Kimmern Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Overalt så ser jeg folk som kommenterer hvor negative de er til dette. "Bortkasting av penger"..Ja vel? Kanskje jeg har råd til å kaste bort penger? Kanskje ikke så fattiglus som deg? Skal sies at jeg ikke er erfaren forbruker, men tar meg gjerne en glass rett før legge tid slik at kroppen tar i seg protein og forbruker det mens jeg sover i 6-8 timer. Har litt proteinpulver i havregrøten skader aldri. Samme med om du lager deg en shake rett før treningen. Og selvfølgelig alt dette kommer ann på forskjellige typer pulver. Men poenget står
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 3 minutter siden, Kimmern skrev: Overalt så ser jeg folk som kommenterer hvor negative de er til dette. "Bortkasting av penger"..Ja vel? Kanskje jeg har råd til å kaste bort penger? Kanskje ikke så fattiglus som deg? Skal sies at jeg ikke er erfaren forbruker, men tar meg gjerne en glass rett før legge tid slik at kroppen tar i seg protein og forbruker det mens jeg sover i 6-8 timer. Har litt proteinpulver i havregrøten skader aldri. Samme med om du lager deg en shake rett før treningen. Og selvfølgelig alt dette kommer ann på forskjellige typer pulver. Men poenget står Er da ingenting å ta personlig at andre mener det er unødvendig vel? 😂 Anonymkode: a677e...f67 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Det ER jo bortkastede penger.. Som i at man får i seg protein på andre måter like lett, og sunnere og mer mettende. Snop og brus er jo også bortkastede penger, det trenger man heller ikke. Jeg ser ikke helt hva det er å bli provosert av? Folk kommer med en korrekt observasjon: det er unødvendig, og kan føre til at du legger på deg siden overskuddet faktisk lagres som fett om du inntar mer enn du trenger. Det er jo bare rett og riktig? Så velger du selv om du synes det er verdt pengene eller ei? På samme måte som at andre velger å kjøpe snop og brus selv om det også er bortkastede penger? Anonymkode: 0d56c...7e9 3
Lisa Rowe Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Har oppfattet det slik at folk tenker veldig svart/hvitt. Nei, proteinpulver er absolutt ikke nødvendig (er det noen som i det hele tatt har sagt det?), og det er nok aller best å få i seg proteiner via mat som i tillegg gir andre gode næringsstoffer. Men for meg som ikke er glad i proteinrik mat, så er proteinpulver genialt. I stedet for å måtte sitte å dytte i meg kyllingfilet og eggehviter til jeg føler jeg må spy, så kan jeg heller ta meg en forfriskende drikk (jeg bruker clear whey) en til to ganger daglig. Jeg kan selvsagt også velge mat som har et greit proteininnhold som jeg faktisk synes smaker godt, men da må jeg også godta å få i meg de ekstra grammene med fett også, noe jeg slipper med proteinpulver. Jeg personlig hadde ikke fått de resultatene jeg har fått på treningssenteret om det ikke var på grunn av proteinpulver.
Navani Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Jeg er positiv til det, hvis man vil som det meste annet. Jeg trener ganske lett styrke, men jeg bygger opp muskler etter skade. Får i meg en proteinshake etter trening for å gi kroppen det lille ekstra å bygge på, og jeg sier ikke det er derfor, men har begynt å se muskler forme seg nå. Det skader ikke, jeg spiser også lite kjøtt, så jeg tenker hvorfor ikke. Vi har kjøpt rimelig i utlandet og hadde en stor bøtte i hus her. Dagene jeg trener kommer jeg til å ta en porsjon, etter trening, til det er tomt i alle fall 😛 så får jeg se om jeg kjøper nytt etter det.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 De fleste trener heller ikke mye styrke og har ikke peiling. Når det er sagt, så tror jeg nordmenn flest hadde hatt godt av å bytte ut noe av kaloribudsjettet sitt med protein. Tror det kunne hjulpet bittelitt på fedmen i landet. Det er enklere med proteinpulver når amn trener styrke. Spiser du kake og ikke orker en stor kvelds den dagen, så drikker du et glass pulver og du har fått i den den mengden du trengte den dagen Anonymkode: f60c3...64b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 1 time siden, Kimmern skrev: Overalt så ser jeg folk som kommenterer hvor negative de er til dette. "Bortkasting av penger"..Ja vel? Kanskje jeg har råd til å kaste bort penger? Kanskje ikke så fattiglus som deg? Skal sies at jeg ikke er erfaren forbruker, men tar meg gjerne en glass rett før legge tid slik at kroppen tar i seg protein og forbruker det mens jeg sover i 6-8 timer. Har litt proteinpulver i havregrøten skader aldri. Samme med om du lager deg en shake rett før treningen. Og selvfølgelig alt dette kommer ann på forskjellige typer pulver. Men poenget står Hvis du hadde kuttet ut det glasset rett før leggetid, ville kroppen din fått en sjanse til å forbrenne mer fett og til å regenerere seg i løpet av natten. (Hvis du ikke trenger å miste fett, er det bare å spise mer i løpet av dagen.) Den aller siste forskningen på feltet viser at kroppen har veldig godt av å få lange pauser fra næringsinntak. https://www.health.harvard.edu/blog/intermittent-fasting-surprising-update-2018062914156 Anonymkode: 0ca8b...bac 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 "But why does simply changing the timing of our meals to allow for fasting make a difference in our body? An in-depth review of the science of IF recently published in New England Journal of Medicine sheds some light. Fasting is evolutionarily embedded within our physiology, triggering several essential cellular functions. Flipping the switch from a fed to fasting state does more than help us burn calories and lose weight. The researchers combed through dozens of animal and human studies to explain how simple fasting improves metabolism, lowering blood sugar; lessens inflammation, which improves a range of health issues from arthritic pain to asthma; and even helps clear out toxins and damaged cells, which lowers risk for cancer and enhances brain function. The article is deep, but worth a read!" (Fra artikkelen jeg linket til i forrige innlegg.) Anonymkode: 0ca8b...bac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå