AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Hvor går grensen for luftveissymptomer? Synes dette er vanskelig å avgjøre. Ungene snufser litt (blankt snørr), men er i vigør og feberfri. Jeg våkner med bittelitt grums i halsen, men i fin form. Ingen hoste eller feber. Har vært sånn et par dager. Vi vil si vi er friske... Feriert i Norge. Men hvor går liksom grensen for disse symptomene ifølge fhi? Anonymkode: 50e66...ae1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Skrevet 11. august 2020 Ungen din er ikke frisk. Anonymkode: 0bf9a...4cc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 De sier at selv de med milde luftveissymptomer skal testes, og det har dere. De sier også at man ved milde luftveissymptomer skal sette seg selv i karantene, og avvente et 2-3 dager før man testes. Jeg vil si at hvis dere fremdeles har symptomene om et par dager bør dere kontakte rette instans for å avklare om dere bør testes, og i mellomtiden bør dere holde dere hjemme/unna andre. Anonymkode: a4050...5ff 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Dere bør holde dere hjemme et par dager for å se hvordan det utvikler seg. Alle starter med milde symptomer. Anonymkode: c02d6...f66 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Gratis testing nå Anonymkode: 2a655...34e 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 Alle symptomer fra luftveiene, litt grums i halsen er nok, de siste dagene har det jo kommet frem at de som testet positivt i Østfold hadde veldig lite nærmest ingen symptomer, sånn sprer det seg. Anonymkode: 65e44...5b0 4
Gjest Blondie65 Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Snørr og slim er helt klare indikasjoner på at en har en infeksjon. Tørr hoste kombinert med at barnet ditt har snørr og slim er klare indikasjoner på at dere ikke skal ut blant folk. Jeg har store problemer med å forstå at du ikke forstår dette selv.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 Det er nettopp fordi noen knapt har symptomer at det sprer seg som det nå har gjort. De som absolutt ikke merker noe som helst forstår jeg jo at ikke kan vite det, men grums i halsen og snørr? Da holder man seg unna andre til man har testet. Anonymkode: bd18e...491 3
Peanut Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Luftveissymptomer kan man vel for øvrig få ved allergi og astma og? 1
Gjest Blondie65 Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, Peanut skrev: Luftveissymptomer kan man vel for øvrig få ved allergi og astma og? Ja da det er helt rett. Jeg sa indikasjon. Jeg mener fortsatt at har man luftveisinfeksjon - selv om den skyldes allergi - så holder man seg i disse dager hjemme. Men når barnet er snufsete og slimete og mor har tørrhoste - med mindre vi snakker om et kollektivt allergiangrep - så er det et tegn på at de brygger på noe. Da er man heller ekstra føre var og holder seg hjemme.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 7 minutter siden, Blondie65 skrev: Ja da det er helt rett. Jeg sa indikasjon. Jeg mener fortsatt at har man luftveisinfeksjon - selv om den skyldes allergi - så holder man seg i disse dager hjemme. Men når barnet er snufsete og slimete og mor har tørrhoste - med mindre vi snakker om et kollektivt allergiangrep - så er det et tegn på at de brygger på noe. Da er man heller ekstra føre var og holder seg hjemme. Ikke barnet da. Er det bhg barn er det bare å gå i bhg med klar snørr når formen er fin, ikke noe problem. Mor derimot må holde seg helt unna folk... Mens barna smitter hverandre, de ansatte etc i barnehagen med forkjølelsen. Så ikke rart den første høstforkjølelsen har tatt grep om oss nå. Sitter selv hjemme med symptomer og negativ coronatest - bare helt vanlig forkjøla. Ungen er i bhg med litt snørr. Sånn går no dagan... Anonymkode: 7a407...ec9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 Aner egentlig ikke, våknet med sår hals natt til søndag, mini på 14mnd hadde rennende nese etter første uken i barnehagen, holder oss hjemme. Var og testa meg igår. Kun meg og minsten som er syke. Mann og eldste barn er ikke syke. Men siden vi hoster litt og minsten snørrer så holder vi oss hjemme til vi er symtomfrie likevel Anonymkode: a4714...78e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 13 minutter siden, Blondie65 skrev: Ja da det er helt rett. Jeg sa indikasjon. Jeg mener fortsatt at har man luftveisinfeksjon - selv om den skyldes allergi - så holder man seg i disse dager hjemme. Men når barnet er snufsete og slimete og mor har tørrhoste - med mindre vi snakker om et kollektivt allergiangrep - så er det et tegn på at de brygger på noe. Da er man heller ekstra føre var og holder seg hjemme. Man behøver ikke ha en infeksjon ved luftveissymptomer forårsaket av allergi. Dersom man skal holde seg hjemme ved luftveissymptomer forårsaket av astma/allergi, kan det bli få dager i arbeid i løpet av et år for enkelte allergikere. Anonymkode: 1ae3a...979 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 Det er jo bare å teste, så slipper man å lure. Better safe than sorry. Kjipt å være den som havner i nyhetene for å ha stengt ned en bhg/kommune. Anonymkode: 7bb6d...a8b 3
Gjest Blondie65 Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man behøver ikke ha en infeksjon ved luftveissymptomer forårsaket av allergi. Dersom man skal holde seg hjemme ved luftveissymptomer forårsaket av astma/allergi, kan det bli få dager i arbeid i løpet av et år for enkelte allergikere. Anonymkode: 1ae3a...979 Jeg er allergiker selv. Jeg skulle vært rimelig 110 % sikker på at det var allergisk reaksjon og bare det før jeg satte meg på en buss eller bybane med synlig tårer og snørr og hosting og harking. Det er virkelig ikke nødvendig å skremme vannet av sine medreisende unødig. Hvor vanlig er det med allergireaksjoner på denne tiden av året?
Kalevala Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 (endret) Jeg har bittelitt sår hals og ørlite tett nese. Helt minimalt. Ingen feber, god allmenntilstand. Var usikker og spurte fastlegen min, som anbefalte test. Fikk tid et par timer senere. Legen som testet meg sa det samme. "Nå tester vi alle, selv med minimale symptomer". Så det er bare å dra og teste seg. Endret 11. august 2020 av Kalevala 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 1 hour ago, Blondie65 said: Ja da det er helt rett. Jeg sa indikasjon. Jeg mener fortsatt at har man luftveisinfeksjon - selv om den skyldes allergi - så holder man seg i disse dager hjemme. Men når barnet er snufsete og slimete og mor har tørrhoste - med mindre vi snakker om et kollektivt allergiangrep - så er det et tegn på at de brygger på noe. Da er man heller ekstra føre var og holder seg hjemme. TS skriver ingen hoste. Snørr er godkjent i barnehagene nå. Får ikke test pga snørr. Anonymkode: 3ff25...c66
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: TS skriver ingen hoste. Snørr er godkjent i barnehagene nå. Får ikke test pga snørr. Anonymkode: 3ff25...c66 Joda, selv de med minimale symptomer testes. Og vær så snill, ingen vil ha snørr i barnehagen. Hold hjemme. Virus som gir snørr på en unge kan gi forkjølelse med mange fler symptomer på 10 andre unger også har man det gående. Anonymkode: 7bb6d...a8b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #19 Skrevet 11. august 2020 1 time siden, Blondie65 skrev: Jeg er allergiker selv. Jeg skulle vært rimelig 110 % sikker på at det var allergisk reaksjon og bare det før jeg satte meg på en buss eller bybane med synlig tårer og snørr og hosting og harking. Det er virkelig ikke nødvendig å skremme vannet av sine medreisende unødig. Hvor vanlig er det med allergireaksjoner på denne tiden av året? Det er da fortsatt både gress og burotsesong, ergo helt vanlig med allergi nå. Juli er for meg verste måneden. Og selvsagt skal man ikke holde seg hjemme kun ved allergi. Anonymkode: c6667...c84 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, selv de med minimale symptomer testes. Og vær så snill, ingen vil ha snørr i barnehagen. Hold hjemme. Virus som gir snørr på en unge kan gi forkjølelse med mange fler symptomer på 10 andre unger også har man det gående. Anonymkode: 7bb6d...a8b Retningslinjene sier tydelig at snørr er ok nå. Er du uenig får du fortelle det til FHI. Anonymkode: 3ff25...c66
Anbefalte innlegg