Gå til innhold

(Pakistansk bryllup) Typen og min mor sier bryllupet vårt maks til vokste 500 000??? Er dette en grei sum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere sitter fast mellom foreldrenes generasjons tradisjoner, og egne ønsker. Antar foreldrene betaler for alt? Da må man tåle at de bestemmer. Dette er ikke vanlig blant nordmenn, men jeg då et date-program fra India på Netflix, og pakistansk og indiske bryllupstradisjoner ligner mye mer. Har dere muligheten til å utsette bryllupet ett år slik at dere kan spare penger for å betale alt selv? 

Anonymkode: fd85d...837

Skal jeg tåle at foreldrene mine bestemmer om mitt bryllup fordi de har pengene? Da takker jeg pent nei til foreldrenes penger og gifter meg som jeg vil uten dem tilstede. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere sitter fast mellom foreldrenes generasjons tradisjoner, og egne ønsker. Antar foreldrene betaler for alt? Da må man tåle at de bestemmer. Dette er ikke vanlig blant nordmenn, men jeg då et date-program fra India på Netflix, og pakistansk og indiske bryllupstradisjoner ligner mye mer. Har dere muligheten til å utsette bryllupet ett år slik at dere kan spare penger for å betale alt selv? 

Anonymkode: fd85d...837

Foreldrene til TS bidrar med nada. De krever hun skal betale 8000 for å bo hjemme, og resten av lønna hennes skal spares til bryllup. Jeg er usikker på om hun overhodet får lov til å flytte hjemmefra. TS vil ikke engang ha en overdådig feiring, men blir likevel tvunget til å spare til det. 

Anonymkode: 319ef...0f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ille å ha så stort bryllup nå ene og alene pga den spesielle situasjonen Norge er i nå hvor alle må ta smittevern på alvor. Syns det er ufyselig å arrangere bryllup til så mange, og nei klemmer og håndhilsing fordi det er kultur i andre land har nada å si og må vike for smittevern og lovene rundt det. Er nesten så jeg fikk lyst til å finne ut hvem dette er og varsle politiet. Har ikke ord på hvor forbanna jeg blir over hvor lite seriøst så mange mennesker tar dette og hvor store konsekvenser det eventuelt kan få, spesielt når jeg hører om idioter som arrangerer gedigne fester og brylluper osv osv. Snakk om å være blåst.

Om du selv tenker at dine nærmeste ikke kan dø av det her så er det grupper i samfunnet vi må ta ekstra godt vare på i denne situasjonen! Er du klar over konsekvensene det kan få? Bare tenk på hvordan det hele startet og hvor hele verden er i dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...