Gå til innhold

Sex - best i et forhold eller utenom et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å ikke avspore en annen tråd, lager jeg en ny.

Spørsmålet er hva mennesker foretrekker, sex i et forhold eller sex utenom et forhold.

Har man en partner hvor man utforsker sex med andre, så regnes det som begge deler, men det bør jo spesifiseres. 

Ta gjerne med kjønn og alder. 

Anonymkode: 6ce74...159

Videoannonse
Annonse
Gjest MrTeddy29
Skrevet

I forhold.

Føles bare mye bedre og gjøre det med noen man elsker en å gjøre det med noen man ikke kjenner.

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg tar -for enkelhets skyld- som forutsetning at vi snakker om sex mellom personer med god seksuell kommunikasjon. 

Jeg er ikke i tvil om at sex i forhold over tid er best i gode forhold med et aktivt, positivt sexliv. Ikke bare blir man bedre kjent med hvordan kroppene og hodet fungerer i akten, men det gir så mye tilbake til forholdets andre sider at dette egentlig er en no-brainer. 

Men: Det er noe med det første møtet. Spenningen, sødmen, nervøsiteten, forventningene. Hvordan føles leppene, har hun glatt hud, er hun passiv eller pågående? Kanskje er det rent fysisk, kanskje kan jeg bare være helt egoistisk og peise på for min egen tilfredstillelse.

I en perfekt verden skal man kunne nyte begge disse endene av spekteret. Jeg er ikke så bevandret i denne perfekte verdenen, men andre kanskje har gode innspill her?

Skrevet

Jeg synes sex er "nytelsesmessig" best i forhold, men langt mer spennende utenom.

Anonymkode: 43347...1b5

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg er ikke i tvil om at sex i forhold over tid er best i gode forhold med et aktivt, positivt sexliv. Ikke bare blir man bedre kjent med hvordan kroppene og hodet fungerer i akten, men det gir så mye tilbake til forholdets andre sider at dette egentlig er en no-brainer. 

Nå vel.

Mennesker har ulike preferanser der.

Da blir det vel litt feil å påstå at dette er en no-brainer?

Eller mente du for akkurat deg, personlig?

Mitt spørsmål var ment personlig og individuelt, til hver enkelt her inne, og ikke for å finne en fasit som skal gjelde for alle. 

• Liker 2
Skrevet

Mye bedre når man har følelser, så i forhold, helt klart!! 

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vel.

Mennesker har ulike preferanser der.

Da blir det vel litt feil å påstå at dette er en no-brainer?

Eller mente du for akkurat deg, personlig?

Mitt spørsmål var ment personlig og individuelt, til hver enkelt her inne, og ikke for å finne en fasit som skal gjelde for alle. 

Jeg kan jo bare komme med egne personlige erfaringer, så det gjelder meg. Jeg tror de fleste føler på en variant av dette, men det gjør det på ingen måte gjeldende for andre.

Tvert i mot. Jeg er veldig spent på andre sine synspunkter og erfaringer.

Endret av Alterego666
Skrevet

Jeg (trådstarter) ser at enkelte nevner dette med å kjenne hverandres kropper og vite hva som fungerer.

Andre nevner dette med følelser. 

Vel og bra for de som liker dette, men det er jo ofte nettopp de tingene som trekker ned sex’en, for andre, og som gjør sex kjedelig og lite lystbetont. 

Skrevet

Sexen i starten av et forhold - men en man har sterke følelser for. Det er den beste sexen av alle.
Ikke bare tenker man på den andre personen 99% av tiden. Man begjærer dem helt sinnsykt også. Ting er spennende, nytt, intenst. Men også akkurat passe trygt og kjærlig til at man tør å slippe seg løs.

På andre plass kommer sex i langvarig forhold. Sett at man fortsatt tenner på hverandre og ikke har blitt late.

På definitivt aller siste plass kommer ONS.

Anonymkode: 829d7...2f7

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Jeg tror de fleste føler på en variant av dette

Jeg må helt ærlig si at jeg opplever slike holdninger som svært ødeleggende. 

«Slik er det for meg, derfor antar jeg at slik er det for de fleste.»

Og så sitter det folk rundt og leser og tenker at det må være noe galt med de, som ikke er sånn i det hele tatt.

Og så prøver de å få noe til å fungere, som ikke er ment å fungere. Tror særlig at kvinner føler et press om å tenne på en langvarig partner, som de ikke egentlig tenner på. 

Det er akkurat derfor jeg har laget tråden, for å få frem mangfoldet, slik at mennesker skal slippe å skamme seg over å ikke føle som alle andre. 

Det er INGENTING GALT med et menneske som tenner mer på vill sex med fremmede mennesker enn på kose&pjuske-sex med en langvarig partner. 

Det er HELT NORMALT. 

Ber om at dere heretter svarer for dere selv, uten å anta at dette gjelder mange/de fleste/alle. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes sex er "nytelsesmessig" best i forhold, men langt mer spennende utenom.

Anonymkode: 43347...1b5

Takk for svar!

Du er faktisk den eneste som har klart å skrive ‘jeg’ i stedet for ‘man’. Må si jeg blir litt skuffet over generaliseringstendensen som råder her inne. 

Går det an å spørre om du er mann eller kvinne?

Skrevet

Foretrekker sex i et godt forhold. Tillit og følelser gir god sex. 

Anonymkode: c3cec...5d9

• Liker 2
Skrevet

I forhold med følelser❤️

Anonymkode: 6ae45...cf4

• Liker 2
Skrevet

Vel, sexen etter snart to tiår med samme person er dønn kjedelig og gir enormt lite. Den beste sexen jeg har hatt var utenom forhold eller de første par mnd i forhold. Kort og godt, den sexen en ikke kan ta som en selvfølge er den beste. Nå vet jeg at jeg alltid får når jeg vil og jeg vet hva jeg får, det er faktisk litt turn off.

Anonymkode: 4eaca...54b

• Liker 1
Skrevet

Etter at jeg ble singel for noen mnd siden har sexlivet mitt tatt seg opp betraktelig, så jeg lurer på om løse forbindelser kanskje passer meg bedre, ellers så hadde jeg og min ex bare elendig seksuell kjemi🙈

Anonymkode: 00114...d10

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, sexen etter snart to tiår med samme person er dønn kjedelig og gir enormt lite. Den beste sexen jeg har hatt var utenom forhold eller de første par mnd i forhold. Kort og godt, den sexen en ikke kan ta som en selvfølge er den beste. Nå vet jeg at jeg alltid får når jeg vil og jeg vet hva jeg får, det er faktisk litt turn off.

Anonymkode: 4eaca...54b

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg ble singel for noen mnd siden har sexlivet mitt tatt seg opp betraktelig, så jeg lurer på om løse forbindelser kanskje passer meg bedre, ellers så hadde jeg og min ex bare elendig seksuell kjemi🙈

Jeg (trådstarter) hadde ikke noe ønske om å komme frem til at det ene eller det andre er best. Jeg tror muligens det er 50/50 fordeling i befolkningen, og mistenker at kvinner er de mest poly-seksuelle. 

Likevel, jeg må si at etter å ha hørt de generaliserende «man har best sex i er langvarig forhold med følelser og hvor man kjenner hverandres kropper, sukk sukk 💕» så er det befriende at noen av dere kommer med det motsatte.

Hadde vært veldig interessant å høre om kjønn.

Jeg mistenker, som nevnt, at det er menn som har mest glede av sex i langvarige forhold. Tror en del kvinner føler seg presset til å si at de også har det, uten at det egentlig stemmer. Kvinner er tross alt de som tradisjonelt mister lysten først, og som svært ofte får den tilbake med ny mann...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du etterspør kjønn, så er jeg kvinne 40+😊

Skrevet (endret)

For meg er sex med gode følelser klart best! Noen ganger er ikke alt som det skal være mellom meg og mannen min og da blir sexen deretter.

Den første sexen vår var herlig uerfaren, spennende og egentlig litt søt. Den vi har nå er vanvittig mye bedre fordi vi nå kjenner hverandre bedre, er blitt teknisk flinkere og vet nøyaktig hva som trigger den andre (og oss selv).

(Sorry, hvis det er et sånt sukk,sukk-svar, men hadde jeg svart noe annet, ville jeg løyet. 💜)

Endret av Fioljenta
  • Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden du etterspør kjønn, så er jeg kvinne 40+😊

Takk! :) 

Jeg mistenker at kjønn er en sterkere indikator for hva man foretrekker, enn hva alder er. Likevel, alder sier jo ofte litt om hvor mye erfaring man har og hvor godt man kjenner seg selv og hvor ærlig man er. 40+ er gjerne en seksuell gullalder for kvinner, hvor man ikke lengre gidder å forestille seg, eller være «bedre enn man er».

Skrevet

Den beste sexen jeg har hatt, har jeg hatt i forhold. Så jeg må nok svare, forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...