AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Vurderer å kjøpe dette for å forbedre rynker og forhindre litt de fremtidige. Men serumet koster jo skjorta. Kan gjerne kjøpe det, men da skal det funke. Bruker cerave rens morgen og kveld. CeraVe fuktighetskrem og solfaktor 30, hver dag forresten. Noen som har opplevd hudforbedring ved bruk? Oppgi gjerne alder også. Jeg er 40 og har begynt å få de første aldringstegnene som er mer over i rynker enn linjer Anonymkode: 5ceac...a4d
Roci Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 Ferulinsyre/ferulic acid er et antioksidant som har vist seg å ha effekt mot for tidlig hudaldring, solskader og til en viss grad pigmentering. Nå vet jeg ikke hvilket serum det er du sikter til, men hvis du først skal gå til innkjøp av et serum med ferulinsyre, så velg ett som i tillegg har vitamin C og E. Disse tre sammen er ennå mer effektive enn kun ferulinsyre alene. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #3 Skrevet 13. august 2020 Jeg tenkte å kjøpe et med c vitamin i tillegg til ferulic acid. Husker ikke merket i farta, men det skal koste rundt 1600kr for et serum som skal vare 3 mnd. Helt vill pris. Takk for tilleggsinformasjon som som jeg ikke visste. Hadde jeg bare visst det funka så skulle jeg ikke nølt med å betale. Anonymkode: 5ceac...a4d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #4 Skrevet 13. august 2020 Skinceauticals var visst serumet fra. Ferulic acid c e Anonymkode: 5ceac...a4d
Roci Skrevet 13. august 2020 #5 Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte å kjøpe et med c vitamin i tillegg til ferulic acid. Husker ikke merket i farta, men det skal koste rundt 1600kr for et serum som skal vare 3 mnd. Helt vill pris. Takk for tilleggsinformasjon som som jeg ikke visste. Hadde jeg bare visst det funka så skulle jeg ikke nølt med å betale. Anonymkode: 5ceac...a4d C-vitamin virker, det er ganske veldokumentert. Du kan også vurdere å inkludere Retinol i hudpleierutinen din, det er vel det mest veldokumenterte virkestoffer mot rynker og det eneste som til en viss grad kan minske eksisterende rynker. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 42 minutter siden, Roci skrev: C-vitamin virker, det er ganske veldokumentert. Du kan også vurdere å inkludere Retinol i hudpleierutinen din, det er vel det mest veldokumenterte virkestoffer mot rynker og det eneste som til en viss grad kan minske eksisterende rynker. Stiller meg tvilende til C-vitamin som virker, ref: Dr Dray: Why I don't use vitamin C serum. Det som hjelper /forebygger mot rynker er solkrem, helst faktor 50 hver dag, og som du sier Retinol. Anonymkode: 2d741...381
Roci Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Stiller meg tvilende til C-vitamin som virker, ref: Dr Dray: Why I don't use vitamin C serum. Det som hjelper /forebygger mot rynker er solkrem, helst faktor 50 hver dag, og som du sier Retinol. Anonymkode: 2d741...381 Ja, jeg er klar over at det er litt delte meninger blant ekspertene om c-vitaminserum, Det stemmer jo imidlertid at C-vitamin ikke først og fremst virker mot rynker, annet enn muligvis forebyggende, da. Jeg har selv hatt god effekt av c-vitaminserum på pigmenteringer i ansiktet (etter slurv med solkrem da jeg var yngre), men det er selvsagt ikke noe jeg kan dokumentere vitenskapelig Men det er klart at det ikke er noe poeng i å investere i et dyrt c-vitaminserum dersom du er skeptisk til effekten! Jeg regner med at det serumet til 1600,- kr. muligens er SkinCeutical's C E Ferulic - et rimeligere alternativ er Paula's Choice C15 Super Booster - da kan du jo eventuelt se om du synes du får noen effekt før du går til innkjøp av det dyre serumet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Stiller meg tvilende til C-vitamin som virker, ref: Dr Dray: Why I don't use vitamin C serum. Det som hjelper /forebygger mot rynker er solkrem, helst faktor 50 hver dag, og som du sier Retinol. Anonymkode: 2d741...381 Jeg er ingen vitenskapelig kilde eller ekspert, men vil bare tilføre. Har senere halvåret brukt mye c vitamin i hudpleien min. Årsaken til jeg begynte med c vitamin er at jeg er gravid, og da må styre unna retinol og en del andre ting. Huden min ser veldig mye bedre ut etter jeg begynte med c vitamin. Riktig nok ikke færre rynker, men den virker mer ungdommelig og jevn 😊 Anonymkode: 8db84...733 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ingen vitenskapelig kilde eller ekspert, men vil bare tilføre. Har senere halvåret brukt mye c vitamin i hudpleien min. Årsaken til jeg begynte med c vitamin er at jeg er gravid, og da må styre unna retinol og en del andre ting. Huden min ser veldig mye bedre ut etter jeg begynte med c vitamin. Riktig nok ikke færre rynker, men den virker mer ungdommelig og jevn 😊 Anonymkode: 8db84...733 Hvilket C vitamin har du brukt? Anonymkode: c7fed...9fb
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ingen vitenskapelig kilde eller ekspert, men vil bare tilføre. Har senere halvåret brukt mye c vitamin i hudpleien min. Årsaken til jeg begynte med c vitamin er at jeg er gravid, og da må styre unna retinol og en del andre ting. Huden min ser veldig mye bedre ut etter jeg begynte med c vitamin. Riktig nok ikke færre rynker, men den virker mer ungdommelig og jevn 😊 Anonymkode: 8db84...733 Det er flott, men har likevel forstått det slik at det legger seg i øvre hudlag, og trenger ikke inn, det samme gjelder oljer, men det pågår mye forskning så spennende område er det uansett, holder en knapp på solkrem. Anonymkode: 2d741...381
Roci Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er flott, men har likevel forstått det slik at det legger seg i øvre hudlag, og trenger ikke inn, det samme gjelder oljer, men det pågår mye forskning så spennende område er det uansett, holder en knapp på solkrem. Anonymkode: 2d741...381 Solkrem er jo det absolutt viktigste "forsvaret" mot for tidlig hudaldring og solskader, ingen tvil om det Det er jo forøvrig ikke alle hudpleieprodukter som skal "trenge inn" for å være effektiv, det kommer jo an på hva produktet er ment å gjøre. Syreeksfoliering skal jo f.eks. nettopp virke i det ytre hudlaget (stratum corneum) for å fjerne overflødige døde hudceller, som kan gjøre at huden ser matt og ujevn ut. Årsaken til at mange opplever at huden ser friskere og klarere ut ved bruk av c-vitaminserum, er nok nettopp fordi c-vitamin også har en lett eksfolierende effekt. Ettersom jeg selv har fått gode resultater av c-vitamin fortsetter jeg å inkludere det i hudpleierutinen min sammen med solkrem, syreeksfoliering og retinol, men det viktigste er jo uansett at man finner produkter og en rutine som man selv er fornøyd med 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, Roci skrev: Solkrem er jo det absolutt viktigste "forsvaret" mot for tidlig hudaldring og solskader, ingen tvil om det Det er jo forøvrig ikke alle hudpleieprodukter som skal "trenge inn" for å være effektiv, det kommer jo an på hva produktet er ment å gjøre. Syreeksfoliering skal jo f.eks. nettopp virke i det ytre hudlaget (stratum corneum) for å fjerne overflødige døde hudceller, som kan gjøre at huden ser matt og ujevn ut. Årsaken til at mange opplever at huden ser friskere og klarere ut ved bruk av c-vitaminserum, er nok nettopp fordi c-vitamin også har en lett eksfolierende effekt. Ettersom jeg selv har fått gode resultater av c-vitamin fortsetter jeg å inkludere det i hudpleierutinen min sammen med solkrem, syreeksfoliering og retinol, men det viktigste er jo uansett at man finner produkter og en rutine som man selv er fornøyd med Hvilket c vitamin har du fått godt resultat av?😊 Anonymkode: c7fed...9fb
Roci Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilket c vitamin har du fått godt resultat av?😊 Anonymkode: c7fed...9fb Første gang jeg startet med C-vitamin, brukte jeg dette serumet fra Lumene, som benytter en mindre effektiv, men mer stabil form for c-vitamin enn askorbinsyre. I sommer har jeg brukt dette serumet, som inneholder en litt mer aktiv form, men det aller mest effektive er faktisk dette pulveret fra The Ordinary som jeg blander i dette serumet fra samme merke. Fordelen med pulveret er stabiliteten. Ulempen med askorbinsyre/l-askorbinsyre er jo nettopp at det er ganske ustabilt og lett kan oksidere. Dette er også en av fordelene ved å velge et serum som kombinerer c-vitamin med ferulinsyre og e-vitamin, da disse i tillegg til å forsterke hverandre, også virker stabiliserende på c-vitamin. Serumet fra Paula's Choice som jeg nevnte, står forøvrig på ønskelista når jeg har brukt opp nåværende beholdning av c-vitaminserum 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå