Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble nettopp påkjørt bakfra på et fortau av en som prøvde å forbikjøre meg i maks fart på et smalt område. Det er et til og med sykkelfelt paralellt med fortauet som han kunne brukt. Lenger ned i samme gate møtte jeg på ungdommer som kjørte om kapp, eller sågar ropte «pass» til fotgjengere uten å senke farten. Fotgjengerne skvetter til side og syklistene oppfører seg som om det er de som har førsterett og fotgjengerne liksom skal ta hensyn til dem og ikke motsatt.

Kommunen og politiet MÅ komme på banen og store gi bøter til de som holder på slik. Mellom 7.000 - 20.000 er rimelig. Sykkelselskapene bør også få bot på minst 1.000 kr for hver eneste sykkel som står parkert midt i veien. Andre får bot med en gang hvis de setter fra seg skrot og gjenstander på fortauet.

Er det fotgjengere på fortauet så skal man avpasse farten til gåtempo og helst trille sykkelen. Skal de kjøre fortere må de gjøre det i bilveien eller sykkelfeltet.

Jeg er så drittlei av folk som mangler folkeskikk.

Anonymkode: 21628...3fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helvetes moderne greier og jævla ungdommer som mister mer og mer klasse... enig. 

Anonymkode: 1b5e9...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...