AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #1 Skrevet 11. august 2020 Jeg har et enebarn som normalt har gått på dans, turn og svømming hver uke. Ser i Aftenposten at barn som trener både håndball og fotball helst bør velge en idrett, eller ha to dager mellom. Regler fra norsk idrettsforbund. Jeg må innrømme at jeg har trodd på dette med lite smittespredning mellom barn og tenkt at det er sunnest at de får gjort som de pleier. Men om jeg plusser sammen hvor mange nærkontakter mitt barn har fra 17.august om alt åpner (ingen avstandsregel, men null klemming) Kohort på skolen : 30 barn Dans: 15 barn Svømming: 10 barn Turn: 8 i gruppen I tillegg 4 barn i nabolaget, og 5 familiemedlemmer som ikke har overlapp med de andre gruppene. Dette er vel ikke innafor? 73 stk i karantene om barnet får korona? 😬 PS: ingen aktiviteter har startet opp enda, jeg prøver å tenke på smittevern og hva som er lurt før dette. Anonymkode: 46d20...bc4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #3 Skrevet 11. august 2020 Ja, mitt barn har satt den ene idretten på vent. Anonymkode: 62743...98e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Skrevet 11. august 2020 Hos oss er det samme barna i klassen, på håndball og fotball. Jeg tenker det spiller ingen rolle for oss, men om det er aktiviteter i andre bydeler har det vært fornuftig å begrense. Anonymkode: 53ea9...310
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #5 Skrevet 11. august 2020 Vi har droppet aktivitetene til høsten fordi risikoen for å bli smittet øker så enormt når kontaktpunkter øker. Det er ikke verdt det. Usikker på hvor mye barnet liker aktivitetene uansett. Anonymkode: b0fb2...30b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 Våre starter som vanlig, men flere antiviteter har innført nye smittevernrutiner som vi selvsagt skal følge opp. Anonymkode: b840d...a79 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Våre starter som vanlig, men flere aktiviteter har innført nye smittevernrutiner som vi selvsagt skal følge opp. Anonymkode: b840d...a79 Tillegg: for våre barn var Zoom-substitutter en akseptabel, men langt fra optimal løsning, og noen aktiviteter er jo ikke egnet for dette heller. Her i huset var savnet så stort etter hobbyer i våres, at så lenge det åpner nå til høsten ser jeg ingen grunn til å være føre var på akkurat dette punktet. Hvis det strammes inn får vi beskjed fra klubb/organisatorer om dette. Anonymkode: b840d...a79 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 Jeg tenker at man skal følge retningslinjene satt fra idrettsforbundet, og helsemyndighetene. Alle har solidarisk ansvar. Det spiller ingen rolle hva "alle andre" gjør. At "alle andre" driter i smittevern, rettferdiggjør ikke at du også kan gjøre det. Anonymkode: 4103d...43a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Altså, kommer det oppblomstring er idretten det første som stenger ned. Så vi gjør som vi pleier når det gjelder aktiviteter, men følger selvfølgelig opp smittevernregler og retningslinjer som finnes! Anonymkode: 08576...dc1 1
Anbefalte innlegg