AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Blir serriøst sprø! Malte soverommet mitt dfor ca 1 mnd siden, og det lukter pyton etter dette. Det er blitt en sur lukt som virker ikke å gå bort. Lukter som en blanding mellom gammel urinlukt og eddik!! Brukte billig maling fra rusta, og kuttet ikke mens jeg malte rommet. Lukta kom like etterpå. Malte også en kommode i en annen farge med samme maling merke. Kommoden står i et annet rom og lukter ikke. Er redd det er fukt i veggene eller noe slikt, men rommet luktet ikke før. Veggene var også malt fra før, så eneste jeg kan resonnere lukta til er malingen som er brukt.. Hva kan jeg gjøre!? Blir sprø snart! Anonymkode: 11f08...b9a
Sunset90 Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 (endret) Vanskelig og si. mulig en reaksjon med maling og vegg. prøv og kjøp noe som heter luktfjerner. det er en liten boks som kan ha i rommet, den inneholder noe som trekker til seg lukt og fjerner det, uten og kamuflere med ny lukt. mulig d finnes kjemikalier også og vaske over med, type luktfjerner. noen bruker også ozonmaskin for og fjerne vanskelig lukter Er boligen gammel? sikkert lurt or ha litt god ventilering, da det kan ta tid for og fjerne nylukt av maling. Endret 11. august 2020 av Sunset90
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 18 minutter siden, Sunset90 skrev: Vanskelig og si. mulig en reaksjon med maling og vegg. prøv og kjøp noe som heter luktfjerner. det er en liten boks som kan ha i rommet, den inneholder noe som trekker til seg lukt og fjerner det, uten og kamuflere med ny lukt. mulig d finnes kjemikalier også og vaske over med, type luktfjerner. noen bruker også ozonmaskin for og fjerne vanskelig lukter Er boligen gammel? sikkert lurt or ha litt god ventilering, da det kan ta tid for og fjerne nylukt av maling. Har prøvd å både lufte over tid, og skudd opp varmen.. Uten de store endringene.. Har blitt LITT mindre lukt, men mye mulig det er bare jeg som begynner å bli vant til lukta nå.. Boligen er vel fra 70tallet mener jeg.. Ikke hatt noen lukt i den før. Anonymkode: 11f08...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå