Gå til innhold

Bryllup med 100 gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i et innendørs bryllup med 100 gjester siste helga i august. Innenlands, men vi må reise med fly dit. Fly og hotell er bestilt og betalt. Bryllupet skal være på hotellet, og hotellet har ansvar for at det skal være god nok avstand og smittevern ivaretatt. Brudeparet sier de har god kontroll og oversikt. Jeg er ferdig med ferie for i år, så skal møte på jobb mandagen etter, i en helseinstitusjon (min rolle innebærer at jeg kan holde over en meter avstand til både pasienter og kollegaer). 

Likevel kjenner jeg at jeg ikke har særlig lyst til dette. Synes imidlertid det er svært vanskelig å melde avbud i siste liten. Skulle ønske brudeparet selv avlyste... vet ikke om noen andre som har meldt avbud heller, hører bare at folk gleder seg. Hva ville du gjort? 

Anonymkode: c29c9...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iom at hotell og flybillett allerde er betalt for, ville jeg reist, og heller gått fra selskapet og tatt det som en hotell-helg om det viste seg at smittereglene ikke ble fulgt godt nok. 

Anonymkode: f3421...d28

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er invitert i et innendørs bryllup med 100 gjester siste helga i august. Innenlands, men vi må reise med fly dit. Fly og hotell er bestilt og betalt. Bryllupet skal være på hotellet, og hotellet har ansvar for at det skal være god nok avstand og smittevern ivaretatt. Brudeparet sier de har god kontroll og oversikt. Jeg er ferdig med ferie for i år, så skal møte på jobb mandagen etter, i en helseinstitusjon (min rolle innebærer at jeg kan holde over en meter avstand til både pasienter og kollegaer). 

Likevel kjenner jeg at jeg ikke har særlig lyst til dette. Synes imidlertid det er svært vanskelig å melde avbud i siste liten. Skulle ønske brudeparet selv avlyste... vet ikke om noen andre som har meldt avbud heller, hører bare at folk gleder seg. Hva ville du gjort? 

Jeg ville nok ha følt meg sosialt forpliktet til å dra og delta i en slik situasjon. I etterkant ville jeg forhåptenglivis vært ekstra påpasselig med å holde avstand til andre og følge alle anbefalingene mht. til smittevern.

Skrevet

Takk for svar, jeg tror jeg lander på å reise og gjøre som foreslått over; trekke meg tilbake på rommet hvis smittevernet ikke er godt nok. Antar at også hotell må stenge sjenking kl 24? 

Jeg er ung og frisk, så er ikke redd for meg selv (selv om jeg vet at unge og friske også har blitt svært syke). Bruker ikke kollektivtrafikk i hverdagen, og skal være ekstra nøye på butikk og ikke være flere steder enn nødvendig første tiden. 

• Liker 1
  • Opprett ny...