Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens. Kan jeg bli gravid når jeg ha pcos og ikke har hatt mensen på ca over et halvt år?

Anonymkode: 11867...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen for utredning og medisiner, for å hjelpe til med å få mens og eggløsning. :) Mamma ble ikke gravid med meg før det hadde gått 3 år pga PCOS.

Anonymkode: 561f2...50e

• Liker 1
Skrevet

Ja, men sannsynligvis trenger du litt medisinhjelp. Ville tatt kontakt med gynekolog! Hilsen meg med pcos og vært gravid flere ganger. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å både bli gravid + beholde når man har pcos, men ikke umulig. Når mensen uteblir flere måneder så er det jo ingen eggeløsning. Det som også gjerne skjer hos Pcos-kvinner med jevne mellomrom er at man får mensen, men at eggeløsning ikke har funnet sted. 

Mange klarer all like vel å bli gravid på egenhånd selv om det tar lang tid. Jeg har brukt mange år uten og lykkes, før de siste årene. Var gravid i 2008 etter 1 års prøving men mistet. Deretter 4 år nesten uten resultat. (med xen)  Prøvde med min nåværende mann fra 2016 og ble gravid 2 ganger i løpet av 2018, og en gang i løpet av 2019 (mistet de også). Men nå er jeg gravid igjen, og er 31 uker på vei og alt ser fint ut, så ser ut til at jeg lykkes. Har jo blitt ganske gammel (36) og så for meg at jeg skulle bli mamma for lenge siden, men sånn ble det ikke. Mye av grunnen til at jeg kan ha lykkes med å oppnå graviditet de siste årene vs årene 2008 - 2012 er nok fordi jeg har gått ned 20 kg i vekt. Å gå ned i vekt kan hjelpe om man er overvektig fra før av (Så lite som 5-10 prosent vekt reduksjon kan hjelpe)

Når det er sagt så finnes det hjelp å få. Det finnes tabletter som stimulerer eggeløsning slik at normal syklus skal oppnå. Det kan du få hvis dere ønsker hjelp til å få barn, men kriterende er som oftest at bmi din er på 33 maks eller under.

Skrevet
4 minutter siden, tussi84 skrev:

Det er vanskelig å både bli gravid + beholde når man har pcos, men ikke umulig. Når mensen uteblir flere måneder så er det jo ingen eggeløsning. Det som også gjerne skjer hos Pcos-kvinner med jevne mellomrom er at man får mensen, men at eggeløsning ikke har funnet sted. 

Mange klarer all like vel å bli gravid på egenhånd selv om det tar lang tid. Jeg har brukt mange år uten og lykkes, før de siste årene. Var gravid i 2008 etter 1 års prøving men mistet. Deretter 4 år nesten uten resultat. (med xen)  Prøvde med min nåværende mann fra 2016 og ble gravid 2 ganger i løpet av 2018, og en gang i løpet av 2019 (mistet de også). Men nå er jeg gravid igjen, og er 31 uker på vei og alt ser fint ut, så ser ut til at jeg lykkes. Har jo blitt ganske gammel (36) og så for meg at jeg skulle bli mamma for lenge siden, men sånn ble det ikke. Mye av grunnen til at jeg kan ha lykkes med å oppnå graviditet de siste årene vs årene 2008 - 2012 er nok fordi jeg har gått ned 20 kg i vekt. Å gå ned i vekt kan hjelpe om man er overvektig fra før av (Så lite som 5-10 prosent vekt reduksjon kan hjelpe)

Når det er sagt så finnes det hjelp å få. Det finnes tabletter som stimulerer eggeløsning slik at normal syklus skal oppnå. Det kan du få hvis dere ønsker hjelp til å få barn, men kriterende er som oftest at bmi din er på 33 maks eller under.

For en fin historie ❤️ ønsker dere det beste 💕

Anonymkode: 5381f...96b

Skrevet

Har PCOS. Hadde sex én gang på et halvt år, uten og hatt mensen på ca et halvt år, og ble gravid den ene gangen (ikke planlagt altså). Helt problemfritt svangerskap.

Men gå gjerne til legen, og få noe hjelp. Metformin har jeg hatt god effekt av. Får mensen idet jeg begynner å ta det.

Anonymkode: 31856...365

Skrevet

Ts her. Takk for svar fra alle.🥰 Har ikke planer om å få barn enda, men lurer bare på om jeg kan bli gravid når jeg ikke har mensen og har ofte sex med partner. Går ikke på p-piller. Har enda ikke blitt gravid så regner med at jeg må få hjelp den dagen jeg vil bli gravid.

Anonymkode: 11867...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...