Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere dette? Våkner ikke baby av det?

Anonymkode: 507b5...031

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby våkner ikke her. Far pleide tidligere å slumre i en times tid, med flere ulike alarmer i mellom. Ga han streng beskjed om å stå opp på den første og det funker fint her. 

Anonymkode: 4264a...3c5

• Liker 1
Skrevet

Har gått fint her, etter at baby var født våkner jeg ved første lille tone fra alarmen og skynder meg å skru den av. veldig effektivt for å stå opp fort :lol: 

Ellers er det vel mange smartklokker som har vibreringsvekking? Hvis han har noe sånt?

Anonymkode: dd61e...d8c

Skrevet

Vår begynte ikke å reagere på vekkerklokka før han han var rundt 6 mnd. 

Anonymkode: cb220...e7d

Skrevet

Vi sov mye på separate rom da ungen var baby og far skulle på jobb. Babyen våknet som oftest ikke av vekkerklokka, men jeg gjorde det. Utrolig kjipt å våkne 5.30 av den vekkerklokka når babyen først sov og jeg kunne sove også etter å ha vært våken mange ganger natta igjennom med amming og bleieskift 

Dessuten syntes jeg det var greit å sove på hvert vårt rom når mannen skulle på jobb sånn at han ikke våknet om natta når babyen gråt og var urolig, unødvendig at han skulle få lite og oppstykket nattesøvn når det var jeg som uansett måtte våkne og ta babyen pga amming. Ikke nødvendig at begge var våkne, og han ville ikke fungert på jobb med så lite søvn over tid. 

• Liker 10
Skrevet

Her måtte vi gå til innkjøp av klokker med vibrasjonsalarm. Det var himmelen. Babyen våknet ikke alltid, men det gjorde jeg... 

Anonymkode: eb672...43c

Skrevet
54 minutter siden, skruf skrev:

Vi sov mye på separate rom da ungen var baby og far skulle på jobb. Babyen våknet som oftest ikke av vekkerklokka, men jeg gjorde det. Utrolig kjipt å våkne 5.30 av den vekkerklokka når babyen først sov og jeg kunne sove også etter å ha vært våken mange ganger natta igjennom med amming og bleieskift 

Dessuten syntes jeg det var greit å sove på hvert vårt rom når mannen skulle på jobb sånn at han ikke våknet om natta når babyen gråt og var urolig, unødvendig at han skulle få lite og oppstykket nattesøvn når det var jeg som uansett måtte våkne og ta babyen pga amming. Ikke nødvendig at begge var våkne, og han ville ikke fungert på jobb med så lite søvn over tid. 

Ja, jeg skjønner at noen velger denne løsningen.

Vi har tre barn, og vi har funnet ut at vi ikke våkner dersom vi ikke har ansvar. Jeg har tatt babyene om natten- og da har altså far stort sett sovet seg gjennom det. Om det har vært intens gråting har vi gått ut fra soverommet da. Far tok babyene som gjerne har våknet mellom 5 og 6. Siden jeg visste at det var hans oppgave så våknet ikke jeg av det.

Babyene har ikke våknet av vekkerklokke. Men etter 1-2 mnd alder så har det (dessverre) vært babyene selv som har fungert som vekkerklokke.

Anonymkode: 5044a...cd6

Skrevet

Gikk fint her :) jeg hørte alarmen hans som regel først, skrudde den kjapt av og vekket han etter det. Hendte seg babyen merket det, men da bare klagde hun litt, sutta litt ekstra fort på smokken sin og sovna kjapt igjen. 

Anonymkode: 6fe7b...3ac

Skrevet

Vi sov på forskjellige soverom. 

Anonymkode: 61c80...53a

Skrevet

Jeg ville bedt han sove på gjesterommet😅

Anonymkode: de03b...5af

Skrevet

Babyen våres er vandt med lyder, så våkner ikke av noe. Lurt å begynne tidlig å venne de til bråk. 

Anonymkode: 2f201...e48

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Babyen våres er vandt med lyder, så våkner ikke av noe. Lurt å begynne tidlig å venne de til bråk. 

Anonymkode: 2f201...e48

Rettelse: dere er heldige og har tilfeldigvis en baby som ikke bryr seg om lyder. Så bra for dere, men det med å venne de til bråk er det mest ubrukelige rådet som finnes, handler mer om babyens personlighet enn noe annet (gjelder selvsagt ikke om foreldrene aldri lager lyd rundt barnet og skal skjerme hele tiden, men trenger ikke lage mer lyd enn normal lyd). 

Anonymkode: d628c...9fb

• Liker 3
Skrevet

Vi sov på forskjellige soverom. Baby våknet ikke av vekkerklokka hans. Men det gjorde jeg. Når jeg eeendelig fikk sove litt samtidig med baby.

Anonymkode: 5380a...780

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettelse: dere er heldige og har tilfeldigvis en baby som ikke bryr seg om lyder. Så bra for dere, men det med å venne de til bråk er det mest ubrukelige rådet som finnes, handler mer om babyens personlighet enn noe annet (gjelder selvsagt ikke om foreldrene aldri lager lyd rundt barnet og skal skjerme hele tiden, men trenger ikke lage mer lyd enn normal lyd). 

Nemlig. Jeg og min lillesøster var visst rake motsetninger på det området da vi var babyer. Jeg sov meg gjennom det meste, hun våknet av det minste lille knirk.

Og til hi; vesla her har først nå, i en alder av 4 år, begynt så smått å våkne såvidt av den høyeste av farens vekkerklokker. Jeg, derimot, er den som våkner og må riste faren våken så han kommer tidsnok på jobb. (På den tiden ringte ofte den første alarmen en time før han måtte stå opp. Veldig gøy de gangene den ringte rett etter at vesla og jeg hadde sovnet igjen...)

Anonymkode: 0789f...fd1

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte en Fitbit til mannen, den har alarm med kun vibrasjon. Det funker veldig fint her😊

Anonymkode: 38a42...82a

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

HELT RIKTIG.

Det mest dustete rådet jeg har fått noen gang. Eneste det medførte å venne vår førstefødte til lyder og bråk var overtrøtt baby som ALDRI sovnet eller klarte å sove. Tåpelig å be oss tilvenne bråk. Det riktige rådet er å tilrettelegge så barnet faktisk får den nødvendige ro for å sove godt. Hun er forøvrig høysensitiv og VELDIG var på lyder, lys etc den dag i dag. Skulle jeg frarøvet henne all søvn til hun ble 2 år gammel for å tilvenne bråk eller?

Absurd at det rådet fortsatt gis.

Anonymkode: e5220...80e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...