Gå til innhold

Får man Offentlig ivf dersom man har barn fra før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? 

Har pcos , og ikke el av meg selv. Fikk barn for noen år siden ved hjelp av letrozol som på den tiden funket på meg. I gang igjen men ferdig nå med 3 pp som ikke funket. Grunnet alder (35..) så bør vel gyn etterhvert se på andre løsninger. Vil så gjerne ha et søsken. Men dersom det blir ivf, blir dette dekket av det offentlige så lenge vi har ett barn?

Anonymkode: 54e43...84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke så mye om dette, men er det ikke noe som heter søskenforsøk? Prøv å google det :)

Skrevet

Det tror jeg dere gjør, men dere er vel vanligvis ikke først i rekken.Men så lenge dere er under 38(?) så tror jeg ikke det har noe si

Anonymkode: 52a90...5ef

Skrevet

Det varierer ut fra kapasitet. Da jeg nylig ble gravid med IVF på Riksen, fikk jeg høre at vi kunne søke om søskenforsøk frem til jeg fyller 39. Dette etter at de har hatt stans i søskenforsøk en stund grunnet kapasitetsproblem. Kan godt hende de må begrense igjen nå som de blir pålagt å gi et tilbud til enslige, som kommer inn i samme kø som par og dermed kan bidra til å minske ledig kapasitet igjen.

Anonymkode: ee8d0...d29

• Liker 1
Skrevet

Har et barn fra før av. Fått naturlig. 

Klarer ikke å bli gravid nå. Skal få ivf, men privat. Lang ventetid i det offentlige. 

Anonymkode: 2c5ae...67c

Skrevet

Blir vel forhåpentligvis ikke prioritert søskenforsøk. Synes vi som ønsker søsken kan gå privat. 

Anonymkode: 621df...fa9

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 2 fra før, men ingen med min samboer. Vi får Ivf offentlig. 

Anonymkode: f042a...2e8

Skrevet

Jeg har 1 barn fra før, fikk meg ny samboer for noen år siden men han er desverre steril, vi får ivf gjennom det offentlige og har fått beskjed om at vi kan få flere når dette barnet er født.

Anonymkode: 8297d...f02

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 1 barn fra før, fikk meg ny samboer for noen år siden men han er desverre steril, vi får ivf gjennom det offentlige og har fått beskjed om at vi kan få flere når dette barnet er født.

Mest sannsynlig vil de stenge for søskenforsøk, så ville ikke tatt det som en selvfølge at dere får dekket ivf til et barn til. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig vil de stenge for søskenforsøk, så ville ikke tatt det som en selvfølge at dere får dekket ivf til et barn til. 

Tull.. vis til kilder

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull.. vis til kilder

Bare til å snakke med noen leger innenfor feltet, pga større og større køer tror de at det snart vil stenges for søskenforsøk igjen. Heldigvis, det er jo mulig å gå privat. Ivf gjennom det offentlige burde være forbeholdt par uten barn. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare til å snakke med noen leger innenfor feltet, pga større og større køer tror de at det snart vil stenges for søskenforsøk igjen. Heldigvis, det er jo mulig å gå privat. Ivf gjennom det offentlige burde være forbeholdt par uten barn. 

Igjen.  Tull..

Jeg får nå søskenforsøk og har fått skriftlig beskjed om at jeg får flere forsøk senere om jeg ønsker. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen.  Tull..

Jeg får nå søskenforsøk og har fått skriftlig beskjed om at jeg får flere forsøk senere om jeg ønsker. 

Haha, det har du absolutt ikke fått 🤣 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det har du absolutt ikke fått 🤣 

Si hva du vil. Men jeg har det .

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si hva du vil. Men jeg har det .

Ingen får skriftlig garanti om framtidig ivf. Absolutt ingen! Hvis du har det få du legge det ut her som bevis, selvsagt sensurert. Men det kan du nok ikke, for det er det større bullshit jeg har lest 😅

Godt mulig du har et eller annet på et papir som du har misforstått grasalt. Men at du liksom har skriftlig fra et sykehus at du er garantert ivf i framtiden, det er komisk å tro. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...