AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Hei. «Vennen» min skal begynne på vg1 neste uke, og lurer på hvordan man søker stipend. Jeg skal begynne på vg2, så har erfaring om hvordan man søker stipend. Han tror fortsatt at vi er venner. Men grunnen til st jeg vil ta hevn er fordi jeg ikke kan stole på han. Skrev «Må vise deg ett bilde, men ikke si til noen eller lagre det». Han skrev: «sverger, skal ikke si til noen eller lagre». Jeg sendte bilde også lagret han det. Han skrev «sverger skal ikke vise til noen». Tenkte at det skulle gå bra og at jeg kunne stole på han. Men fant senere ut vi en venn at han hadde spredt bilde rundt «var ikke et nakenbilde elns, noe personlig». Dette vet han ikke så klart, men jeg stoler ikke på han lenger. Han har spurt om hjelp om stipend. Faren hans jobber, men moren jobber ikke. Jeg får også inntektsavhengig stipend, og jeg har forklart til han hva det er. Han vil også ha det samme, at han får flere tusen i måned. Men han vet ikke hvordan. Han spurte meg idag på snapchat «Hei, burde jeg trykke ja eller nei på inntektsavhengig stipend?» så ikke snappen før om 5 min. Rett før jeg skulle til å svare så sendte han søknaden. Han hadde krysset av alle spørsmålene riktig, utenom inntektsavhengigstipend. Han krysset av «nei» der. Han spurte «er dette riktig bror?». Skulle i utgangspunktet skrive «Du må trykke ja på inntektsavhengigstipend». Men så kom jeg på hva han gjorde mot meg. Jeg skrev «ja det er ser riktig» så skrev han «okei, takk for hjelpen». Nå kommer han ikke til å få stipend hver måned. Men jeg ville ta hevn for at han brøt tilliten min. Burde jeg ta hevn, eller bare si ifra at han burde trykke ja på inntektsavhengigstipend? Rettferdiggjør denne handlingen det han gjorde mot meg? Anonymkode: 5f2c4...d78
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Det du har gjort er på ingen måte greit. Du vil fremstå som den gjøken som villedet med vilje. Ingen vil stole på deg. Anonymkode: ff486...164 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det du har gjort er på ingen måte greit. Du vil fremstå som den gjøken som villedet med vilje. Ingen vil stole på deg. Anonymkode: ff486...164 Han brøt MIN tillit, jeg hadde aldri gjort det med andre folk. Har faktisk hjulpet mange andre med stipend og har ikke villedet med noen andre. Men gjorde det fordi han allerede har trykket ja så jeg bare bestemte meg for ikke å si ifra. Men takk for svaret ditt, skal revurdere det. Anonymkode: 5f2c4...d78 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Hvorfor spør du kvinneguiden om dette? Men vil du ha råd fra en middelaldrende kvinne så er det: kill them with kindness. Det betyr vær hyggelig mot dem som ikke er hyggelige mot deg. Da tar du «hevn» ved å ikke oppføre seg sånn de oppfører seg - skjønner? Nå har vel sjansen til å si ifra om at han skal fylle ut annerledes gått i denne saken, så den hadde jeg latt fare, men til neste gang - man har aldri rett på hevn. Hvis du mener vennen dins oppførsel er helt feil, så er den riktige reaksjonen å ikke være sammen med han/venn med han lenger. Anonymkode: c7b4c...060
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Herregud, du høres jo ut som en sosiopat 😂 Konfronter han & kutt kontakten, ikke hold på sånn! Håper han løper, stakkars.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 nei, det rettferdigjør ikke handlingen, det bare viser at du er umoden. Hva med å heller være den voksne å si i fra at han har brutt tilliten din, og du ikke ønsker være venn lengre, istedet for å synke ned på hans nivå? Om du med vilje villeder han på bakgrunn av noe teit han har gjort, så er det du som framsåtr som den kjipeste og mest uærlige av dere. Anonymkode: df9ab...65f 3
Pillarguri Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Og hva var poenget ditt med å sende bildet til han i første omgang? Du bør skjønne at bilder du sender til noen via nettet, de kommer garantert på avveie. Du kan ikke stole 100% på noen. Slutt å sende denslags bilder, så skjer ikke dette flere ganger. Synes du er sjofel som godter deg over at han ikke har fylt ut søknad om stipend riktig. Du virker ikke som en særlig hyggelig person.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du kvinneguiden om dette? Men vil du ha råd fra en middelaldrende kvinne så er det: kill them with kindness. Det betyr vær hyggelig mot dem som ikke er hyggelige mot deg. Da tar du «hevn» ved å ikke oppføre seg sånn de oppfører seg - skjønner? Nå har vel sjansen til å si ifra om at han skal fylle ut annerledes gått i denne saken, så den hadde jeg latt fare, men til neste gang - man har aldri rett på hevn. Hvis du mener vennen dins oppførsel er helt feil, så er den riktige reaksjonen å ikke være sammen med han/venn med han lenger. Anonymkode: c7b4c...060 Takk for rådet ditt, skal si ifra til han at det han gjorde var galt og jeg likte ikke det. Men skal først si at han må trykke riktig. Takk for svaret😊😊 Anonymkode: 5f2c4...d78 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, Pusejenta13 skrev: Herregud, du høres jo ut som en sosiopat 😂 Konfronter han & kutt kontakten, ikke hold på sånn! Håper han løper, stakkars. Hehe, jeg er ikke sosiopat, eller håper ikke i hvert fall😅. Tror bare sinnet mitt overtok meg, og at jeg har litt feil tankegang. Har innsett det nå. Skal si ifra til han. Takk for svaret😃😃 Anonymkode: 5f2c4...d78
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: nei, det rettferdigjør ikke handlingen, det bare viser at du er umoden. Hva med å heller være den voksne å si i fra at han har brutt tilliten din, og du ikke ønsker være venn lengre, istedet for å synke ned på hans nivå? Om du med vilje villeder han på bakgrunn av noe teit han har gjort, så er det du som framsåtr som den kjipeste og mest uærlige av dere. Anonymkode: df9ab...65f Okei, di har rett. Har litt feil tankegang, kanskje jeg er en sosiopat som hen nevnte ovenfor 😅 Men skjønner må at det jeg gjorde var galt. Skal si ifra til han nå! Anonymkode: 5f2c4...d78
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 7 minutter siden, Pusejenta13 skrev: Herregud, du høres jo ut som en sosiopat 😂 Konfronter han & kutt kontakten, ikke hold på sånn! Håper han løper, stakkars. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei, di har rett. Har litt feil tankegang, kanskje jeg er en sosiopat som hen nevnte ovenfor 😅 Men skjønner må at det jeg gjorde var galt. Skal si ifra til han nå! Anonymkode: 5f2c4...d78 Du er på ingen måter sosiopat TS! Synes din reaksjon er ganske naturlig. Men har lært at det i lengden lønner seg å være hyggelig mot folk i stedet for å tenke på «hevn». Du bør heller stå opp for deg selv ved å si ifra, og handle slik du vil at andre skal oppføre seg overfor deg. Anonymkode: c7b4c...060
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er på ingen måter sosiopat TS! Synes din reaksjon er ganske naturlig. Men har lært at det i lengden lønner seg å være hyggelig mot folk i stedet for å tenke på «hevn». Du bør heller stå opp for deg selv ved å si ifra, og handle slik du vil at andre skal oppføre seg overfor deg. Anonymkode: c7b4c...060 Ja, burde ikke ha lurt han. Det var feil av meg. Er enig i at jeg heller burde ha stått opp for meg istedenfor å ta hevn. Anonymkode: 5f2c4...d78
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 Synes ikke det er noe sosiopatisk ved dette, men oppfatter holdningen din som litt som jeg ser var tidligere, da jeg tok livet litt for alvorlig, og ville følt meg vel i en tidsalder der man utfordret hverandre til duell i slike situasjoner i stedet for å snakke ut, og få dette avklart. Så mitt råd er å ikke gjøre de samme feilene jeg gjorde, men å roe dette litt ned - snakk med ham. si at det var dårlig gjort, og bli ferdig med dette. Å tenke på hevn er ikke noen god idé. Anonymkode: 4f7a0...085
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei, di har rett. Har litt feil tankegang, kanskje jeg er en sosiopat som hen nevnte ovenfor 😅 Men skjønner må at det jeg gjorde var galt. Skal si ifra til han nå! Anonymkode: 5f2c4...d78 Litt enkel tenking: Om jeg hadde to venner, og venn 1 fortalte venn 2 sin hemmelighet (eller viste ett privat bilde), og venn 2 valgte hevne seg med å påføre venn 1 økonomiske konsekvenser, så ville ikke jeg vært i tvil om hvilke av disse jeg først hadde kuttet ut av mitt liv. Jeg klarer ikke tenke meg en hemmelighet som er såpass viktig at det rettferdiggjør å påføre noen økonomiske konsekvenser. Anonymkode: df9ab...65f
Gjest Warrior Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 Hevn er aldri bra. Aldri. Synes du skal være ærlig.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er noe sosiopatisk ved dette, men oppfatter holdningen din som litt som jeg ser var tidligere, da jeg tok livet litt for alvorlig, og ville følt meg vel i en tidsalder der man utfordret hverandre til duell i slike situasjoner i stedet for å snakke ut, og få dette avklart. Så mitt råd er å ikke gjøre de samme feilene jeg gjorde, men å roe dette litt ned - snakk med ham. si at det var dårlig gjort, og bli ferdig med dette. Å tenke på hevn er ikke noen god idé. Anonymkode: 4f7a0...085 Ja, skal snakke med han og spørre han om hvorfor han viste bilde til andre folk selv om jeg sa at han ikke skulle gjøre det. Angrer på at jeg tenkte å ta hevn. Han kan heldigvis forandre søknaden sin akkurat nå! Så skaper ingen problem dersom jeg sier ifra i tide. Anonymkode: 5f2c4...d78
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt enkel tenking: Om jeg hadde to venner, og venn 1 fortalte venn 2 sin hemmelighet (eller viste ett privat bilde), og venn 2 valgte hevne seg med å påføre venn 1 økonomiske konsekvenser, så ville ikke jeg vært i tvil om hvilke av disse jeg først hadde kuttet ut av mitt liv. Jeg klarer ikke tenke meg en hemmelighet som er såpass viktig at det rettferdiggjør å påføre noen økonomiske konsekvenser. Anonymkode: df9ab...65f Jeg skjønner ikke, hva mener du med økonomiske konsekvenser? Han er ikke fra en fattig familie, men faren hans jobber. Han burde uansett ikke spørre en som han har brutt tilliten på. Men skjønner at jeg ikke burde ha tatt hevn. Anonymkode: 5f2c4...d78
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han brøt MIN tillit, jeg hadde aldri gjort det med andre folk. Har faktisk hjulpet mange andre med stipend og har ikke villedet med noen andre. Men gjorde det fordi han allerede har trykket ja så jeg bare bestemte meg for ikke å si ifra. Men takk for svaret ditt, skal revurdere det. Anonymkode: 5f2c4...d78 Kun du er ansvarlig for dine handlinger. At du ikke vil innse det er bare ditt problem som du vil kjenne på når ingen har noe tillit til deg lenger. Anonymkode: 4a513...9d9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #19 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kun du er ansvarlig for dine handlinger. At du ikke vil innse det er bare ditt problem som du vil kjenne på når ingen har noe tillit til deg lenger. Anonymkode: 4a513...9d9 Skjønner hva dere kom fram til, og innrømmer at tankegangen var helt på jorde. Har sagt ifra til han nå og han forandret det! Så alt gikk bra Anonymkode: 5f2c4...d78
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 Sa til han sånn «bro kan du sende bilde, tror du svarte feil på ett spm» også sendte han bilde også skrev jeg «du må trykke ja på inntektsavhengig stipend» også skulle han gjøre det. Takk for at dere fikk meg til å innse at det jeg gjorde var galt, og jeg burde bære bedre enn han og ikke ta hevn. Ts, ute❤️ Anonymkode: 5f2c4...d78 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå