kaleidoskop Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Jeg kjøper en del klær til barnet mitt på finn. Miljøvennlig, billig, enkelt. Ikke alt jeg kjøper er like bra, men er fornøyd med 90% av det jeg får. Men å selge klær går ikke. Ingen vil kjøpe (eller ser på) det jeg legger ut. Hvor mange visninger bruker du å ha og selger de lett? Føler selv jeg tar fine bilder som viser klærne, og legger dem ut som jeg selv ville kjøpt. Hvordan foretrekker du å kjøpe? I pakker, store eller små, enkeltvis? Personlig foretrekker jeg pakker, særlig de som er satt sammen i stil og farge og stort sett det jeg også legger ut. Føler det blir så teit om noen kjøper en body, så skal jeg få 10 kr på Vipps 🤪
Lady La-Laa Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Elsker å kjøpe på Finn!! Helst større pakker (men det må være størrelsesvis) Er ikke interessert i å kjøpe under 10 plagg, men heller ikke mengder med klær som strekker seg over mange størrelser. Har ikke prøvd å selge selv enda, trodde det skulle være lett bare man legger prisen lavt nok? Ser jo at mange legger til annonser som favoritter... Ser jo derimot noen som har helt urealistisk pris-setting på klærne, da ler jeg alltid litt for meg selv😄 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Jeg vil ikke ha så store pakker. Jeg liker helst å kjøpe enkeltplagg. Anonymkode: 60616...c08 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Pakker er greit det. Men jeg gidder ikke gå så veldig opp i pris. Anonymkode: 6b958...de8 1
kaleidoskop Skrevet 11. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2020 25 minutter siden, Lady La-Laa said: Elsker å kjøpe på Finn!! Helst større pakker (men det må være størrelsesvis) Er ikke interessert i å kjøpe under 10 plagg, men heller ikke mengder med klær som strekker seg over mange størrelser. Har ikke prøvd å selge selv enda, trodde det skulle være lett bare man legger prisen lavt nok? Ser jo at mange legger til annonser som favoritter... Ser jo derimot noen som har helt urealistisk pris-setting på klærne, da ler jeg alltid litt for meg selv😄 Ja enig med str. For ofte er jeg ferdig med de andre str. Kjøper ikke pakke med flere små plagg. Hvor mye ville du betalt for 10 plagg? Jeg har prissatt pakkene fra 100-300 kr etter innhold. 5-8 plagg for de minste pakkene. Men det er kanskje for dyrt? Jeg ser an om det er utedress, ull og lignende i forhold til antall og pris
kaleidoskop Skrevet 11. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Pakker er greit det. Men jeg gidder ikke gå så veldig opp i pris. Anonymkode: 6b958...de8 Hva synes du er ok pris for en pakke og hvor mange plagg ca?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Elsker å handle brukt, men selger ikke selv, så ikke så mye erfaring der. Handler kun pakker, og ut fra størrelse og stil, «jente, 3-6 mnd». For meg betyr gode bilder mye, så jeg kan se hva jeg kjøper. Og pluss om selger svarer hurtig:) Anonymkode: d2879...f24 2
Lady La-Laa Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 Vel, jeg synes det blir interessant når totalsummen delt på antall plagg gir en snittpris pr. plagg på 5-20kr. Ser selvfølgelig an på merke. Er generelt ikke opptatt av merkeklær, så kan godt være interessert i klær fra kjedebutikker. Men synes det er veldig positivt med pakker hvor det er er par plagg av «gode» merker representert også. Eventuelt noe pent brukt ull. Ytterklær ønsker jeg helst å kjøpe stykkvis og ikke i pakke når jeg tenker meg om. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Jeg liker pakker der klærne passer fint sammen. Er litt kjedelig å kjøpe en body til 10kr og så er det frakt på rundt 59 utenom. Ser det er noen facebookgrupper for kjøp og salg av barneklær, og det ser ut som om folk får solgt en del. Syntes noen priser klærne litt vel høyt der da. Jeg har ennå ikke kjøpt noe, fordi mye er budrunde på ett og ett plagg, kjedelig å ville kjøpe et par plagg, men ende opp med en body til 10kr og frakten utenom. Anonymkode: 97d6c...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 Til store barn kjøper jeg ett og ett plagg, til babyer og små barn er det klespakker jeg kjøper Anonymkode: 196ed...43d 1
Kladd Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 Liker best mellomstore klespakker til rundt 100-200 kr med litt forskjellig. Ser noen selger "36 bodyer, 20 bukser, 13 gensere, 40 par sokker, 2 utedresser og 4 par tøfler i str. 9 mnd" - og det trenger jeg ikke! Men har selv spurt om å få kjøpe deler av pakker, og setter pris på å få gjøre det. Da betaler jeg gjerne litt mer per plagg enn de skulle hatt for hele pakken. Uteklær liker jeg best å kjøpe for seg selv. Er ikke glad i pakker som er sortert på farge. Jeg liker å bruke alle mulige farger til barnet mitt, så er ikke interessert i å kjøpe en "lilla pakke". Bilder er viktig, gjerne ett med alle klærne på, også gruppevis/enkeltvis nærbilder. Og please - eventuell info om tilstand/størrelse/pris på enkeltplagg i bildeteksten og ikke i en eviglang liste i annonsen. Og utvaska/flekkete klær hører hjemme i tekstilgjenvinning - ikke på Finn.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 Jeg foretrekker å kjøpe hele antrekk (body og bukse som matcher) eller små pakker. Jeg har til gode å se en stor pakke hvor jeg liker alle plaggene. Dessuten synes jeg mange av pakkene til baby er fulle av kjoler, gensere, tunikaer og andre upraktiske plagg. Anonymkode: 9affa...30c 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 Selger de pakkevis og prøver å ha et tema på pakkene, f.eks. «sommerklær størrelse 86». Selger billige klær (typ. HM, Lindex) osv. ganske billig. Når man får en 5-pk med nye bodyer for 199 eller noe sånt så kan man ikke ta seg godt betalt. Unntaket er hele antrekk/matchende klær, de kan jeg ofte dele opp i mindre pakker og ta litt bedre betalt for. Alternativt har jeg også lagt ut enkeltplagg til f.eks. 10 kr plagget der man må handle for minimum 100kr for å slippe å sende ut masse pakker med veldig få plagg. Merkeklær/ull er lettest å omsette og de selger jeg enten enkeltvis eller i små pakker. Anonymkode: 1e0f9...7c8
kaleidoskop Skrevet 11. august 2020 Forfatter #14 Skrevet 11. august 2020 3 hours ago, Kladd said: Liker best mellomstore klespakker til rundt 100-200 kr med litt forskjellig. Ser noen selger "36 bodyer, 20 bukser, 13 gensere, 40 par sokker, 2 utedresser og 4 par tøfler i str. 9 mnd" - og det trenger jeg ikke! Men har selv spurt om å få kjøpe deler av pakker, og setter pris på å få gjøre det. Da betaler jeg gjerne litt mer per plagg enn de skulle hatt for hele pakken. Uteklær liker jeg best å kjøpe for seg selv. Er ikke glad i pakker som er sortert på farge. Jeg liker å bruke alle mulige farger til barnet mitt, så er ikke interessert i å kjøpe en "lilla pakke". Bilder er viktig, gjerne ett med alle klærne på, også gruppevis/enkeltvis nærbilder. Og please - eventuell info om tilstand/størrelse/pris på enkeltplagg i bildeteksten og ikke i en eviglang liste i annonsen. Og utvaska/flekkete klær hører hjemme i tekstilgjenvinning - ikke på Finn. Enig, kjøpte en stor pakke med så mye i. Skjønte jeg ikke kom til å bruke alt. Men var så mye kjipt der. Slitte "billigklær". Greit med klær fra kjedebutikkene, men ikke de aller billigste 5 bodyer fra HM til 199 kr er ganske tynn og kjip i stoffet. Passer ikke å selge videre med mindre det er ubrukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå