Gå til innhold

Kan man se hvem som har sett på en eiendom på Kartverket? Slik som skattelistene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det anonymt å søke der?

Anonymkode: 11ed8...45e

Skrevet

Mener det skal være anonymt ja. Jeg har vært inne og lest ut grunnboksutskrift på mange eiendommer, aldri sett eller hørt noe om at det ikke er anonymt.

Skrevet
2 timer siden, ekkoet skrev:

Mener det skal være anonymt ja. Jeg har vært inne og lest ut grunnboksutskrift på mange eiendommer, aldri sett eller hørt noe om at det ikke er anonymt.

Så man kan se pant i eiendommer der også? Altså hvor mye lån som står igjen?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan se hvor mye det ble tatt i pant. Men du kan ikke se hvor mye av dette som er betalt ned. Bortsett fra hvis alt er betalt ned, da blir pantet slettet. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pant sier uansett ikke noe om hvor mye lån som står igjen. Pantet endrer seg ikke automatisk ettersom man betaler ned lånet.

Anonymkode: 3baa5...a44

• Liker 2
Skrevet

Hva er det egentlig pantbeløpet betyr? Er det hvor mye man har lånt på huset? Altså hvis det står at man har kjøpt for 5 millioner, så står det 5 millioner i pant. Da har ikke man hatt noe EK?

Anonymkode: 43aa2...626

Skrevet

Samme datoen altså.. ikke at man har lånt mer på huset etter noen år

Skrevet

Man må logge inn med bank-id, så litt usikker på om det er anonymt? Men vet ikke helt hvor det skulle blitt registrert heller, jeg finner ikke ut hvordan jeg kan se hvem som har søkt på min adresse

Anonymkode: c765e...bd7

Skrevet

Du kan ikke finne ut hvem som har vært inne å sett på din eiendom. 
Man kan se alle heftelser i eiendommen, de blir slettet når de er gjort opp i sin helhet. 
Man kan ikke se hvor mye av lånet som gjenstår.

Skrevet

Hvis man kjøper ny bolig før man selger gamle bolig og har mellomfinansiering tar man pant for hele kjøpesummen. Så stemmer ikke at man har lån på hele boligen. En del blir jo da innfridd ved salg av gammel bolig. 

Anonymkode: 748c8...27b

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man kjøper ny bolig før man selger gamle bolig og har mellomfinansiering tar man pant for hele kjøpesummen. Så stemmer ikke at man har lån på hele boligen. En del blir jo da innfridd ved salg av gammel bolig. 

Anonymkode: 748c8...27b

Men vil ikke det oppdateres? Dersom det er mange år siden?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det egentlig pantbeløpet betyr? Er det hvor mye man har lånt på huset? Altså hvis det står at man har kjøpt for 5 millioner, så står det 5 millioner i pant. Da har ikke man hatt noe EK?

Nei det trenger ikke å bety det, på vår eiendom står kjøpssummen som pante-beløp fra banken mens lånet rett etter salg an gammel bolig var bare 1/3. 

Anonymkode: 35965...b35

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vil ikke det oppdateres? Dersom det er mange år siden?

Nei oppdateres ikke før evt innfridd lån, da blir panter slettet.

Anonymkode: 35965...b35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...