasktt unna, typ 10 min. Ble møtt av en dame utenfor butikken som regelrett forhørte meg, hvor gammelt er det barnet og vet du ikke at det er farlig. Snakket om hoftedysplasi og matet på, hadde en lang tirade. Hadde mest lyst til å grine når jeg dro derfra (har nok litt frynsete nærver etter lite søvn). Ingen har noen gang fått meg til å føle meg som en så dårlig mor! Nå sitter jeg her litt sånn, var dette virkelig SÅ ille? Hun var godt spent fast og hadde dratt frem setet så langt jeg kunne, så hun lå mest mulig, men selvsagt ikke helt 100% flatt. hva tenker dere? Anonymkode: 82f67...a64 De eneste gangene jeg sier noe til andre foreldre er på dager som i dag: 28 grader og tildekket vogn. Anonymkode: 1590c...75c 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Rett og slett for stor for bagdelen og baby trives sååå mye bedre i vognen nå. Satt langt inne å gjøre det, da jeg stort sett følger anbefalinger/«regler», men glad jeg hoppet i det Anonymkode: 6a155...479 Utrulig godt å høre at det ikke bare er meg 🙈 det var ikke den enkleste besluttningen, men jeg tror den var til det beste 😊 🤞 Kan jeg spørre hvilken vogn du har? Har selv emmaljunga nxt90 Anonymkode: 6244d...779
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå