AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Hei. Jeg har to barn på 11 og 14 år, som jeg fikk da jeg var veldig ung. Nå er jeg 34 år, og ønsker jeg og min nye mann et felles barn (vi har vært sammen i over 7 år). Noen her som har fått barn tidlig, og som har fått ny baby etter så mange år? Ser for meg at det er forskjell på å få barn tidlig i 20-årene, og i 30-årene? Anonymkode: 9517b...0c9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Da bør dere få to, for minste blir jo i praksis enebarn. Merka ingen forskjell, bare roligere mentalt. Anonymkode: 07329...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bør dere få to, for minste blir jo i praksis enebarn. Merka ingen forskjell, bare roligere mentalt. Anonymkode: 07329...4fe Nei. Kjære deg. Man får ikke et barn man ikke ønsker, kun for at et barn skal slippe den grusomme skjebnen det er å bli "enebarn i praksis".... Herregud.. Hva ER det med folk og denne voldsomme fobien mot Enebarn?? Det er slått fast gang på gang at det å være enebarn ikke er noen ulempe. Anonymkode: f8c1b...33c 14
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Kjære deg. Man får ikke et barn man ikke ønsker, kun for at et barn skal slippe den grusomme skjebnen det er å bli "enebarn i praksis".... Herregud.. Hva ER det med folk og denne voldsomme fobien mot Enebarn?? Det er slått fast gang på gang at det å være enebarn ikke er noen ulempe. Anonymkode: f8c1b...33c Det er din mening. Tviler på at hun får et uønsket barn (!!!) kun pga en mening på kg. Anonymkode: 07329...4fe
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Ingen store forskjeller, men det var litt tyngre svangerskap i midten av 30 åra enn tidlig i 20 åra. Tok også litt lengre tid å bli gravid. Anonymkode: 23789...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 Det blir i første omgang (om det ikke blir flerlinger, det ligger til slekta) ett barn 😅 Så får vi nå se om det kommer flere. Tar gjerne imot flere erfaringer her. Hvordan tok de store barna det å få et lite søsken? Var de engasjerte, sjalu, hjelpsomme, stolte? Føltes det som å "gjøre det for første gang", eller er det som å sykle? 😄 TS Anonymkode: 9517b...0c9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Ikke helt det du spør om kanskje, men jeg er et slikt «enebarn» med søsken som er mellom 12-16 år eldre enn meg. Har aldri følt meg som noe enebarn, jeg har tette og gode bånd med mine søsken. De har alltid vært omsorgsfulle, stolte og veldig hjelpsomme med meg når jeg var liten, alt fra bleieskift til å lære meg å sykle. Mine foreldre har snakket om at de følte seg tryggere i rollen, med noen ekstra år på alderen. Lykke til ❤️ Anonymkode: c91c0...35b 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke helt det du spør om kanskje, men jeg er et slikt «enebarn» med søsken som er mellom 12-16 år eldre enn meg. Har aldri følt meg som noe enebarn, jeg har tette og gode bånd med mine søsken. De har alltid vært omsorgsfulle, stolte og veldig hjelpsomme med meg når jeg var liten, alt fra bleieskift til å lære meg å sykle. Mine foreldre har snakket om at de følte seg tryggere i rollen, med noen ekstra år på alderen. Lykke til ❤️ Anonymkode: c91c0...35b Så godt å høre Min eldste søster er 13 år eldre enn meg, og vi har kanskje det nærmeste forholdet av alle i søskenflokken. Hun passet meg en del da jeg var liten, og til tross for at hun flyttet hjemmefra da jeg var bare fire år, var jeg ofte på besøk hos henne, eller hun hjemme hos oss. Barna våre har mast i flere år om å få flere søsken, men det har ikke vært aktuelt for oss før nå, av ulike årsaker. Men nå ligger alt til rette for det, ting er mye mer stabilt enn det var for bare noen få år siden. Så vi gleder oss til å dele nyheten med dem når/hvis jeg blir gravid 🤞 TS Anonymkode: 9517b...0c9 2
asterix Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Synes det var like fint med baby både i 20-åra, 30-åra og 40-åra jeg for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 Min samboers far har søsken som er mye yngre enn han, og det gøye er at både han og min samboer er veldig tette med disse søsknene. Så det blir litt bonus:) Ei jeg går i barselsgruppe med venter nr 2 og hennes andre barn er 14, og helt i skyene over å få en søster. Så jeg kjenner bare til positive erfaringer med å få en «attpåklatt» Anonymkode: 57982...66d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 12 minutter siden, asterix skrev: Synes det var like fint med baby både i 20-åra, 30-åra og 40-åra jeg for min del. Får man barn både i 20 og i 40 åra, blir man jo aldri ferdig med barn. Anonymkode: 6d673...61b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 12 minutter siden, asterix skrev: Synes det var like fint med baby både i 20-åra, 30-åra og 40-åra jeg for min del. Får man barn både i 20 og i 40 åra, blir man jo aldri ferdig med barn. Anonymkode: 6d673...61b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får man barn både i 20 og i 40 åra, blir man jo aldri ferdig med barn. Anonymkode: 6d673...61b Ja, for gjennomsnittlig levealder her til lands er jo knappe femti.. eller vent nå litt.. *vifte med ironiflagget* Anonymkode: f8c1b...33c 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man barn både i 20 og i 40 åra, blir man jo aldri ferdig med barn. Anonymkode: 6d673...61b Ikke samme person som du siterte. Men alle har vel ikke som mål å bli raskest mulig ferdig med barn? Det er i hvertfall ikke mitt mål! Anonymkode: 23789...5d6 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 Jeg tror et barn til vil være en stor berikelse for familien vår, både for oss som "førstegangsforeldre sammen", og for barna vi allerede har Koselig å lese alle positive erfaringer dere har. TS Anonymkode: 9517b...0c9
Sariou Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 Jeg har barn med nesten ti års mellomrom. Var 25 da første ble født og 34 da andre ble født. Synes ikke det var noen særlig forskjell, annet enn at jeg har bedre økonomi nå. Fysisk sett var begge svangerskapene tunge, men det første var desidert verst. Jeg var like trygg på meg selv og hadde samme livsfilosofi begge gangene. For min første har det vært veldig fint å bli storebror, men selvfølgelig også tøft. I starten var det veldig mye styr med ammingen, og det var tøft for ham, men det går jo over. Han har jo også vært vant til at vi kan gjøre en del greier som vi ikke kan mer, at han har oss voksne helt for seg selv osv. Men han er stort sett veldig engasjert i babyen, hjelper til når det trengs (f.eks. med å underholde henne mens hun ligger på gulvet) og sier daglig at han er veldig glad for at vi fikk henne.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 Jeg er 34 og synes det er perfekt alder å få barn! Enda ung, men moden. Klar for å være mor liksom. Kjør på! Anonymkode: 2e3f2...840
asterix Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får man barn både i 20 og i 40 åra, blir man jo aldri ferdig med barn. Anonymkode: 6d673...61b Jeg visste ikke at poenget med å få barn var å bli fortest mulig ferdig med dem? 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #19 Skrevet 11. august 2020 Jeg har to barn, første fikk jeg som 19 åring, og andremann da jeg var 32. Var nok mye mer hønemor for minstemann, men mer trygg i min rolle som mamma og ikke minst, mer tålmodig! Synes både jeg og far har hatt like mye energi til lek og moro også. Brødrene har et veldig tett bånd selv om storebror nå har flyttet ut. Han kommer hjem minst en gang i uken for å leke med lillebror, tar han med på badeland osv. De spiller også online når de ikke er sammen. Storebror har heller aldri vært sjalu, men var med hele veien - på ultralyd, fikk komme inn rett etter fødsel og lå over på sykehuset sammen med oss. Anonymkode: e77ee...79b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 Jeg syns der var lettere fysisk i tjueåra, men tyngre psykisk. Og omvendt i 30-åra Anonymkode: 6eb65...810 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå