Gå til innhold

Kan jeg det selvom jeg er i karantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, så jeg tok en Corona test i dag, får ikke svar før om 1-2 dager, men kan jeg reise for å gå på tur, og trene ute fordiom jeg er i karantene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du holder avstand? 

Anonymkode: c2508...5ae

Skrevet

Hvis du bor på landet ja. Bor du i storby bør du holde deg hjemme. 

Anonymkode: e264a...c74

• Liker 4
Skrevet

Du kan ikke gå å trene innendørs. Du kan gå tur og trene ute om du holder avstand. Du kan gå på matbutikk/apotek om du ikke har noen andre til å handle for deg. 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er ikke poenget med karantene at man skal holde seg hjemme og få folk til å handle for seg ?

Skrevet
9 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Er ikke poenget med karantene at man skal holde seg hjemme og få folk til å handle for seg ?

Jeg spurte ikke om å handle. Jeg har ikke tenkt til det heller, spurte bare om trening 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bor på landet ja. Bor du i storby bør du holde deg hjemme. 

Jeg bor så langt på landet man kommer 😉

Skrevet

Trodde man skulle oppføre seg som man var smittet frem til test. Altså isolert og ikle bare i karantene.

Anonymkode: 4380e...0c6

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, Catalina Culès said:

Det er poenget med isolering ja.

Anonymkode: 4380e...0c6

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Bringebærer skrev:

Jeg bor så langt på landet man kommer 😉

Da er det jo ingen fare for at du smitter noen.

Skrevet

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ingen fare for at du smitter noen.

Hva med husstanden min da? Er de også i karantene, eller kan de reise på butikken feks?

Skrevet
1 time siden, Bringebærer skrev:

Okei, så jeg tok en Corona test i dag, får ikke svar før om 1-2 dager, men kan jeg reise for å gå på tur, og trene ute fordiom jeg er i karantene?

du kan gå tur så lenge du opprettholder avtandsregelen når du er i karantene.

29 minutter siden, Catalina Culès skrev:

det er forskjell på karantene og isolasjon. De som er i karantene kan handle og gå tur med avstand. De som er i isolasjon pga påvist smitte kan ikke det.

Anonymkode: f3635...82d

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

det er forskjell på karantene og isolasjon. De som er i karantene kan handle og gå tur med avstand. De som er i isolasjon pga påvist smitte kan ikke det.

Jeg har ikke fått svar fra prøven enda, så er vel ikke i isolasjon

Skrevet
2 timer siden, Bringebærer skrev:

Hva med husstanden min da? Er de også i karantene, eller kan de reise på butikken feks?

Hvis de ikke har symptomer og ikke venter på prøvesvar, er de ikke i karantene.

Anonymkode: 9a2cd...16d

Skrevet
3 timer siden, Bringebærer skrev:

Så lenge du ikke reiser med kollektivtrafikk kan du fint være på tur og utetrening med god avstand til andre mennesker. Karantene skiller seg fra isolasjon, som er mye strengere.

Skrevet
2 timer siden, Bringebærer skrev:

Jeg spurte ikke om å handle. Jeg har ikke tenkt til det heller, spurte bare om trening 

Man bør vel ikke trene når man er syk, enten det er korona eller andre ting? 

Skrevet

Selv om det kanskje er slik at du kan gå ut, betyr det ikke at du bør. Vær så snill og tenk litt

Anonymkode: 78611...ae6

Skrevet
58 minutter siden, Thyra skrev:

Man bør vel ikke trene når man er syk, enten det er korona eller andre ting? 

Ts er vel ikke syk da? Det er jo mange som er i karantene pga kontakt med en smittet

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er vel ikke syk da? Det er jo mange som er i karantene pga kontakt med en smittet

Jeg jobber i helsevesenet, og følte jeg hadde vond hals i morges. Det er bedre å sjekke seg en gang for mye enn for lite! 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle selv de uten karantene skal ha avstand.

Anonymkode: 65106...4dc

• Opprett ny...