AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Del Skrevet 11. august 2020 Hvor mye penger bruker dere på jule gave til Egne barn barnebarn niese/nevø Stebarn osv Høres ut som fleste bruker utrolig mye penger. Som jeg brukte mer penger på mitt eget barn, forrige jul brukte jeg 3000kr på mitt barn og 700-900 til niesen og nevøen min. Dette synes besteforeldre var lite i forhold til hvor mye barnet mitt fikk.. Men jeg følte for og skjerme henne litt mer i forrige jul siden min niese og nevøen min for enda mye mer i fra familien siden mitt barn er minst. Anonymkode: 9cdc8...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 11. august 2020 #2 Del Skrevet 11. august 2020 Ingenting. Nekter å delta i det kjøp&kast pisset julen har blitt til. Julen handler kun og å kjøpe kjøpe kjøpe og det blir for dumt. Har selv nektet å motta gaver i årevis nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Del Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mye penger bruker dere på jule gave til Egne barn barnebarn niese/nevø 300-500 kr Stebarn Anonymkode: 9cdc8...4c9 Jeg og kona bruker ca 5000 på hverandre (Som regel reise/opplevelse), og bruker 500 på foreldra våre/søsken, og rundt det samme til nevøene. Gir ikke gaver til noen andre Anonymkode: 3dac2...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Del Skrevet 11. august 2020 Det varierer litt. Bruker mest penger på egne barn, de som synes det er mest stas med gaver. Men bruker ikke så mye som 3000 kr. De er snart 6 og 2 år, så de trenger virkelig ikke så voldsomt dyre gaver. Bruker kanskje 1000 kr på hver. Litt mindre på minste. Nevøer får for kanskje 500 max. Øvrig familie varierer litt. Anonymkode: ec15e...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #5 Del Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, Frøyamor skrev: Ingenting. Nekter å delta i det kjøp&kast pisset julen har blitt til. Julen handler kun og å kjøpe kjøpe kjøpe og det blir for dumt. Har selv nektet å motta gaver i årevis nå. Har følt dette selv, at alt handler om gavene og verdien om gavene, men ikke om å tilbringe familie tiden. Har familie i fra andre kant i fra landet og der får de bare 1 gave hver person i jula, barna får kanskje 2-3 gaver da. Føler at barn for alt for mye gaver av at barna bare bryr seg om gavene en og tilbringe tiden med andre tid. Anonymkode: 9cdc8...4c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Del Skrevet 11. august 2020 Stedatter : ca 1000 Nevøer og nieser: 500-800 Foreldre: ca 500 Søsken og svigerbrødre/søstre: 4-500 Samboer: 8-1000 Anonymkode: c3464...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Del Skrevet 11. august 2020 Alt for mye, i år skal jeg begrense meg. Foreldre: 1500 pr pers Nieser/nevøer: 800-1000 Søsken: 600-1000 Barn: 3000-5000 Partner: 5000-10.000 Brukte totalt 25.000 på julegaver i fjor, som er altfor mye. Anonymkode: f7e74...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nnilm Skrevet 11. august 2020 #8 Del Skrevet 11. august 2020 Til mann og barn varierer det veldig, litt utifra hva de ønsker seg og trenger. Sist jul fikk to av de AirPods, det var det eneste de ønsker seg og noen klær de trengte. Den siste fikk lego og noen klær, ca 1500kr, året før fikk han PlayStation, så det varierer. Nieser og nevøer på den ene siden får 1000kr og på den andre siden får de 500kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Del Skrevet 11. august 2020 Det varierer fra år til år. Bruker mest på egne barn, de eldste barna får dyrere ting enn den yngste. Hun er liten ennå og blir glad for leker og Frost-ting. Legger ikke ut priser her, folk for kjøpe det de synes er riktig selv og det de har råd til. Anonymkode: 67664...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 11. august 2020 #10 Del Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har følt dette selv, at alt handler om gavene og verdien om gavene, men ikke om å tilbringe familie tiden. Har familie i fra andre kant i fra landet og der får de bare 1 gave hver person i jula, barna får kanskje 2-3 gaver da. Føler at barn for alt for mye gaver av at barna bare bryr seg om gavene en og tilbringe tiden med andre tid. Anonymkode: 9cdc8...4c9 Jepp. Jenta her i huset bryr seg kun om gavene, jul = gaver. Hun får MASSE fra besteforeldre, tanter osv, som bare blir stuet bort 3 dager senere, ergo unødvendige penger. Virker litt som vi som samfunn må vise oss frem med å kjøpe størst og best gave den ene gangen i året. 1-3 gaver er jo helt innafor egentlig, i familien min er det snakk om 5-10 fra hver person. Noen går helt av skaftet. Og det måtte jeg bare melde meg ut av, hadde gått personlig konkurs tilslutt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Del Skrevet 11. august 2020 200 per person. Og bare til barna ikke til voksne. Anonymkode: 07da3...04e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Del Skrevet 11. august 2020 4 minutter siden, Frøyamor skrev: Jepp. Jenta her i huset bryr seg kun om gavene, jul = gaver. Hun får MASSE fra besteforeldre, tanter osv, som bare blir stuet bort 3 dager senere, ergo unødvendige penger. Virker litt som vi som samfunn må vise oss frem med å kjøpe størst og best gave den ene gangen i året. 1-3 gaver er jo helt innafor egentlig, i familien min er det snakk om 5-10 fra hver person. Noen går helt av skaftet. Og det måtte jeg bare melde meg ut av, hadde gått personlig konkurs tilslutt. Off ja husker selv da nevøen min ville spille spill og kort da vi skulle dra hos mormor og feire jul. Dette gledet han seg så mye til! alle i familien sitte i bordet og spille spill og mye latter. Men det eneste man hører nå er at han bare gleder seg til alle gavene nå bryr han seg ikke om spill og familie tid og han vil nesten ikke spise julemat siden han protesterer på at han vil åpne gavene.. Han er 6. Så føler det er utrolig trist om hvordan julen bare skal handle om gaver en og tilbringe tiden sammen med familien. Mange barn som blir grådige pga mange gaver til jul. Anonymkode: 9cdc8...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Del Skrevet 11. august 2020 24 minutter siden, Frøyamor skrev: Ingenting. Nekter å delta i det kjøp&kast pisset julen har blitt til. Julen handler kun og å kjøpe kjøpe kjøpe og det blir for dumt. Har selv nektet å motta gaver i årevis nå. Men hvorfor svarer du da. Alltid noen surmaga som må svare Anonymkode: a2f37...090 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Del Skrevet 11. august 2020 Bruker det jeg bruker, ser etter gave som passer mottager. Anonymkode: a2f37...090 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Del Skrevet 11. august 2020 Egne barn, nieser og nevøer, foreldrene våre: ca 3000,- samlet sum. Til oss selv har vi en maks sum på 500,- Anonymkode: 4546f...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #16 Del Skrevet 11. august 2020 Vet ikke, gir ikke til så mange. Cirka 2 - 3000 til sammen. Prøver å holde meg på par tusen, noen år mer. Vet ikke om jeg skal foreslå at voksne ikke gir hverandre gaver i år. Da kan jeg sponse barnebarna mer, en leke til hver og litt klær de har behov for. Anonymkode: 2e9b8...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Del Skrevet 11. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off ja husker selv da nevøen min ville spille spill og kort da vi skulle dra hos mormor og feire jul. Dette gledet han seg så mye til! alle i familien sitte i bordet og spille spill og mye latter. Men det eneste man hører nå er at han bare gleder seg til alle gavene nå bryr han seg ikke om spill og familie tid og han vil nesten ikke spise julemat siden han protesterer på at han vil åpne gavene.. Han er 6. Så føler det er utrolig trist om hvordan julen bare skal handle om gaver en og tilbringe tiden sammen med familien. Mange barn som blir grådige pga mange gaver til jul. Anonymkode: 9cdc8...4c9 Noen barn blir bortskjemte med mange gaver ja, men altså barn er barn. Klart en del barn gleder seg til presangene som ligger å venter under treet! Husker det var helt likt da jeg var liten, julemiddagen og sitte med de voksne var veldig kjedelig og vi var så spente på gavene at det kriblet i mage. Vi fikk ikke mange gavene, så det handlet ikke om at vi var bortskjemte. Først da jeg ble eldre så ble jeg mer opptatt av tradisjonene, en god julemiddag og samvær med familien. Anonymkode: ec15e...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Del Skrevet 11. august 2020 Prøver å begrense meg hvert år, men er veldig glad i å gi, så synes det er vanskelig! Mamma: 1000 (har verdens beste ❤️) Bestemor og bestefar: 1000 Broren min: Vanligvis 500, men fant noe kjempefint til 150 kr i år! Ja, jeg har allerede begynt 🙈 Barna mine: Varierer! I år skal eldste få IPad, og det blir den desidert dyreste i år.. Tenkte å kjøpe brukt da. Ellers kanskje 1500-2000,- per stk. De er 5 og 7 år. Lego er dyrt! Venninner: Maks 200, men fant f.eks. noe til 130 kr til en av venninnene mine som var helt perfekt. En liten oppmerksomhet 😊 Barna til venninner: 100 Anonymkode: 7eac6...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #19 Del Skrevet 11. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor mye penger bruker dere på jule gave til Egne barn barnebarn niese/nevø Stebarn osv Høres ut som fleste bruker utrolig mye penger. Som jeg brukte mer penger på mitt eget barn, forrige jul brukte jeg 3000kr på mitt barn og 700-900 til niesen og nevøen min. Dette synes besteforeldre var lite i forhold til hvor mye barnet mitt fikk.. Men jeg følte for og skjerme henne litt mer i forrige jul siden min niese og nevøen min for enda mye mer i fra familien siden mitt barn er minst. Anonymkode: 9cdc8...4c9 Til eget barn varierer det veldig alt etter hva han ønsker seg. Har vel vært alt fra 1000,- til 4000,-. Til nieser, nevøer, foreldre og søsken ca 500,- til hver. Barnebarn og stebarn har vi ikke. (Har "stenevøer", men de regnes som nevøer.) Anonymkode: 71208...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noragrets Skrevet 11. august 2020 #20 Del Skrevet 11. august 2020 Jeg har ingen barn i nærmeste familie, så vet ikke om du fortsatt er interessert i mitt svar, men jeg bruker: Samboer/mamma/pappa/søster - ca. 500 -1000 Mine 5 nærmeste venner - ca. 100 - 200 hver (ofte spleiser vi på opplevelser, og da kan det bli noe dyrere når jeg også betaler for egen billett) Dette er alle jeg kjøper gaver til, så det blir som oftest under 5000kr totalt, men det hender også jeg går litt over dersom det er noe spesielt jeg virkelig ønsker å gi. (Samboer får for eksempel bursdagsgave til 1900 i år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå