Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Imorgen skal jeg hente ut medisiner på apoteket. Bemfola, klexane og fyremadel. Problemet er at jeg gar lang reisevei fra apotek til hjem. Typ 4 timer. 

Hvordan burde jeg oppbevare medisinene?

Anonymkode: 951a3...6b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lese brukerveiledning nettet, det er bare å søke på navn. De fleste medisiner skal ikke overstige 25 grader. 

Enten tar du med kjølebag i bilen, dersom den ikke er elektrisk, blir det viktig å pakke inn fryseelemetene i håndkle f.eks., for medisinen tåler nok uansett ikke å bli fryst. 

Har du ikke kjølebag, kan du kjøpe et par pakker med frosne erter. 

Vil tro at medisinene tåler fint å ligge i en bil med aircondition i 4 timer. Altså at du ikke trenger kjølebag. Eneste jeg husker på stående fot som skal legges rett i kjøleskapet er ovitrelle. 

Anonymkode: 655d2...680

Skrevet

På apoteket mitt spurte de om jeg trengte å få medisinene pakket slik at det holdt seg kjølig. Så da har vel apoteket ordning for de som har lang reisevei.

Anonymkode: 84111...be6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På apoteket mitt spurte de om jeg trengte å få medisinene pakket slik at det holdt seg kjølig. Så da har vel apoteket ordning for de som har lang reisevei.

Anonymkode: 84111...be6

Ikke nødvendigvis dessverre. Dette spurte jeg om en gang, de solgte heller ikke noe. Det var faktisk de som anbefalte meg å gå på rema 1000 og kjøpe erteposer. 

Anonymkode: 655d2...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...