Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Hvorfor har jeg begynt å spotte??? I de siste mnd har jeg begynt å spotte, noe jeg aldri før har gjort. Vi har prøvd å få barn en stund, jeg har PCOS ellers er alt i orden. Det er skikkelig irriterende at det kan gå dager fra det så vidt begynner å blø (hvis man kan kalle det blod) til det setter i gang på ordentlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest
Skrevet
Hvorfor har jeg begynt å spotte??? I de siste mnd har jeg begynt å spotte, noe jeg aldri før har gjort. Vi har prøvd å få barn en stund, jeg har PCOS ellers er alt i orden. Det er skikkelig irriterende at det kan gå dager fra det så vidt begynner å blø (hvis man kan kalle det blod) til det setter i gang på ordentlig.

PCOS er en stor hindring når man er prøver. Med PCOS kommer ofte østrogendominans og lavt progesteron, og det er nok pga lavt progesteronnivå at du spotter før mens. Progesteronkrem vil eliminere/redusere spottingen, men du bør snakke med lege før du eventuelt prøver det.

Gjest Spotter også
Skrevet
PCOS er en stor hindring når man er prøver. Med PCOS kommer ofte østrogendominans og lavt progesteron, og det er nok pga lavt progesteronnivå at du spotter før mens. Progesteronkrem vil eliminere/redusere spottingen, men du bør snakke med lege før du eventuelt prøver det.

Betyr det at alle som spotter har lavt progesteronnivå?

Jeg også spotter 2 - 3 dager før mensen setter inn for fullt. Vet ikke om jeg har PCO eller PCOS, har bare prøvd i tre mnd så har ikke akuratt vurdert noen utredning enda!

Gjest Guest
Skrevet
Betyr det at alle som spotter har lavt progesteronnivå?

Ikke nødvendigvis. Jeg tror det kan være tilfelle hvis man har kort lutealfase OG spotter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...