Gå til innhold

Min beste-venninne er uhygienisk og uattraktiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå høres jeg ut som en forferdelig venninne bare dere leste overskriften .. men trenger virkelig hjelp her. Jeg forguder min bestevenninne, hun er morsom , smart og god . Jeg bare ELSKER henne. Det som jeg sliter litt med er at jeg selv er veldig opptatt av hygiene og liker å pynte meg og se bra ut. Hun er helt motsatt av meg der.. og det er vanskelig for meg. Min familie kommenterer dette på en negativ måte om hun, andre folk og tilslutt så tørr jeg ikke engang å vise henne frem til feks kjærester eller dater... Hun har møtt et par gamle venninner av meg før.. men er ikke venn med de nå. Hun er liksom den ene venninna jeg har som jeg er så komfortabel med. Kan dere gi meg råd for hva jeg skal gjøre og si til min bestevenninne.. vil ikke såre hun på noe sett, men vil få bort at jeg blir litt flau..:/ Har bedt henne om å bli mer hygienisk men funker ikke..:/ 

Anonymkode: a1d0d...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, får helt vondt av henne. Ta en åpenhjertig prat med henne hvis hun lukter og er skitten. Men det høres ut som dine og din families krav (som er veldig ufine og respektløse) er høyere enn vanlig, og derfor må du kun ta opp dette. Å ikke bruke sminke, parfyme etc er en privatsak, og det har du som venninne egentlig ingenting med. Kun det elementære, av hensyn til henne. Og hvorfor er du flau over henne? Du sier selv at du er komfortabel med henne? Du måler vel ikke vennskap ut fra utseende?

Anonymkode: 6d0ff...75e

• Liker 6
Skrevet

På hvilken måte er hun uhygienisk?  Det er ikke uhygienisk å ikke pynte seg.

Anonymkode: 3a93d...e2b

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff, får helt vondt av henne. Ta en åpenhjertig prat med henne hvis hun lukter og er skitten. Men det høres ut som dine og din families krav (som er veldig ufine og respektløse) er høyere enn vanlig, og derfor må du kun ta opp dette. Å ikke bruke sminke, parfyme etc er en privatsak, og det har du som venninne egentlig ingenting med. Kun det elementære, av hensyn til henne. Og hvorfor er du flau over henne? Du sier selv at du er komfortabel med henne? Du måler vel ikke vennskap ut fra utseende?

Anonymkode: 6d0ff...75e

Jeg hadde også vært flau hvis jeg dro rundt og presenterte en venn, kollega eller slektning med dårlig hygiene..... Det er jo noe som ALLE reagerer på.

Anonymkode: 52f13...17c

• Liker 3
Skrevet

Tror du må utdype litt ts.

Lukter hun svette? Søvn i øyekroken og floker i håret? Skitt under negler? Eller er hun usminket og uten parfyme? 

Anonymkode: f097e...bca

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du må utdype litt ts.

Lukter hun svette? Søvn i øyekroken og floker i håret? Skitt under negler? Eller er hun usminket og uten parfyme? 

Anonymkode: f097e...bca

Enig her..du er sikker på at dette er noe hun kan noe for selv, TS? Kviser og lignende er ikke så lett å gjøre noe med. Masse svettelukt kan som regel gjøres noe med :) Om dere er veldig gode venner så bør du absolutt ta det opp med henne...dersom det er et faktisk og reelt problem vel og merke..

Anonymkode: 6be3e...aa2

• Liker 3
Skrevet

Hygiene har ingenting med å pynte seg å gjøre 🤦🏻‍♀️

• Liker 7
Skrevet

Hva er uhygienisk? Svette, fett hår, mørkete og illeluktende klær, gule tenner, gule negler osv osv.  

At hun ikke bryr seg om å pynte seg er da ikke uhygienisk.

Anonymkode: b9a1a...bc9

• Liker 6
Skrevet

Gule tenner = dårlig hygiene? Det er vel ikke alle som bleker tennene.

Anonymkode: d2113...f67

• Liker 11
Skrevet

Hva uhygieniske ting er det hun gjør da?

Anonymkode: 81492...a9a

Skrevet

Høres ikke ut som du er komfortabel med hun da, siden du ikke tør å vise hun fram

Anonymkode: 21309...e62

• Liker 1
Skrevet

Lurer som de andre på hva som er uhygenisk med henne. Jeg kan ikke bruke sminke, grunnet allergi og eksem. Men jeg er alltid ren da. Og har aldri opplevd at noen er flau over meg.

Anonymkode: 00264...b05

• Liker 1
Skrevet

På hvilken måte er hun uhygienisk mener du?

Eller er hun egentlig helt normal, og du og din familie egentlig veldig tankeløse som holder på å hakke på andre mennesker for alt mulig?

Anonymkode: fe42d...8b6

Skrevet

Irriterer meg alltid når folk lager tråd for så å melde seg helt ut.

TS, hva er det venninden din gjør som er så uhygenisk?

Anonymkode: 6be3e...aa2

• Liker 3
Skrevet

Hvis hun har fettete hår og ikke har dusjet eller skiftet klær på flere dager kan jeg forstå at det virker uhygienisk. Men å ikke sminke seg er jo ikke uhygieniskt. Det er jo noe hun velger selv og man skal i grunn ikke pirke på andre

• Liker 3
Skrevet

Er enig med de andre som svarer her, men dersom hun faktisk er hygenisk så er det et tema som er litt vanskelig å ta opp ja. Vet du hvorfor hun er sånn? Er hun deprimert eller et veldig hektisk liv eller er det noe som kan ligge bak det?

Anonymkode: 13bf4...b72

Skrevet

Er jo faktisk du og din familie som er problemet her. Dere må senke ned kravene, og tenke at andre prioriterer andre ting enn å pynte seg. Man må ikke pynte seg for å være fin og attraktiv. Synes det er rart å være flau over din venninne.  

Jeg pynter meg sjeldent, og er ingen som bryr seg om det. Har ingen problemer med å få meg kjæreste heller. 

Anonymkode: 98c1f...68f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...