Gå til innhold

Skulle bli sykepleier, men ombestemt meg grunnet all klagingen på KG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hva skal jeg nå bli? Noen som kam hjelpe meg? Mistet helt lysten etter all negativt som har blitt skrevet om yrket her inne dessverre:(

Anonymkode: 156f5...4d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk fantasien. Alt er omtrent bedre 🤨 Men for all del, vil du bli sykepleier - værsågod. Norge trenger deg 😉

Anonymkode: 2f053...da6

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at det er lurt å velge eller droppe et yrke ut i fra hva uvitende idioter skriver her?

Anonymkode: e24cd...eee

• Liker 10
Skrevet

Kjenner flere sykepleiere og hører ikke de klage :) 

Drit i idiotene her inne. Man kan miste lysten på veldig mye når man leser her inne... 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Kjenner flere sykepleiere og hører ikke de klage :) 

Drit i idiotene her inne. Man kan miste lysten på veldig mye når man leser her inne... 

De jeg kjenner som er sykepleiere sier en ting når jentene deres skal velge yrke: velg noe annet. 

Så, ts, velg noe annet. Helst, gitt at du er kvinne, noe som ikke er et kvinneyrke. Hvorfor? Fordi arbeidsplasser med kun ett kjønn har helt håpløst dårlig arbeidsmiljø. Er du mann? Bli sykepleier. Da er yrket helt toppers.

Anonymkode: 53bf5...dc2

• Liker 5
Skrevet

Ikke bli sykepleier, nei! Alt annet :P Det er ikke "klaging", det er bare realitetene. Egentlig et fint yrke, men forholdene er kummerlige. Jeg ble det og stemplet alle andre som sutrete. Angrer nå. Skulle hørt på dem.

Du kan bli hva du vil, men husk at du ikke er ung for evig, så selv om kvelds- og nattevakter høres greit ut nå, så ikke glem at du ikke blir yngre. De aller fleste kvinner får også barn, og da kan man ikke lenger ha en jobb som krever at man sover resten av dagen fordi man er så utslitt når man kommer hjem. 

Gjør det som jeg ikke gjorde: Se for deg deg selv om 10-20 år. Hvordan vil prioriteringene dine være da? Lytt til erfaringer og tenkt langsiktig. 

Og bortsett fra det kan du bli hva du vil :) 

Anonymkode: 4fce3...94e

• Liker 1
Skrevet

Ikke bli sykepleier ivartfall - største feilen jeg gjorde.

Ble sosionom istedet

Anonymkode: 54543...64a

Skrevet

Er sykepleier det eneste yrket du har vurdert? I så fall: HVA er det som gjorde at du hadde så lyst til å bli sykepleier? Har du et enormt behov for å gi omsorg finnes det haugevis av andre omsorgsyrker. Men som allerede nevnt i tråden, typiske kvinneyrker er dårlig betalt og det er som regel forferdelig arbeidsmiljø.

Anbefaler at du skaffer deg kunnskap om flere yrker, ved å f.eks gå på en utdanningsmesse. 

Skrevet

Hvis du virkelig brenner for det, og vil trives som sykepleier, så blir du det. Det viktigste av alt er å velge det man brenner for.

Du må huske på at mange velger sykepleier fordi det er enkelt. Og med "enkelt" mener jeg at det er et veldig kjent yrke, garantert jobb og derfor svært ofte når folk ikke vet hva de vil, så velger de sykepleier. Og brenner seg på det fordi det faktisk ikke er så enkelt som de så for seg.

Anonymkode: bb328...0d7

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg var selv sykepleier, men ble utbrent etter to år og omskolerte meg. Men! Det er jo mange som trives som sykepleier, du vet ikke om det er noe for deg før du har prøvd. Og det er det praksis er til for. Så du kunne jo tatt et år for å sjekke?

Anonymkode: fa72e...bf3

• Liker 1
Skrevet

Godt at du har ombestemt deg! Sykepleier er virkelig ikke noe å trakte etter.  Det er MYE ansvar, ofte 3-delt turnus som sliter på kroppen og lønna er lav. 

Skrevet

Så du tenker at KG brukere er representative for folk flest?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bli sykepleier ivartfall - største feilen jeg gjorde.

Ble sosionom istedet

For min del kunne jeg aldri tenke meg å jobbe som noe annet enn sykepleier. Men det betyr ikke at jeg anbefaler alle å bli sykepleier, så hvorfor fraråder du folk å bli sykepleier fordi du selv ikke passer til yrket? Merkelig tankegang.

Anonymkode: 8fa3c...69e

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva skal jeg nå bli? Noen som kam hjelpe meg? Mistet helt lysten etter all negativt som har blitt skrevet om yrket her inne dessverre:(

Anonymkode: 156f5...4d7

Det er litt urovekkende at du bestemmer deg ut i fra hva noen på KG mener. Har jobbet i yrket i 15 år og stortrives fra dag en, men jeg gidder ikke lese tråder som kun er ute etter å spre dritt om yrket mitt, ergo får du heller ikke høre den andre siden av diskusjonen.

Anonymkode: 6e251...66a

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De jeg kjenner som er sykepleiere sier en ting når jentene deres skal velge yrke: velg noe annet. 

Så, ts, velg noe annet. Helst, gitt at du er kvinne, noe som ikke er et kvinneyrke. Hvorfor? Fordi arbeidsplasser med kun ett kjønn har helt håpløst dårlig arbeidsmiljø. Er du mann? Bli sykepleier. Da er yrket helt toppers.

Jeg har mange mannlige kollegaer.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del kunne jeg aldri tenke meg å jobbe som noe annet enn sykepleier. Men det betyr ikke at jeg anbefaler alle å bli sykepleier, så hvorfor fraråder du folk å bli sykepleier fordi du selv ikke passer til yrket? Merkelig tankegang.

"Passet" jo til det, men utakknemlig jobb, mye slitasje på kroppen, 3 delt turnus etc + lav lønn. Ikke mye å trakte etter, og blir nok bare værre i årene som kommer.

Skrevet
10 minutter siden, Pipaluk skrev:

Så du tenker at KG brukere er representative for folk flest?

Det ER "folk flest" her.

Skrevet

Det trengs et skikkelig lønnsløft i helsevesenet, ikke bare for sykepleierne, men også for hjelpepleiere/ helsefagarbeidere sånn at folk ikke rømmer fra yrkene og at det ikke utdannes nok innen helse. 

Jeg ble provosert da det ble klappet for sykepleierne rundt omkring i våres. Synes nesten det var et hån mot denne gruppen. Det er ikke klapp helsevesenet trenger, men bedre lønn og arbeidsvilkår.

Hjelpepleier.

Anonymkode: c7ff2...f09

• Liker 2
Skrevet

Hvis man baserer seg på graden av syting skulle man tro sykepleiere og lærere i Norge har det verre enn alle andre i verden. Men jeg tviler sterkt på at de har det så forferdelig som de påstår...

Anonymkode: 4a4ff...e5b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sa min mor som er lærer til meg, min mann som er lege sier det til sine barn, jeg sier det samme om mitt yrke... 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f5898...315

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...