Gå til innhold

Slanking og trening!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man kan ikke være overvektig og sunn. Akkurat som at man ikke kanvære undervektig og sunn. 

Hvis man spiser så mye at man blir overvektig, så spiser man ikke sunt. 

Anonymkode: e4ac4...c93

For å snu litt på det da...Man kan være normalvektig og fryktelig usunn! Selvom det ikke synes utenpå så ser det grusomt ut innvendig, men fokuset ligger som regel på det ytre. Det er jo derfor man aldri skal shame folk. Det kan være underliggende sykdommer osv som har forårsaket at man er den man er. Hvis folk kan fokusere litt mere på seg selv..

Anonymkode: 768f0...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem er du til å mene noe som helst om andres vekt spør jeg da?Rettferdiggjøre? Det som ikke er rettferdig her er at man ikke får være den man ønsker, men at andre hele tiden skal påpeke hvor stor man er eller hvor helseskadelig det er. Huske at det er bredt spenn innenfor overvekt også. Noen er 10kg for mye andre er 200 kg for mye. Litt forskjell. Og overvekt betyr ikke automatisk dårlig helse, det er en fare ved det. Akkurat som ved røyking, drikking osv. Jeg hverken røyker eller drikker, men det gjør sikker du..

Jeg tror ikke det er spesielt mange som setter likhetstegn mellom 10 og 200 kg overvekt.

Dessuten, det at både røyking og drikking er skadelig, endrer ikke på det faktum at overvekt også er skadelig.
(Du høres fremdeles ut som pasientene til Dr Now i det du skriver.)

Anonymkode: 04de1...e8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å snu litt på det da...Man kan være normalvektig og fryktelig usunn! Selvom det ikke synes utenpå så ser det grusomt ut innvendig, men fokuset ligger som regel på det ytre. Det er jo derfor man aldri skal shame folk. Det kan være underliggende sykdommer osv som har forårsaket at man er den man er. Hvis folk kan fokusere litt mere på seg selv..

Overvekt og fedme er skadelig, helt uavhengig av om det også kan finnes normalvektige og undervektige som har dårlig helse.

Hvis du hadde lest deg litt opp, ville du oppdaget at overvekt/fedme er noe av det som belaster helsevesenet aller mest. Og spesielt nå for tiden, ettersom det er en stor risikofator ifm. covid-19.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er spesielt mange som setter likhetstegn mellom 10 og 200 kg overvekt.

Dessuten, det at både røyking og drikking er skadelig, endrer ikke på det faktum at overvekt også er skadelig.
(Du høres fremdeles ut som pasientene til Dr Now i det du skriver.)

Men har jeg sagt at overvekt ikke er skadelig?? Det kan det fint være for noen, for andre ikke. Dette vet man ikke. Noen er villige til å ta den kjangsen og andre ikke. Slutt å sammenlign meg med de menneskene der, for jeg har ikke muligheten til å bi så stor. Det klarer jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem er du til å mene noe som helst om andres vekt spør jeg da?Rettferdiggjøre? Det som ikke er rettferdig her er at man ikke får være den man ønsker, men at andre hele tiden skal påpeke hvor stor man er eller hvor helseskadelig det er. Huske at det er bredt spenn innenfor overvekt også. Noen er 10kg for mye andre er 200 kg for mye. Litt forskjell. Og overvekt betyr ikke automatisk dårlig helse, det er en fare ved det. Akkurat som ved røyking, drikking osv. Jeg hverken røyker eller drikker, men det gjør sikker du..

Jeg har noe å mene om andres vekt, så lenge det går ut over samfunnet som en helhet. 

Nei, det gjør jeg ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du snur ikke på noe som helst. Du bare bortforklarer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noe å mene om andres vekt, så lenge det går ut over samfunnet som en helhet. 

Nei, det gjør jeg ikke.. 

Nei, andres kropp er ikke din buisness nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hodet ditt, tankegangen din og måten du argumenterer på, som minner meg om dem. Og det burde du ta som et faresignal. For det er ikke sånn at overvektige flest tenker sånn. 

Har du sett noen av episodene og hørt hvordan de unnskylder, rettferdiggjør og skylder på alt annet? Og ikke er interessert i å spise mindre? Det er det jeg mener.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du snur ikke på noe som helst. Du bare bortforklarer. 

åh..hold nå kjeft a..god natt..forbanna rasshøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hodet ditt, tankegangen din og måten du argumenterer på, som minner meg om dem. Og det burde du ta som et faresignal. For det er ikke sånn at overvektige flest tenker sånn. 

Har du sett noen av episodene og hørt hvordan de unnskylder, rettferdiggjør og skylder på alt annet? Og ikke er interessert i å spise mindre? Det er det jeg mener.

Men jeg er da ikke der i det hele tatt...slutt...det er så slemt å dra inn sånne ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er da ikke der i det hele tatt...slutt...det er så slemt å dra inn sånne ting

Men på hvilken måte er du ikke der, mener du? Du bortforklarer, mener at du ikke trenger å spise mindre, trekker inn undervektige og normalvektige med diverse sykdommer, mens det du trenger, ifølge det du skrev aller først, er å gå ned i vekt.

Og når du får høre at man trenger å endre kostholdet dersom man vil oppnå det du spurte om, begynner du å snakke om helt andre ting. Akkurat som pasientene til Dr Now.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på hvilken måte er du ikke der, mener du? Du bortforklarer, mener at du ikke trenger å spise mindre, trekker inn undervektige og normalvektige med diverse sykdommer, mens det du trenger, ifølge det du skrev aller først, er å gå ned i vekt.

Og når du får høre at man trenger å endre kostholdet dersom man vil oppnå det du spurte om, begynner du å snakke om helt andre ting. Akkurat som pasientene til Dr Now.

jeg veier da for faen ikke 300kg og kommer aldri til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, CrazyChick90 skrev:

jeg veier da for faen ikke 300kg og kommer aldri til å gjøre det.

Nei, og det var heller ikke poenget. Jeg skrev helt eksplisitt at du sannsynligvis aldri kom til å havne der. Men kanskje du "bare" blir 150 kg. Eller 180. Og det er jo heller ikke noe å trakte etter.

Sånn som hodet ditt føkker med deg akkurat nå, er virkelig ikke bra. Så prøv å komme deg ut av den tankegangen :) 

Han som står bak Tjukkasbloggen, er for eksempel virkelig et forbilde i måten han tenker på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det var heller ikke poenget. Jeg skrev helt eksplisitt at du sannsynligvis aldri kom til å havne der. Men kanskje du "bare" blir 150 kg. Eller 180. Og det er jo heller ikke noe å trakte etter.

Sånn som hodet ditt føkker med deg akkurat nå, er virkelig ikke bra. Så prøv å komme deg ut av den tankegangen :) 

Han som står bak Tjukkasbloggen, er for eksempel virkelig et forbilde i måten han tenker på.

Det kan jo hende jeg veier 150kg..hva vet du om det? Neida jeg gjør ikke det, men du vet ingenting om min høyde eller min bygning eller noen ting, så uttale deg bør du ikke og det merkes at du er tynn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har en bra blogg ja, ingen tvil om det, men nå tror jeg vi avslutter. HA en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende jeg veier 150kg..hva vet du om det? Neida jeg gjør ikke det, men du vet ingenting om min høyde eller min bygning eller noen ting, så uttale deg bør du ikke og det merkes at du er tynn selv.

Den tankegaleien du er ute på, er uansett veldig, veldig skummel.

Lær av Tjukkasbloggen og av de få av Dr Nows pasienter som lykkes - de er veldig smarte og har en tankegang som forandrer og forbedrer livet deres.

Trash-pasientene til Dr Now, derimot, er noe man må lære av i motsatt forstand: Bli for all del ikke sånn!!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er riktig at man må forbrenne mer enn man får i seg. Men hvorfor skal man da ha mer utbytte av mer protein, enn karbohydrater som sammenlignen din med poteter sier? 1 g protein og 1g karbohydrat inneholder akkurat like mye. 

Anonymkode: 03368...491

1g protein bygger muskler (treningen din) , Karbo gir energi til å bruke musklene. Med riktig karbo får du bedre treningseffekt og med mer protein bygger du muskler. Muskler forbrenner fett også i hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

åh..hold nå kjeft a..god natt..forbanna rasshøl

Så jeg er et rasshøl fordi jeg sier at hva som teller når det kommer til vektnedgang er kalorier ikn vs kalorier ut, og at overvekt er et problem? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, andres kropp er ikke din buisness nei

Det blir min business når samfunnet bruker flerfoldige millioner på problematikken jo! Da blir det alles problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...