Gå til innhold

Halvparten av pasientene sliter tre måneder etter Korona

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse tallene lyver jo så det synger.. i mars/april var det jo bare helsepersonell PG de som ble lagt inn som ble testet. Mørketallene er store. Jeg har testet positivt for antistoffer. Hadde nærkontakt med en som ble testet og har syv stk som var rundt meg på samme tidspunkt som også har positiv antistofftest. Ingen av de syv ble mer en forkjøla med litt feber og ingen har noen problemer i etterkant. Men alle de som har antistoffer er ikke med i noen statistikk.

Mediene vil bare skremme for å få klikk. 

Anonymkode: f80bc...a19

• Liker 7
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse tallene lyver jo så det synger.. i mars/april var det jo bare helsepersonell PG de som ble lagt inn som ble testet. Mørketallene er store. Jeg har testet positivt for antistoffer. Hadde nærkontakt med en som ble testet og har syv stk som var rundt meg på samme tidspunkt som også har positiv antistofftest. Ingen av de syv ble mer en forkjøla med litt feber og ingen har noen problemer i etterkant. Men alle de som har antistoffer er ikke med i noen statistikk.

Mediene vil bare skremme for å få klikk. 

Hvis du leser litt nøyere, ser du at det gjelder halvparten av dem som var lagt inn på sykehus. Kanskje du skal lese før du beskylder forskere for å fare med løgn?

Endret av Alivamale
  • Liker 16
Skrevet

Ja, jeg har lungeproblemer. Jeg er 22 år og har et godt luftveisystem. Jeg hadde nærkontakt med mange mennesker som har testet positivt så legene anser meg som en ny smittet. 
Lungekapasiteten er sterkt redusert under og etter koronaviruset.

• Liker 4
Skrevet

det er vel ikke halvparten av alle de syke som har problemer, men halvparten av de som ble innlagt. Det er jo en litt annen gruppe.

Anonymkode: b317f...a85

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

78 av 100 fikk endringer i hjertet etter covid-infeksjon, i følge en tysk studie. Medianalder 49 år, 2/3 med et såpass mildt forløp at de ikke trengte sykehusinnleggelse.

https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2768916

Anonymkode: b7408...252

ja, den har jeg sett. Så da har vi en studie som sier at 78 prosent av alle smittede fikk endringer på hjertet, og halvparten av de som har vært innlagt har problemer med lungene etter tre måneder. Da må vi anta at en god del har begge deler.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

78 av 100 fikk endringer i hjertet etter covid-infeksjon, i følge en tysk studie. Medianalder 49 år, 2/3 med et såpass mildt forløp at de ikke trengte sykehusinnleggelse.

Mulig dette er et ekstremt teit spørsmål: men har Tyskland så bra helsesystem at alle blir sjekket og logget hvordan hjertet er..? Altså hvordan vet de at det er en endring forårsaket av viruset? Spesielt om de ikke engang har vært innlagt?

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skummelt! Jeg tror at vi om få år får se at hoveddelen av de som har vært smittet dør som følge av kronisk hjerteskade. Da vil vi skjønne hvor stor katastrofe dette er. 

Anonymkode: ecf11...36c

• Liker 3
Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig dette er et ekstremt teit spørsmål: men har Tyskland så bra helsesystem at alle blir sjekket og logget hvordan hjertet er..? Altså hvordan vet de at det er en endring forårsaket av viruset? Spesielt om de ikke engang har vært innlagt?

De har hatt kontrollgrupper med personer uten gjennomgått Covid-19 å sammenlikne med. 60% av de som hadde gjennomgått sykdom hadde myokarditt, som ikke er noe man går rundt med sånn til vanlig. Det forårsakes av viral eller bakteriell infeksjon, immunologiske responser eller toksiner.

»In this study of a cohort of German patients recently recovered from COVID-19 infection, CMR revealed cardiac involvement in 78 patients (78%) and ongoing myocardial inflammation in 60 patients (60%), independent of preexisting conditions, severity and overall course of the acute illness, and time from the original diagnosis.»

Endret av Alivamale
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det ikke mer debatt om dette i Norge?? 😳

Skjønner ingenting. Dette kan jo være krise for hele velferdsstaten i laaaang tid fremover?

Kanskje billigere å prøve å få smitten ned i 0 og ha karantene ved alle utenlandsreiser om dette stemmer?

Synes sinnsykt synd på de som rammes av disse senskadene 😞

Anonymkode: 12f27...385

• Liker 7
Skrevet

BI-gjengen i VG idag burde lese denne artikkelen..

For ikke å snakke om de som måtte dra til Tøckfors og tok med seg smitte tilbake..

Våkne opp og se alvoret med dette viruset!

Anonymkode: 99db9...332

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

det er vel ikke halvparten av alle de syke som har problemer, men halvparten av de som ble innlagt. Det er jo en litt annen gruppe.

En veldig annen gruppe, vil jeg si! :)

At koronaviruset er farlig for en del, er hevet over tvil. Det er ikke noe fillevirus. Men de aller, aller fleste smittede får en mild vsriant. Mange aner ikke at de har vært syke en gang. 

Det er et lite mindretall som havner på sykehus, og av dem får halvparten problemer i etterkant. Det store flertallet trenger ikke frykte korona annet flr eventuell overbelastning av helsevesenet, og på vegne av eldfe/syke familiemedlemmer og venner.

Anonymkode: 30baa...d34

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At koronaviruset er farlig for en del, er hevet over tvil. Det er ikke noe fillevirus. Men de aller, aller fleste smittede får en mild vsriant. Mange aner ikke at de har vært syke en gang. 

Det er et lite mindretall som havner på sykehus, og av dem får halvparten problemer i etterkant. Det store flertallet trenger ikke frykte korona annet flr eventuell overbelastning av helsevesenet, og på vegne av eldfe/syke familiemedlemmer og venner.

Men studien om hjerteproblemene inkluderte vel også dem med mild variant?

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men studien om hjerteproblemene inkluderte vel også dem med mild variant?

Ja. Og det er ikke så mange dagene siden man kunne lese om en ung, i utgangspunktet veltrent og frisk, kvinne på 20 som fremdeles sliter med tung pust og blir lett sliten ved anstrengelse etter Covid-19, hun venter nå på time hos lungespesialist. 
https://www.dagbladet.no/nyheter/andrea-20-fikk-corona-i-mars---sliter-fortsatt-med-a-puste/72706524

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de 78 % med endringer på hjertet derimot, det var i prosent av alle - både med milde og alvorlige symptomer

• Liker 4
Skrevet

Er det egentlig noen som har vært syk i flere måneder med Covid-19, og blitt helt symptomfri igjen?

Skrevet

Rundt 6-700 har blitt innlagt på sykehus så langt. Det betyr at 350 personer sliter med symptomer noen måneder senere. FHI anslår at mer enn 40.000 nordmenn har blitt smittet. Det betyr at mindre enn 1% får langvarige symptomer.

For et tåpelig hysteri..

Anonymkode: a79ec...109

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble disse tester FØR de hadde corona da? For i så fall kan man jo bare anta at endringene skjer pga korona. 

Anonymkode: 525c4...e8b

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det egentlig noen som har vært syk i flere måneder med Covid-19, og blitt helt symptomfri igjen?

Det er helt vanlig å slite i noen måneder etter man har hatt en skikkelig runde med et eller annet virus. Korona har vært her under ett år.

• Liker 2
  • Opprett ny...