Gå til innhold

Hva gjør jeg feil? Går ikke nedi vekt på 1600-1800kcl

Eli2

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius
2 timer siden, Albbas skrev:

TS målte der midja var størst (dvs hun målte ikke midja...) så det målet sier ingenting... 

Åja, beklager, da blir det jo litt annerledes. Hva er midjemålet ditt da, TS? Hvis det er under 80 cm, kanskje du skal prøve å være fornøyd med den kroppen du har, fremfor å sulte deg for å veie litt mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

What?! Det er ikke spiseforstyrrelse bare fordi man vil ned noen kilo, og det godt innenfor normal bmi. Spiseforstyrrelse er en psykiatrisk sykdom. 

Anonymkode: ace7b...f16

Hun vil ned på en BMI på 18,6. Normal BMI ligger på 18,5 til 25, så dette er ALT annet en "godt innenfor" normal BMI. 

Videre er de aller aller fleste ikke skapt rent fysisk for å ha en BMI på 18,5. De aller fleste kropper trives på en MBI på mellom 20 og 23, men man må ha med ytterendene for å favne mangfoldet av kropper. 

Spiseforstyrrelser finner i alle varianter og alvorlighetsgrader. Det er kun de mest håpløse tilfelle som finner sin vei til psykiatrien. 

Anonymkode: 9692a...309

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hun vil ned på en BMI på 18,6. Normal BMI ligger på 18,5 til 25, så dette er ALT annet en "godt innenfor" normal BMI. 

Videre er de aller aller fleste ikke skapt rent fysisk for å ha en BMI på 18,5. De aller fleste kropper trives på en MBI på mellom 20 og 23, men man må ha med ytterendene for å favne mangfoldet av kropper. 

Spiseforstyrrelser finner i alle varianter og alvorlighetsgrader. Det er kun de mest håpløse tilfelle som finner sin vei til psykiatrien. 

Og alvorlig spiseforstyrrelse begynner nesten alltid slik: man vil presse kroppen inn i de nedre sjiktene av normalvekt. Neste skritt, så er ikke normalvekt godt nok lenger heller, for man vil ha litt "slingringsmonn". Vekt er egentlig morgenvekt, pluselig "glemmer" personen dette og starter å regne med maksvekt ila en dag i stedet. Så begynner hun å spørre seg, er jeg egentlig 1,70 høy? Jeg målte en gang på et målebånd for 3 år siden at jeg var 1,71. Osv Osv. 

Det pushes stadig lenger, og plutselig er man undervektig og vekker oppsikt på gata. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...