Gå til innhold

Kollega skulle hvert i karantene etter Franriketur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som dro på ferie til Frankrike og landet i det karantene dagene slo inn. 

Hun er satt i karantene i 10 dager, men hun valser rundt i byen og oppfører seg som om hun har 10 dager ekstra fri. 

Her står vi på jobb, ser henne hver dag og vi må jobbe overtid pga dette. Vi har en sjef som virkelig er i risikogruppa og han er egentlig veldig provosert over dette. 

Hva er deres tanker? Jeg har nesten lyst til å gi et tips til politiet. Men føler det blir for drastisk også. De har mer enn nok med å prioritere andre saker. 

Jeg bare syns at hun drar strikken ekstra langt. 

Anonymkode: 996b7...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart skal du anmelde henne!

• Liker 18
Skrevet

Du får håpe hun ikke får lønn også da. Ellers synes jeg det er innafor at noen tar en telefon til kommunelegen.

Anonymkode: 98f12...5a8

• Liker 4
Skrevet

Ring fylkeslegen eller smittevern avd i kommunen. Var nylig en sak i media om en lege som anmeldte en person som brøt Karantenen

• Liker 10
Gjest AineAvive
Skrevet

Helt enig. Jeg skulle selv reise, og dømmer ikke de som reiser. Men jeg forventer at de følger reglene. Min plan var å gå i frivillig karantene, selv om det ikke ville være nødvendig. Denne personen ødelegger for oss andre som vil reise, like mye som festfolket jeg er så provosert av.

Skrevet

Meld personen til fylkeslegen!

Anonymkode: fdafa...9cc

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med at hun valser rundt i byen? Går hun på shopping og café, eller har dere bare observert henne ute på tur, alene?

• Liker 4
Skrevet

Anmeld henne. Dette kan jo falle tilbake på dere senere. Hun smitter kanskje ikke dere, men kanskje smitter hun noen andre, som senere smitter dere. En ting er og ikke ha ansvarsfølelse for det tilfeldige rundt seg selv, men hun setter jo dere og arbeidsplassen sin i fare med dette også. Hun burde få sparken.

Anonymkode: 1e35e...f12

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Alivamale skrev:

Hva mener du med at hun valser rundt i byen? Går hun på shopping og café, eller har dere bare observert henne ute på tur, alene?

Hun handler, sitter på cafe og kommer innom jobben. Dette har alle på jobb fått med seg. Så hun får betalt 10 dager i karatene der hun lever som normalt. 

Tar til meg råd her inne og vil snakke med sjefen om dette. For syns dette virkelig ikke er greit når det går utover oss og andre. 

Ts

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en kollega som dro på ferie til Frankrike og landet i det karantene dagene slo inn. 

Hun er satt i karantene i 10 dager, men hun valser rundt i byen og oppfører seg som om hun har 10 dager ekstra fri. 

Her står vi på jobb, ser henne hver dag og vi må jobbe overtid pga dette. Vi har en sjef som virkelig er i risikogruppa og han er egentlig veldig provosert over dette. 

Hva er deres tanker? Jeg har nesten lyst til å gi et tips til politiet. Men føler det blir for drastisk også. De har mer enn nok med å prioritere andre saker. 

jeg synes det er viktig at karantenebrudd blir politianmeldt. Det er den eneste måten å få slutt på det, at det blir satt noen eksempler som viser oppdagelsesrisiko og straff.

Anonymkode: f1cb6...ed2

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun handler, sitter på cafe og kommer innom jobben. Dette har alle på jobb fått med seg. Så hun får betalt 10 dager i karatene der hun lever som normalt. 

Tar til meg råd her inne og vil snakke med sjefen om dette. For syns dette virkelig ikke er greit når det går utover oss og andre. 

Ts

hva er hensikten med å snakke med sjefen? han kan ikke gjøre noe. Du må politianmelde det.

Skrevet

Du får håpe hun ikke får lønn også da. Ellers synes jeg det er innafor at noen tar en telefon til kommunelegen.

Anonymkode: 98f12...5a8

det er da revnende likegyldig om hun får lønn eller ikke. Problemet er at hun går rundt og er en smittefare. Fokuser på det som betyr noe, og det er folkehelsen, ikke at vi ikke unner henne lønn. Det er virkelig underordnet her.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Da bør du melde det: 

«Tips om brudd på bestemmelser om smittevern

Er du vitne til åpenbare brudd på plikt til isolering eller karantene, bør du kontakte politiet eller kommunen«

https://www.arbeidstilsynet.no/kontakt-oss/tips/

• Liker 3
Skrevet

Er dette en fortsettelse av en trolle tråd tro.? 

Anonymkode: 6d9f2...fd9

• Liker 1
Skrevet

Meld personen til fylkeslegen!

Anonymkode: fdafa...9cc

Fylkeslegen er ikke rette instans.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en fortsettelse av en trolle tråd tro.? 

Anonymkode: 6d9f2...fd9

Nei, dette er reelt. Defor jeg heller spør om råd.

Ts

Skrevet

Ikke overdrivelse å melde henne - kommunelegen er vel rette instans?

Anonymkode: fa0d7...cb7

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke overdrivelse å melde henne - kommunelegen er vel rette instans?

Anonymkode: fa0d7...cb7

jeg tenker politiet. Det er de som kan gi straff i form av bøter.

Skrevet

Sjefen kan jo melde henne siden hun dukker opp på jobb i karantenetiden. Hun må jo være helt blåst.

Anonymkode: fb533...631

• Liker 3
  • Opprett ny...