AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 https://www.nrk.no/ytring/unge-som-syndebukker-1.15118461 Her har vi en kar som har blitt så butthurt av at det påpekes hvor ansvarsløse ungdommen - som han utnevner seg til representant for - oppfører seg for tiden at han vil ha alle voksene, syke og eldre som gisler i en forhandling om en unnskyldning fordi han ikke kan feste som om det var 2019. Sympatisk kar. Og, som 24-åring - bør ikke han snart betegne seg selv som voksen? Anonymkode: e4e13...15a 24
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Nå er da han i den aldersgruppen som har mest smitte, så hvorfor skal de ha en beklagelse? Jo, jeg beklager at de ikke evner å følge rådene. Anonymkode: 9a319...d0d 14
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Et livsfarlig menneske. Jeg tolker dette som at han sier at hvis han ikke får tilfredsstilt sitt personlige ego med en beklagelse, ønsker ikke han å bidra til å begrense tap av liv - heller tvert om. Hva synes Universitetet i Oslo om å ha den type mennesker assosiert med seg? Anonymkode: 6afe9...58e 19
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Jeg er helt enig med ham og jeg er 40. Syden og harry-handel har fått en høy pris for alle. Det var mye bedre tidligere i sommer, på alle måter. Anonymkode: eff0a...902 22
Alivamale Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig med ham og jeg er 40. Syden og harry-handel har fått en høy pris for alle. Det var mye bedre tidligere i sommer, på alle måter. Anonymkode: eff0a...902 Men nå er det vel sannsynligvis noen unge som har vært på reise som så har smittet andre unge. Er det noen som skal beklage til ham, er det vel de. Myndighetene har oppfordret til å feriere i Norge, og dersom han oppfatter åpning av grenser som en «invitasjon» eller «oppfordring» til å reise utenlands, er han muligens bittelitt... enkel. 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, Alivamale skrev: Men nå er det vel sannsynligvis noen unge som har vært på reise som så har smittet andre unge. Er det noen som skal beklage til ham, er det vel de. Myndighetene har oppfordret til å feriere i Norge, og dersom han oppfatter åpning av grenser som en «invitasjon» eller «oppfordring» til å reise utenlands, er han muligens bittelitt... enkel. Det er nok av mennesker som ser dette som en invitasjon til å reise. Det ser jo man både her, men også i media. Anonymkode: eff0a...902 5
Alivamale Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok av mennesker som ser dette som en invitasjon til å reise. Det ser jo man både her, men også i media. Anonymkode: eff0a...902 Det er jo lov å reise, men er det nødvendig å omtrent dra rett fra flyplassen til fyllefest med 20-50 andre? 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 9 minutter siden, Alivamale skrev: Men nå er det vel sannsynligvis noen unge som har vært på reise som så har smittet andre unge. Er det noen som skal beklage til ham, er det vel de. Myndighetene har oppfordret til å feriere i Norge, og dersom han oppfatter åpning av grenser som en «invitasjon» eller «oppfordring» til å reise utenlands, er han muligens bittelitt... enkel. Hvorfor skal da de som fester ta støyten, fordi noen få som fester også har vært ute og reist? Smitten kom ved reising, det er ikke de som er glad i å feste her hjemme sin skyld at vi har økte smittetall. Helt enig med skribenten. Det er langt flere småbarnsfamilier som bør gå i seg selv. Det er de som har utgjort den største reisebølgen. Anonymkode: 19f46...e97 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal da de som fester ta støyten, fordi noen få som fester også har vært ute og reist? For de som fester ikke evner, eller ønsker, å overholde smittevernreglene. Anonymkode: e4e13...15a 17
Alivamale Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal da de som fester ta støyten, fordi noen få som fester også har vært ute og reist? Smitten kom ved reising, det er ikke de som er glad i å feste her hjemme sin skyld at vi har økte smittetall. Helt enig med skribenten. Det er langt flere småbarnsfamilier som bør gå i seg selv. Det er de som har utgjort den største reisebølgen. Anonymkode: 19f46...e97 Fordi man ikke behøver å være 40 stk på fest for å ha det gøy, det er jo på slike fester smitten har bredt seg mest de siste ukene. Småbarnsfamilier drar sjelden på fylla med 20-åringer, der de kan rekke å smitte mange på én kveld. Endret 11. august 2020 av Alivamale 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 Uten den sinnssyke festingen så hadde de importerte smittetilfellene vært greit å kontrollere. I stedet så spres faenskapet overalt. Party till you die! Anonymkode: db449...ab8 13
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten den sinnssyke festingen så hadde de importerte smittetilfellene vært greit å kontrollere. I stedet så spres faenskapet overalt. Party till you die! Anonymkode: db449...ab8 Uten ferieringen hadde de kunne festet enda mer uten å spre smitte. Festingen er mye bedre for næringslivet enn utreiseturister er. Anonymkode: 19f46...e97 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 En innrømmelse om at det var en dum ide å åpne grensene er på sin plass, ja. Ungdom som fester burde vært rullet i tjære og fjær, men de er langt fra de eneste skyldige her. Turister drar faenskapet inn i landet, og festglade ungdommer sprer driten. Anonymkode: 13e69...ba9 5
SoWhat? Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 Jeg skjønner at han er provosert. For såvidt jeg vet, så har han mye rett. Det er reising til Sverige for å handle, og de som kommer fra utlandet som er de skyldige. Eller, regjeringen er skyldig fordi de åpnet opp. Jeg syns også at det er provoserende at politikere skal legge skylden på ungdom. Ærlig talt, det er ansvarsfraskrivelse. Når det er sagt, så må ungdom ta dette til følge. Smittetallene stiger, og de må bidra uten at beklagelse kommer dessverre. 2
Camlon Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Uten ferieringen hadde de kunne festet enda mer uten å spre smitte. Festingen er mye bedre for næringslivet enn utreiseturister er. Anonymkode: 19f46...e97 Det var ikke null smittete i Norge og ikke alle som dro til utlandet var turister. Det betyr, det ville kommet smitte til festene uansett om grensene var stengt eller ikke. Uten festingen så hadde de nye smittete blitt kontrolert, uten utenlandsturismen så ville i beste fall smitten spredd seg et par uker senere. 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 Kritikken av grenseåpning er meget kurrant, men han er jo som et barn, ikke ungdom: "Hvis du er dumming skal jeg også være dum!" Anonymkode: a4efe...5b3 13
Gjest AineAvive Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig med ham og jeg er 40. Syden og harry-handel har fått en høy pris for alle. Det var mye bedre tidligere i sommer, på alle måter. Anonymkode: eff0a...902 Jeg er rundt din alder, mor til ungdommer som er rasende på egne venner og bekjente som har festet siden mai. De er faktisk ganske satt ut. Lei seg. Vennskapsbånd står i fare og fører til depresjon hos min ene. Det finnes faktisk ungdommer som heller vil reise enn feste hver bidige helg! Vet du hva som er harry? Norsk drikkekultur! Spør hvem som helst utlending (minus de nordiske). Reiser kan være alt fra harry til sofistikerte; Party-ferie, pensjonistferie, kunst og kulturferie, friluftsliv(aktivitetsferie), familiegjenforening, business eller bare ro og fred. "Syden" er forøvrig et harry begrep da "Syden" består av land med en langt rikere kulturhistorie enn Norge. Orker bare ikke disse merkelappene på noe som er så variert som reiser. Som ansvarlig reisende burer jeg meg ikke inne for noe så patetisk som alkohol og fest. Lær heller å se hverandre i øynene/bli kjent uten å ty til fem halvlitere først. Det synes jeg ville vært en gevinst vi kunne fått ut av denne situasjonen. Da kunne også venner i utlandet sluttet å mobbe meg med fraser om hvor harry vi nordmenn er.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 Artikkelforfatteren trekker frem 17.mai og demonstrasjoner som "Black lifes matter" som eksempler, som , ifølge han, ikke førte til økt smitte. Var det da slik at alle som feiret 17.mai sammen, eller gikk i samlet tropp i demonstrasjonstog var immune, mens med en gang man setter foten utenfor Norges grenser så er man mottakelig for smitte? Han har nok et litt for enkelt og perspektivløst syn på saken. Og en beklagelse får han ikke. For kan det tenkes at de som samlet seg til stor 17.mai feiring og gikk hundrevis i tog, og ikke så på det som en risiko, også er de som har tenkt som så at en liten ferietur heller ikke kan være så ille? Anonymkode: 9b0f0...865 6
Gjest AineAvive Skrevet 11. august 2020 #19 Skrevet 11. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten ferieringen hadde de kunne festet enda mer uten å spre smitte. Festingen er mye bedre for næringslivet enn utreiseturister er. Anonymkode: 19f46...e97 Festingen er blodharry (spør utlendingene hva de synes om norsk drikkekultur). Reise (uten fyll) er sunt, fyll er bare usunt.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AineAvive skrev: Festingen er blodharry (spør utlendingene hva de synes om norsk drikkekultur). Reise (uten fyll) er sunt, fyll er bare usunt. Hvem er reising sunt for. Klimaet? Anonymkode: 19f46...e97 12
Anbefalte innlegg