AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Vet at det er basert på egne erfaringer og ikke forskning, om ei kvinne merker graviditet med en gang egget har festet seg. Men merket du noe? Sa kroppen ifra? Hva merket du isåfall? Antar at noen der ute har opplevd å bli gravid både 1,2 eller 3 ganger og kanskje lært seg å kjenne svært tidlige tegn på graviditet. Jeg føler kroppen er rar, men bør ifølge diverse artikler ikke kunne føle noe enda. Kanskje bare innbilning, men gøy å høre fra dere 😃 Anonymkode: 5c3ef...a82
Gåsemor Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Jeg merket ingen bortsett fra at mensen ikke var kommet. Kvalmen og trøtthet kom kastet over meg en morgen litt senere da 😆 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Jeg merket at noe var "galt", lenge før jeg fikk positiv test. Jeg er til vanlig et skikkelig B-menneske, men av en eller annen grunn så klarte jeg ikke å sove mer enn 5-6 timer per natt. Jeg var hele tiden trøtt, og slet med hodepine. Føltes som om jeg ikke hadde sovet ordentlig på månedsvis. Kroppen føltes "feil" på en måte. Ellers hadde jeg vanlige PMS symptomer. Anonymkode: 5f2b8...304
Amatariel Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Har blitt gravid 7 ganger. Bare èn gang skjønte jeg at jeg var gravid før jeg tok test - for da hadde jeg opplevd festeblødning noen dager før. Tatt en god del tid før jeg har kjent noen symptomer i mine svangerskap. Det har ikke vært noe forskjell i starten på svangerskapene på de som har vært fullgått og de der jeg senere har mistet.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Merket ikke noe før jeg tok test. Anonymkode: 90923...31c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 Nei, det gjorde jeg ikke. Hadde prøvd i flere måneder, og hadde masse (innbilte) symtomper hver enste måned. Men mensen dukket opp hver gang. Ifbm med koronaen og nedstenging av landet i mars, hadde jeg det ekstremt stressende. Og jeg glemte hele mensen og prøvingen. En uke på overtid kom jeg på at mensen ikke hadde dukket opp, men etter mange måneders prøving trodde jeg ikke at jeg var gravid. Jaggu så fikk jeg positiv 🙂 Anonymkode: 28746...de8 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Jeg visste at jeg var gravid nå med nr to en stund før mensen kom. Men det var vel fordi det opplevdes helt likt som med første. Ca 8-9 dpo smakte yndlingsretten min ikke det samme. Jeg ble småkvalm og det ble verre og verre. Dagen før mensen var jeg helt sikker pga menssmerter men ingen spotting, og ikke ømme bryster. Vanligvis er brystene vonde før ikm, men ved graviditet er det annerledes hos meg. Nå får jeg også hyperermesis i graviditeten så jeg reagerer vel mer på hcg enn det som er normalen. Anonymkode: c02a9...bfe
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 Både og.. Føler man merker så mye i prøveperioden selv om testen er negativ gang på gang, det samme gjelder når jeg fikk positiv test. Jeg hadde lest om de som hadde kjent stikk i magen når de ble gravide, høres helt sykt ut med akkurat det skjedde med meg. Var på jobb (heldigvis sittende der og da) stakk skikkelig i noen sekunder før det gikk over. Jeg tenkte tanken at NÅ skjer det, men håpet ikke for mye. Tok tilfeldigvis en test fordi jeg skulle til legen samme dag, så på den og den var negativ så jeg satte meg ned på badegulvet i frustrasjon. Studerte testen litt til før jeg så en svaaaaak strek, dro til legen som også tok en test som viste svak strek. En ukes tid etterpå var det ikke noen tvil på testene. Så på en måte visste jeg jo mtp stikket, våknet kvalm en morgen osv men jeg trodde virkelig at testen var negativ først. Så jeg tror nok hva som helst kan bety graviditet og ikke graviditet. Anonymkode: 500e2...934
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Merket det 6-7dpo at jeg kunne være gravid. Hadde smerter som lignet mens smerter, og min mens kommer alltid på samme dag +/- 1 dag, så var rimelig sikker på at det ikke var mens så tidlig. Og smertene varierte fra mens lignende til små stikk som varte noen sekunder. Og i og med at jeg hadde begynt å prøve, så tok jeg en test, og den var positiv. Anonymkode: 3a6e8...5a4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 Jeg har nettopp blitt gravid. Er 4+6. Jeg merket det, eller hadde sterk mistanke, allerede halvannen uke før IKM. Fordi det murret masse nederst i magen, noe det vanligvis bare gjør et par dager før mensen. Jeg var ute med en venninne og ville ikke ha øl fordi jeg innbilte meg at jeg var gravid. Så lo vi litt av at jeg hadde innbilt svangerskap, men så var det ikke innbilt viste det seg. Anonymkode: f55ad...b1f
mammahjarte Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 Nei merka ingenting, bort sett frå trøtthet.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 Har bare vært gravid én gang (og er det fortsatt), og jeg merket ingen verdens ting før kvalmen kom i uke 5-6. Det var planlagt, så jeg var obs på signaler fra kroppen, men merket allikevel ingenting. Anonymkode: 5989c...65b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 Jeg merket at jeg ble fryktelig kvalm av lukten av riskaker som en kollega spiste på jobb I tre dager. Hun tullet med at kanskje jeg var gravid konstant. Hadde ikke trua på det for følte meg helt normal for utenom den stanken av de riskakene. Gikk over gata for jobben og kjøpte strips for å sette en stopper for maset hennes. Testet på do på jobben å der fikk jeg meg ett sjokk. To kjempe tydelige streker poppet opp omtrent med en gang. Var da ca 7 uker på vei. Nå er han En 6,5 mnd gammel liten propell😍 Anonymkode: 41b33...8d5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 Merket ikke noe fysisk, men husker jeg så en gutt gå hjem fra skolen, og jeg ble skikkelig emosjonell blanding av trist fordi vi hadde prøvd så lenge og glad mtp det barnet jeg har. Tok en test senere den dagen som lyste positiv. Det forklarte hvorfor jeg var så sykt trøtt. Anonymkode: 0040c...5f0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 Puppene mine ble steike varme omtrent en uke før mensen var forventet, også vokste de! Men jeg tenkte ikke på at jeg var gravid Husker jeg kjente menssmertertre dager før ikm, men ingen mensen kom. To dager etter ikm tok jeg testen, positiv! Ikke planlagt! Anonymkode: 66553...e5d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 Jeg merket det, men tenkte ikke over det. Vi hadde prøvd i noen år, og i starten kjente jeg veldig etter på hver minste lille ting og tenkte at NÅ er jeg nok gravid flere ganger. Så skulle vi endelig i gang med ivf og vi tok en pause med å prøve (også fordi jeg ble syk og var sykemeldt). Kort tid etter eggløsning kjente jeg noen milde menssmerter og hadde en liten blødning. Da jeg skulle fått mensen fikk jeg menssmerter, men det skjedde ingenting. Det første året testet jeg hver måned, nå hadde jeg ikke testet på lenge, men følte jeg måtte sjekke. Visst pokker, jeg var gravid. Og da skjønte jeg at alle de småtingene hadde med det å gjøre. Anonymkode: a9363...8ed
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 Merket det på kroppen alle 5 gangene i uke 4-5. Anonymkode: 18d0b...5d4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #18 Skrevet 12. august 2020 De færreste merker noe som helst før de er "gravid nok" til å få positiv test og vel så det. Det er mange som "Kjenner noe", men det er gjerne de samme som "kjenner noe" enten de er gravide eller ei... Med førstemann hadde jeg kun mensmurringer, akkurat som om jeg skulle få mensen til vanlig. Ingen andre symptomer før uke 7. Med andremann hadde jeg absolutt ingen symptomer før kvalmen og utmattelsen kom over natten akkurat da jeg bikket uke 6. Anonymkode: 15e28...60d
Piruette Skrevet 12. august 2020 #19 Skrevet 12. august 2020 En uke før forventet mens våknet jeg av brekninger. Skjønte det med en gang da det var akkurat samme som forrige gang jeg var gravid!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #20 Skrevet 12. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at det er basert på egne erfaringer og ikke forskning, om ei kvinne merker graviditet med en gang egget har festet seg. Men merket du noe? Sa kroppen ifra? Hva merket du isåfall? Antar at noen der ute har opplevd å bli gravid både 1,2 eller 3 ganger og kanskje lært seg å kjenne svært tidlige tegn på graviditet. Jeg føler kroppen er rar, men bør ifølge diverse artikler ikke kunne føle noe enda. Kanskje bare innbilning, men gøy å høre fra dere 😃 Anonymkode: 5c3ef...a82 Jeg har 6 påbegynte svangerskap, og to barn, ås har blitt gravid endel ganger ja. Etterhvert trengte jeg ikke ta test en gang, dvs, jeg visste hva den ville vise. Var ikke vanskelig å merke nei. Komisk nok, ang det at egget befruktes etc, så hadde jeg nettopp hatt EL, påvist ved temping, så var kanskje et par dager etter EL og klaff på timingen etc, så sto jeg på badet på jobb og fikk et surt oppstøt. Og jeg bare "hæh?" For det har jeg aldri hatt utenom da jeg var gravid, og ikke etter jeg fødte første eller noe. KUN som gravid. Så da var det jo bare å satse på at den spiren satt... Hun er 2,5 år nå og det 6. påbegynte svangerskapet. Så jeg nekter å tro det var tilfeldig. Sies at et befruktet egg gir signaler til kroppen så livmpor begynner å forberede seg på mottak, og etter dee opplevelsen så har jeg full tro på at kroppen går igang å klargjøre fra befruktningen er at faktum. Anonymkode: e840e...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå