AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #61 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Overvekt får du fordi du spiser for mye, ikke fordi du har pcos.. Anonymkode: e4ac4...c93 Men det er jo ikke casen i det hele tatt. Hvorfor kan da mennesker som er slanke overspise også da? Men de forblir den vekta de er hele tiden? hva er grunnen til det. At to mennesker kan spise like masse i et år. Den ene går ikke opp noe og den andre går opp 15 kg? Det sier jo litt om hvor forskjellige vi faktisk er satt sammen. Og jo når man har PCOS så legger man fortere på seg, det er mange med PCOS som legger på seg fordi hormonene kødder til alle balanser i kroppen. Akkurat som noen mennesker raser opp i vekt når de går på ulike medikamenter. Det er ikke fordi de spiser for mye, men fordi det skjer en uballanse i kroppen. Anonymkode: 768f0...ed2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #62 Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så svar hvitt, og har heller ingenting med innlegget å gjøre. Anonymkode: 768f0...ed2 Jo, det er så svart hvitt.. Anonymkode: e4ac4...c93
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #63 Skrevet 11. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men trådstarter har nøyaktig samme tankegang som disse menneskene. Og det er nettopp det som er skummelt. Hun risikerer dermed å ende opp som dem (eller, som jeg skrev tidligere, på "bare" 150 eller 180 kg) Anonymkode: 04de1...e8a Ja, og hva har du med den saken å gjøre da? Du er vel ikke her inne for å henge deg opp i hennes vekttall. Mange som veier 150 kg, men lever et godt liv. Det er jo det alt handler om. Anonymkode: 768f0...ed2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #64 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke casen i det hele tatt. Hvorfor kan da mennesker som er slanke overspise også da? Men de forblir den vekta de er hele tiden? hva er grunnen til det. At to mennesker kan spise like masse i et år. Den ene går ikke opp noe og den andre går opp 15 kg? Det sier jo litt om hvor forskjellige vi faktisk er satt sammen. Og jo når man har PCOS så legger man fortere på seg, det er mange med PCOS som legger på seg fordi hormonene kødder til alle balanser i kroppen. Akkurat som noen mennesker raser opp i vekt når de går på ulike medikamenter. Det er ikke fordi de spiser for mye, men fordi det skjer en uballanse i kroppen. Anonymkode: 768f0...ed2 Fordi slanke mennesker ikke overspiser hele tiden, og spiser ikke mer enn hva de forbrenner. Legger man på seg fett, er det ALLTID på grunn av at manspiser for mye. Medikamenter kan gjøre at man får mer sultfølelse, og spiser man da ender man med å legge på seg hvis man spiser mer enn man forbrenner. Nei, hvis har pcos og går opp i vekt, går du opp i vekt fordi du overspiser ikke fordi du har pcos. Anonymkode: e4ac4...c93 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #65 Skrevet 11. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt riktig, og jeg er dønn enig med deg! Men jeg er ikke noe glad i søtsaker, så det blir det lite av her, men det blir kanskje veldig feil spising med tanke på 2 store måltider i stedet for flere små osv. Jeg spiser er en dell frukt osv. Jeg tror PCOS har mye av skylden også, men jeg har som sagt alltid vært en stor unge, og som liten fikk jeg mat av mamma og pappa og de var nøye på hva jeg fikk i meg. Har aldri hatt sjokoladepålegg, loff eller annet liggende, men allikevel var jeg en stor unge. Anonymkode: 768f0...ed2 Ja, det som er med PCOS er at overvekt og inaktivitet trigger sykdommen og gjør det ytterligere vanskelig å gå ned i vekt. Så du må legge litt ekstra innsats til. Men det som er så bra er at du kan bli kvitt det helt ved å gå ned i vekt. Krever litt ekstra, men om du får det til så vil hormonene stabilisere seg, både kjønnshormoner og suthormoner. Det er en ond sirkel som du faktisk kan komme deg ut av. Men da må du gå "all in" og begynne med en livstilsendring. Nå. Tell kalorier. Sannsynligvis er de to måltidene dine alt for store. Anonymkode: 37048...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #66 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det som er med PCOS er at overvekt og inaktivitet trigger sykdommen og gjør det ytterligere vanskelig å gå ned i vekt. Så du må legge litt ekstra innsats til. Men det som er så bra er at du kan bli kvitt det helt ved å gå ned i vekt. Krever litt ekstra, men om du får det til så vil hormonene stabilisere seg, både kjønnshormoner og suthormoner. Det er en ond sirkel som du faktisk kan komme deg ut av. Men da må du gå "all in" og begynne med en livstilsendring. Nå. Tell kalorier. Sannsynligvis er de to måltidene dine alt for store. Anonymkode: 37048...5c1 Synes dette var et flott svar, må bare rette deg på at PCOS er et syndrom, og det kan ikke fjernes, men man kan fjerne symptomene. Et syndrom er et syndrom. Du blir ikke frisk fra et syndrom, men kan få det bedre med det. Anonymkode: 768f0...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #67 Skrevet 11. august 2020 Okey! Jeg orker faktisk ikke å bruke mere tid på dette her inne, for jeg blir bare lei meg av det her og det var ikke mitt ønske. Nå ønsker jeg egentlig bare å gi faen i det hele og fortsette og være fornøyd som jeg er. Jeg har ingen helsemessige plager annet en PCOS, og det er ikke noe som tar livet av meg. Jeg ønsket bare å kunne gå ned noe for å kunne få tilbake min regelmessige menstruasjon og for å kune øke kjangsene for å bli gravid, men blir det ikke sånn så var det vel ikke ment for meg. Jeg føler meg bare sett ned på av de fleste her inne. Dere er ikke ute etter å hjelpe, men dere vil trykke meg ned! Jeg er i min kropp og jeg tror de fleste mennesker som veier for mye er klar over det og ønsker å gå ned noen kg. Jeg har ikke noe godt selvbilde, og jeg føler at folk glaner på meg til tider og jeg ser på magen min og tenker "æsjamei", men jeg forsøker å jobbe med meg selv, for alt dette går på den mentale biten. Jeg fronter ikke overvekt for det er ikke et sunt kroppsideal, men jeg ønsker å fronte et sunt kroppsfokus, og jeg ønsker at mennesker skal være okey i sin egen kropp. Ingen andre har rett til å mene noe om det i det hele tatt, og man kan holde sine meninger for seg selv i slike situasjoner. Jeg hadde et enkelt spørsmål og det var om det var mulig å gå ned i vekt kun ved å trene. Noen sa ja og noen sa nei, og det er helt i orden. Men jeg trengte ikke noe mere svar utover det. jeg ba spesifikt om råd hvis du selv hadde klart å ned å i vekt med ved kun trening. I stedet for så skal det bables om mine holdninger og skremme meg med at jeg kommer til å bli som de i 600 pounds life osv. Det synes jeg bare er stygt og fryktelig lite motiverende, og jeg kommer aldri til å bli så stor. Jeg har gått opp 6 kg på 7 år, og det er ved kun å ha sitti stille. Jeg gikk like mye opp i vekt da jeg var aktiv og gikk på skolen, så dette er jo noe som har vært slik i all tid. Med andre ord så vil jeg aldri kunne bli så stor som 200+ kg. Det viktigste for meg er å holde vekta og gå ned de prosentene som er ønskelig. Takk til dere med gode svar og tips, og dere andre kan egentlig bare dra dit pepper`n gror. Men jeg takker dere for å ha ødelagt kvelden min..tusen fuckings takk! Anonymkode: 768f0...ed2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #68 Skrevet 11. august 2020 Men du TS: Hvis du vil gå ned i vekt, er omlegging av kostholdet svaret. Enten du vil det, eller ikke. Spiller ingen rolle. Du må spise mindre, og helst også mat med bedre kvalitet. Sånn er det bare, samme hvor sint du blir av å høre det. Anonymkode: 04de1...e8a 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #69 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okey! Jeg orker faktisk ikke å bruke mere tid på dette her inne, for jeg blir bare lei meg av det her og det var ikke mitt ønske. Nå ønsker jeg egentlig bare å gi faen i det hele og fortsette og være fornøyd som jeg er. Jeg har ingen helsemessige plager annet en PCOS, og det er ikke noe som tar livet av meg. Jeg ønsket bare å kunne gå ned noe for å kunne få tilbake min regelmessige menstruasjon og for å kune øke kjangsene for å bli gravid, men blir det ikke sånn så var det vel ikke ment for meg. Jeg føler meg bare sett ned på av de fleste her inne. Dere er ikke ute etter å hjelpe, men dere vil trykke meg ned! Jeg er i min kropp og jeg tror de fleste mennesker som veier for mye er klar over det og ønsker å gå ned noen kg. Jeg har ikke noe godt selvbilde, og jeg føler at folk glaner på meg til tider og jeg ser på magen min og tenker "æsjamei", men jeg forsøker å jobbe med meg selv, for alt dette går på den mentale biten. Jeg fronter ikke overvekt for det er ikke et sunt kroppsideal, men jeg ønsker å fronte et sunt kroppsfokus, og jeg ønsker at mennesker skal være okey i sin egen kropp. Ingen andre har rett til å mene noe om det i det hele tatt, og man kan holde sine meninger for seg selv i slike situasjoner. Jeg hadde et enkelt spørsmål og det var om det var mulig å gå ned i vekt kun ved å trene. Noen sa ja og noen sa nei, og det er helt i orden. Men jeg trengte ikke noe mere svar utover det. jeg ba spesifikt om råd hvis du selv hadde klart å ned å i vekt med ved kun trening. I stedet for så skal det bables om mine holdninger og skremme meg med at jeg kommer til å bli som de i 600 pounds life osv. Det synes jeg bare er stygt og fryktelig lite motiverende, og jeg kommer aldri til å bli så stor. Jeg har gått opp 6 kg på 7 år, og det er ved kun å ha sitti stille. Jeg gikk like mye opp i vekt da jeg var aktiv og gikk på skolen, så dette er jo noe som har vært slik i all tid. Med andre ord så vil jeg aldri kunne bli så stor som 200+ kg. Det viktigste for meg er å holde vekta og gå ned de prosentene som er ønskelig. Takk til dere med gode svar og tips, og dere andre kan egentlig bare dra dit pepper`n gror. Men jeg takker dere for å ha ødelagt kvelden min..tusen fuckings takk! Anonymkode: 768f0...ed2 Alle her har kommet med gode råd. Ingen har har skrevet noe som er nedverdigende eller stygt. Et sunt kroppsfokus er nemlig en kropp som ikke er overvektig. Det er jo du som ikke vil ta til deg det som skrives, men bare kommer med unnskyldninger og "svadaforskning". Nei, genetikk spiller liten rolle. Nei, pcos er ikke hva som forårsaker overvekt. Det som gir overvekt, er et overskudd av kalorier. Så enkelt, men allikevel så vanskelig. Trening er gram, kosthold er kilo. Du vil ha godt av mer aktivitet. Mange har det. Men for å bli symptomfri(for en kropp med mye pcos symptomer, er ingenfæ frisk kropp) må du slutte med unnskyldninger on genetikk, medikamenter og slikt tull, og se på hva du spiser. Jeger forøvrig overvektig med pcos selv, og er på vei ned samtidig som jeg spiser kake og snop(ref din kommentar om 75 og usunn vs 90 og salatbladeter). Anonymkode: e4ac4...c93 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #70 Skrevet 11. august 2020 "Ja visst gör det ont när knoppar brister." Sånn er det for alle. På alle livets områder. Helt enormt smertefullt og vanskelig er det. Men livet kan allikevel by på det, nå og da. Så da får vi bare bryne oss på det. Anonymkode: 04de1...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #71 Skrevet 11. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle her har kommet med gode råd. Ingen har har skrevet noe som er nedverdigende eller stygt. Et sunt kroppsfokus er nemlig en kropp som ikke er overvektig. Det er jo du som ikke vil ta til deg det som skrives, men bare kommer med unnskyldninger og "svadaforskning". Nei, genetikk spiller liten rolle. Nei, pcos er ikke hva som forårsaker overvekt. Det som gir overvekt, er et overskudd av kalorier. Så enkelt, men allikevel så vanskelig. Trening er gram, kosthold er kilo. Du vil ha godt av mer aktivitet. Mange har det. Men for å bli symptomfri(for en kropp med mye pcos symptomer, er ingenfæ frisk kropp) må du slutte med unnskyldninger on genetikk, medikamenter og slikt tull, og se på hva du spiser. Jeger forøvrig overvektig med pcos selv, og er på vei ned samtidig som jeg spiser kake og snop(ref din kommentar om 75 og usunn vs 90 og salatbladeter). Anonymkode: e4ac4...c93 Så flott for deg da, men mange av svarene her inne dreier seg ikke om spørsmålet, hvorfor å man skive så mye annet om man ikke har svar på det jeg spurte om. Men jaja, ønsker deg en fin kveld videre og lykke til med din vektnedgang. Og nei, en overvektig kropp er ikke en sunn kropp, men vi kommer i alle former og fasonger og folk skal være fornøyde med seg selv. Det er ikke bra med undervektige kropper heller, men det er det ingen som setter fokus på eller tenker over. Undervekt er faktisk værre! Anonymkode: 768f0...ed2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #72 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så flott for deg da, men mange av svarene her inne dreier seg ikke om spørsmålet, hvorfor å man skive så mye annet om man ikke har svar på det jeg spurte om. Men jaja, ønsker deg en fin kveld videre og lykke til med din vektnedgang. Og nei, en overvektig kropp er ikke en sunn kropp, men vi kommer i alle former og fasonger og folk skal være fornøyde med seg selv. Det er ikke bra med undervektige kropper heller, men det er det ingen som setter fokus på eller tenker over. Undervekt er faktisk værre! Anonymkode: 768f0...ed2 Flesteparten av svarene her dreier seg om at nøkkelen til vektnedgang i hovedsak dreier seg om kosthold. Noe som jo er helt sant. Og ettersom du jo etterspurte råd om å gå ned i vekt, fikk du mange svar om nettopp dette, og om at å bare begynne med trening og ikke endre på kostholdet, ikke er hensiktsmessig. Og nei, undervekt er ikke verre enn overvekt. Det kan hende at det på individnivå er det omtrent like ille, selvfølgelig avhengig av graden av undervekt/overvekt. Det som uansett er tilfelle, er at overvekt er et gedigent problem i samfunnet, og at det å lalle seg inn i en slags idé om at undervekt er et tilsvarende stort problem, viser at man er litt ute å kjøre når det gjelder virkelighetsoppfatning. Når det gjelder momentet om at man ikke skal skamme seg over kroppen sin og at vi kommer i alle former og fasonger, er jeg hjertens enig. Men det er en avsporing. For samme hvor glad man er i kroppen sin som overvektig, får man de samme livsstilssykdommene som de som hater kroppen sin. Anonymkode: 04de1...e8a 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #73 Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flesteparten av svarene her dreier seg om at nøkkelen til vektnedgang i hovedsak dreier seg om kosthold. Noe som jo er helt sant. Og ettersom du jo etterspurte råd om å gå ned i vekt, fikk du mange svar om nettopp dette, og om at å bare begynne med trening og ikke endre på kostholdet, ikke er hensiktsmessig. Og nei, undervekt er ikke verre enn overvekt. Det kan hende at det på individnivå er det omtrent like ille, selvfølgelig avhengig av graden av undervekt/overvekt. Det som uansett er tilfelle, er at overvekt er et gedigent problem i samfunnet, og at det å lalle seg inn i en slags idé om at undervekt er et tilsvarende stort problem, viser at man er litt ute å kjøre når det gjelder virkelighetsoppfatning. Når det gjelder momentet om at man ikke skal skamme seg over kroppen sin og at vi kommer i alle former og fasonger, er jeg hjertens enig. Men det er en avsporing. For samme hvor glad man er i kroppen sin som overvektig, får man de samme livsstilssykdommene som de som hater kroppen sin. Anonymkode: 04de1...e8a Det er ikke det jeg sier, men det blir aldi fokusert på. Man kritiserer sjeldent en tynn person, men en tjukk en er det veldig artig å plage eller slenge dritt om. Og jo, det er like helseskadelig å være for tynn. Min fastlege sier alltid det at hun vil heller at pasientene skal veien noen kg for mye en for lite. Blir du alvorlig syk og har noen kg for mye kan det redde deg, men da snakker vi jo ommoderate mengder overvekt selvfølgelig. Anonymkode: 768f0...ed2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #74 Skrevet 11. august 2020 Jeg er 100% for kroppspositivisme og det å trives i egen kropp, og det å kjempe mot alle former for shaming og stigmatisering. Allikevel, noen ganger kan en slik aktivisme gå over i usunn ideologi. Jeg synes at dette innlegget har mange gode innspill i dette henseendet. http://www.tjukkasbloggen.no/det-verste-man-kan-vaere-i-2018-er-syk/ Anonymkode: 04de1...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #75 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 100% for kroppspositivisme og det å trives i egen kropp, og det å kjempe mot alle former for shaming og stigmatisering. Allikevel, noen ganger kan en slik aktivisme gå over i usunn ideologi. Jeg synes at dette innlegget har mange gode innspill i dette henseendet. http://www.tjukkasbloggen.no/det-verste-man-kan-vaere-i-2018-er-syk/ Anonymkode: 04de1...e8a Det er jeg enig med deg i, og derfor vil ikke jeg stå frem som et godt forbilde slik at alle skal bli som meg. Det er usunt, og som sagt så fronter jeg ikke overvekt, men jeg er litt opptatt av stigmatiseringen rundt temaet. Kan man være overvektig og sunn? Absolutt! Kan man være tynn og usunn? Absolutt. Ofte så fokuseres det veldig mye på utseende og ikke på helsa i seg selv, og det ønsker jeg at vi skal gå bort i fra. Noen er disponert for ulike sykdommer andre er ikke det. Vi vet at det å røyke er farlig, men mange røyker hele livet og blir 90 år uten at de opplevde noen form for plager. Noen er overvektige og blir 90 år uten at de hadde noen plager av det, mens andre dør når de er 40 på grunn av overvekt, så vi er så forskjellige og livet er bingo. Røyking er jo ogå meget helseskadelig(kan være) allikevel gjør folk det, selvom det øker sannsynligheten for kreft, kols, trange årer og andre alvorlige sykdommer. Jeg håper ingen av dere som har svart her inne røyker! Man er sjef i sitt eget liv, og det er jeg opptatt av. Man skal bestemme selv hvem man vil være, og hvis man ønsker å leve livet sitt med noen kg for mye så er det greit. Det er viktig å lære folk å være fornøyd i sin egen kropp. Som nevnt overfor her har det jo blitt et stort problem dette med overvekt, og det har nok kommet for å bli. Derfor er det jo viktig å lære seg å elske sin egen kropp tenker jeg da, med de skavankene det måtte innebære. Det er derfor jeg blir plaget fordi jeg føler at jeg plutselig blir kritisert på grunn av vekta mi, eller at jeg skal få masse dritt fordi jeg innbiller meg ting osv, at jeg har et rart syn på verden og virkelighetsfølelsen min osv. Det er ikke det som er greia, men man ser jo på hele dette innlegget at jeg blir dømt. Folk konkluderer med at det er sånn og slik og føler de har rett til å late som de sitter i mitt hode og vet alle mine tanker når det ikke er casen i det hele tatt. Vi blir stigmatisert, og det har jeg ikke sansen for. Det er ikke slik at alle feite mennesker er late og usunne. Det er for lettvint og det er direkte feil. Anonymkode: 768f0...ed2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #76 Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig med deg i, og derfor vil ikke jeg stå frem som et godt forbilde slik at alle skal bli som meg. Det er usunt, og som sagt så fronter jeg ikke overvekt, men jeg er litt opptatt av stigmatiseringen rundt temaet. Kan man være overvektig og sunn? Absolutt! Kan man være tynn og usunn? Absolutt. Ofte så fokuseres det veldig mye på utseende og ikke på helsa i seg selv, og det ønsker jeg at vi skal gå bort i fra. Noen er disponert for ulike sykdommer andre er ikke det. Vi vet at det å røyke er farlig, men mange røyker hele livet og blir 90 år uten at de opplevde noen form for plager. Noen er overvektige og blir 90 år uten at de hadde noen plager av det, mens andre dør når de er 40 på grunn av overvekt, så vi er så forskjellige og livet er bingo. Røyking er jo ogå meget helseskadelig(kan være) allikevel gjør folk det, selvom det øker sannsynligheten for kreft, kols, trange årer og andre alvorlige sykdommer. Jeg håper ingen av dere som har svart her inne røyker! Man er sjef i sitt eget liv, og det er jeg opptatt av. Man skal bestemme selv hvem man vil være, og hvis man ønsker å leve livet sitt med noen kg for mye så er det greit. Det er viktig å lære folk å være fornøyd i sin egen kropp. Som nevnt overfor her har det jo blitt et stort problem dette med overvekt, og det har nok kommet for å bli. Derfor er det jo viktig å lære seg å elske sin egen kropp tenker jeg da, med de skavankene det måtte innebære. Det er derfor jeg blir plaget fordi jeg føler at jeg plutselig blir kritisert på grunn av vekta mi, eller at jeg skal få masse dritt fordi jeg innbiller meg ting osv, at jeg har et rart syn på verden og virkelighetsfølelsen min osv. Det er ikke det som er greia, men man ser jo på hele dette innlegget at jeg blir dømt. Folk konkluderer med at det er sånn og slik og føler de har rett til å late som de sitter i mitt hode og vet alle mine tanker når det ikke er casen i det hele tatt. Vi blir stigmatisert, og det har jeg ikke sansen for. Det er ikke slik at alle feite mennesker er late og usunne. Det er for lettvint og det er direkte feil. Anonymkode: 768f0...ed2 Leste innlegget også, og det er absolutt et flott innlegg og jeg finner ikke noen feil i det han skriver i det hele tatt, men han skriver ikke de tingene som har blitt skrevet her inne, og han skriver på en respektabel måte og for seg selv. Anonymkode: 768f0...ed2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #77 Skrevet 11. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig med deg i, og derfor vil ikke jeg stå frem som et godt forbilde slik at alle skal bli som meg. Det er usunt, og som sagt så fronter jeg ikke overvekt, men jeg er litt opptatt av stigmatiseringen rundt temaet. Kan man være overvektig og sunn? Absolutt! Kan man være tynn og usunn? Absolutt. Ofte så fokuseres det veldig mye på utseende og ikke på helsa i seg selv, og det ønsker jeg at vi skal gå bort i fra. Noen er disponert for ulike sykdommer andre er ikke det. Vi vet at det å røyke er farlig, men mange røyker hele livet og blir 90 år uten at de opplevde noen form for plager. Noen er overvektige og blir 90 år uten at de hadde noen plager av det, mens andre dør når de er 40 på grunn av overvekt, så vi er så forskjellige og livet er bingo. Røyking er jo ogå meget helseskadelig(kan være) allikevel gjør folk det, selvom det øker sannsynligheten for kreft, kols, trange årer og andre alvorlige sykdommer. Jeg håper ingen av dere som har svart her inne røyker! Man er sjef i sitt eget liv, og det er jeg opptatt av. Man skal bestemme selv hvem man vil være, og hvis man ønsker å leve livet sitt med noen kg for mye så er det greit. Det er viktig å lære folk å være fornøyd i sin egen kropp. Som nevnt overfor her har det jo blitt et stort problem dette med overvekt, og det har nok kommet for å bli. Derfor er det jo viktig å lære seg å elske sin egen kropp tenker jeg da, med de skavankene det måtte innebære. Det er derfor jeg blir plaget fordi jeg føler at jeg plutselig blir kritisert på grunn av vekta mi, eller at jeg skal få masse dritt fordi jeg innbiller meg ting osv, at jeg har et rart syn på verden og virkelighetsfølelsen min osv. Det er ikke det som er greia, men man ser jo på hele dette innlegget at jeg blir dømt. Folk konkluderer med at det er sånn og slik og føler de har rett til å late som de sitter i mitt hode og vet alle mine tanker når det ikke er casen i det hele tatt. Vi blir stigmatisert, og det har jeg ikke sansen for. Det er ikke slik at alle feite mennesker er late og usunne. Det er for lettvint og det er direkte feil. Anonymkode: 768f0...ed2 Nei, man kan ikke være overvektig og sunn. Akkurat som at man ikke kanvære undervektig og sunn. Hvis man spiser så mye at man blir overvektig, så spiser man ikke sunt. Anonymkode: e4ac4...c93
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #78 Skrevet 11. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke det jeg sier, men det blir aldi fokusert på. Man kritiserer sjeldent en tynn person, men en tjukk en er det veldig artig å plage eller slenge dritt om. Og jo, det er like helseskadelig å være for tynn. Min fastlege sier alltid det at hun vil heller at pasientene skal veien noen kg for mye en for lite. Blir du alvorlig syk og har noen kg for mye kan det redde deg, men da snakker vi jo ommoderate mengder overvekt selvfølgelig. Anonymkode: 768f0...ed2 Man kritiserer ofte tynne og undervektige. Shamer de, rett og slett.. Anonymkode: e4ac4...c93 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #79 Skrevet 11. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flott for deg da, men mange av svarene her inne dreier seg ikke om spørsmålet, hvorfor å man skive så mye annet om man ikke har svar på det jeg spurte om. Men jaja, ønsker deg en fin kveld videre og lykke til med din vektnedgang. Og nei, en overvektig kropp er ikke en sunn kropp, men vi kommer i alle former og fasonger og folk skal være fornøyde med seg selv. Det er ikke bra med undervektige kropper heller, men det er det ingen som setter fokus på eller tenker over. Undervekt er faktisk værre! Anonymkode: 768f0...ed2 Undervekt er verken verre eller bedre enn overvekt. Det er MANGE som setter fokus på undervekt! At du ikke ser det, er litt rart, for det skrives ganske mye om. Derimot er det overvekt som er et samfunnsproblem nå. Flere og flere dør altfor tidlig av livsstilssykdommer som skyldes overvekt. Derfor er det vel større fokus på det, fordi overvekt er et vannvittig stort problem om.dagen. Men når folk søker å rettferdiggjøre overvekt, er det på sin plass at noen tar til motmæle. Anonymkode: e4ac4...c93 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #80 Skrevet 11. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Undervekt er verken verre eller bedre enn overvekt. Det er MANGE som setter fokus på undervekt! At du ikke ser det, er litt rart, for det skrives ganske mye om. Derimot er det overvekt som er et samfunnsproblem nå. Flere og flere dør altfor tidlig av livsstilssykdommer som skyldes overvekt. Derfor er det vel større fokus på det, fordi overvekt er et vannvittig stort problem om.dagen. Men når folk søker å rettferdiggjøre overvekt, er det på sin plass at noen tar til motmæle. Anonymkode: e4ac4...c93 Men hvem er du til å mene noe som helst om andres vekt spør jeg da?Rettferdiggjøre? Det som ikke er rettferdig her er at man ikke får være den man ønsker, men at andre hele tiden skal påpeke hvor stor man er eller hvor helseskadelig det er. Huske at det er bredt spenn innenfor overvekt også. Noen er 10kg for mye andre er 200 kg for mye. Litt forskjell. Og overvekt betyr ikke automatisk dårlig helse, det er en fare ved det. Akkurat som ved røyking, drikking osv. Jeg hverken røyker eller drikker, men det gjør sikker du.. Anonymkode: 768f0...ed2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå