AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #41 Del Skrevet 11. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sett mange folk feire store brylluper med over 20 folk. Tre de siste ukene så skjønner ikke når denne regelen kom Anonymkode: 9481d...723 Du har bare ikke vært oppdatert. Whataboutism kan du spare deg for. Regelen gjelder for alle og det kan få konsekvenser hvis man ikke følger den. Anonymkode: 9e1b7...73f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #42 Del Skrevet 11. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Så er egentlig bare 20 som kan være med når man gifter seg? Anonymkode: 9481d...723 Nei, kun 20 om man er hjemme i privat hus. Er det et leid sted er det offentlige og 200 som er grensen. Anonymkode: 222f4...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #43 Del Skrevet 11. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men bryllup i leid lokale er offentlig i denne setting. Det holder å leie et grendehus Anonymkode: 222f4...e44 Ja, men jeg har ikke sett at TS har spesifisert at de leier festlokale. Så det kommer an på det. Anonymkode: ce80e...15f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #44 Del Skrevet 11. august 2020 Hvis man har råd til det, og virkelig vil bruke så mye penger på et bryllup så gjør man det. Men fra mitt ståsted er 500 000 på et bryllup galskap, selv om jeg hadde hatt råd. Det er så mange andre ting jeg heller ville brukt de pengene på. Anonymkode: 072c6...2f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #45 Del Skrevet 11. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men jeg har ikke sett at TS har spesifisert at de leier festlokale. Så det kommer an på det. Anonymkode: ce80e...15f Jo vi skal leie lokal Anonymkode: 9481d...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #46 Del Skrevet 11. august 2020 Ditt problem at du skal ha steinalder-bryllup! Velkommen til Nordpolen!(her har vi billigere bryllup og gjør som vi vil). Anonymkode: de94c...761 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #47 Del Skrevet 11. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ditt problem at du skal ha steinalder-bryllup! Velkommen til Nordpolen!(her har vi billigere bryllup og gjør som vi vil). Anonymkode: de94c...761 Får trussel av min mor at jeg ikke får gifte meg hvis jeg ikke har nok penger. Samtdiig sier typen min han skal låne penger fra familiene for å fullførte beløpet. Anonymkode: 9481d...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #48 Del Skrevet 11. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Får trussel av min mor at jeg ikke får gifte meg hvis jeg ikke har nok penger. Samtdiig sier typen min han skal låne penger fra familiene for å fullførte beløpet. Anonymkode: 9481d...723 Når hadde dere regnet med å ha bryllupet? Anonymkode: ce80e...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #49 Del Skrevet 11. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja vi skal leie lokal. Så blir lov med opp til 200. men vi skal bare ha 100. Anonymkode: 9481d...723 Arrangøren er fremdeles pålagt å følge smittevernreglene, hvordan har dere tenkt sørge for at 100 gjester holder avstand og overholder loven?. Det blir veldig skammelig for familien din hvis noen blir alvorlig syke eller dør som følge av at reglene ikke blir fulgt. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får trussel av min mor at jeg ikke får gifte meg hvis jeg ikke har nok penger. Samtdiig sier typen min han skal låne penger fra familiene for å fullførte beløpet. Anonymkode: 9481d...723 Det er ikke et problem i Norge i 2020, dette bestemmer du hvis du selv er myndig. Anonymkode: 39598...3c7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #50 Del Skrevet 11. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arrangøren er fremdeles pålagt å følge smittevernreglene, hvordan har dere tenkt sørge for at 100 gjester holder avstand og overholder loven?. Det blir veldig skammelig for familien din hvis noen blir alvorlig syke eller dør som følge av at reglene ikke blir fulgt. Det er ikke et problem i Norge i 2020, dette bestemmer du hvis du selv er myndig. Anonymkode: 39598...3c7 Hmm. Vet ikke hva jeg skal. gjestene skal selvsagt ikke holde avstand. Vi hilser alltid med klem. til en og hver. Uansett corona så har det alltid vært sånnt. så fare for smitte er stor, ja. men dette bryr jeg ikke meg om. tenker mest på mine penger. Penge presset. Anonymkode: 9481d...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #51 Del Skrevet 11. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva ville et normal pris vært? Anonymkode: 9481d...723 En normal pris* Man sier ikke «et pris» eller «priset». Anonymkode: c4aa0...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #52 Del Skrevet 11. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Vet ikke hva jeg skal. gjestene skal selvsagt ikke holde avstand. Vi hilser alltid med klem. til en og hver. Uansett corona så har det alltid vært sånnt. så fare for smitte er stor, ja. men dette bryr jeg ikke meg om. tenker mest på mine penger. Penge presset. Anonymkode: 9481d...723 Bryr du deg ikke om smitte? Så bare du tenker på pengene, men synes det er greit å drite i smittereglene? Det er vel lovforbrytelse å ikke følge smittevernloven. Anonymkode: 4c9ca...225 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkerhuset Skrevet 11. august 2020 #53 Del Skrevet 11. august 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har bryllup fest 2 dager. (Pakistansk kultur) vi har ca 60-80 gjester begge dagene. Bare slektene våres. hvordan i helvete er dette mulig? vi skal bestille profesjonell foto og video og video for begge dager og ha lokal brgge dager. Samtidig ha mat begge dager. Og gaver må man også gi. Familiene til hverandre. Og her er det snakk om å gi gull osv. Høres dette normalt ut? Vet at norske feirer brylluper på andre måter, men altså likevel? Høres dette normalt ut? evt hva kan jeg bruke argumenter mot? Her er det både moren min og han og familien hans som sier dette. Anonymkode: 9481d...723 Ring til Moss og spør om tips. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 11. august 2020 #54 Del Skrevet 11. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Får trussel av min mor at jeg ikke får gifte meg hvis jeg ikke har nok penger. Samtdiig sier typen min han skal låne penger fra familiene for å fullførte beløpet. Anonymkode: 9481d...723 Gir ikke all verdens mening at han skal låne penger av familie for at dere kan holde et selskap hvor de du har lånt penger fra skal gi deg overdådige gaver. I verste fall ender dere opp med å måtte selge gavene deres for å betale tilbake pengene de lånte dere. I så fall blir gavene bare for syns skyld. Litt komisk om resultatet av bryllupet blir at du sitter igjen på en haug av gull, mens mannen din sitter igjen som gjeldsslave for de som ga deg gullet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #55 Del Skrevet 11. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Vet ikke hva jeg skal. gjestene skal selvsagt ikke holde avstand. Vi hilser alltid med klem. til en og hver. Uansett corona så har det alltid vært sånnt. så fare for smitte er stor, ja. men dette bryr jeg ikke meg om. tenker mest på mine penger. Penge presset. Anonymkode: 9481d...723 Fy flate for en idiotisk og egoistisk tankegang!, at det alltid har vært sånn og at det er snakk om en annen kultur er ikke frikort for å ikke respektere de norske lovene og drite i den felles dugnaden som er nødvendig for å stoppe denne pandemien. Men det er vel kanskje en grunn til at innvandrermiljøene er hardt rammet av viruset. Jeg håper virkelig at politiet kommer å bryter opp festen og at de som er ansvarlige blir stilt til ansvar, hvis noen vet om hvor festen skal holdes eller observerer bryllupfølget så er det bra hvis politiet blir tipset. Anonymkode: 39598...3c7 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #56 Del Skrevet 11. august 2020 Hadde 1150 gjester i vårt bryllup. Totalsummen ble litt over 250 000 Anonymkode: 4f55b...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #57 Del Skrevet 11. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: så fare for smitte er stor, ja. men dette bryr jeg ikke meg om. tenker mest på mine penger. Anonymkode: ce80e...15f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #58 Del Skrevet 11. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det slik at jeg ikke har noe makt. er moren min, moren hans og han som bestemmer Anonymkode: 9481d...723 Jeg får veldig vondt av deg. Det virker som du lever på familiens nåde. Ønsker du å leve ett liv uten frihet? Jeg er klar over at andre kulturer, også i Norge, er annerledes. Og jeg er smertelig klar over at til tross for norske lover, som gir deg bestemmelsesrett over eget liv, så er det noe annet i praksis. Press, maktutøvelse, sosial kontroll og straff, er noen av virkemidlene foreldre bruker for å herse med sine barn til de dør. Dine foreldre skal bestemme alt om bryllupet ditt, og krever i tillegg at du skal betale. Du har ikke noe du skulle ha sagt. De truer med at du ikke får lov til å gifte deg, til tross for at du som voksen kan gifte deg med hvem du vil. Og jeg tipper at det med husleia ikke er så enkelt som at du må betale for å bo, du får sikkert ikke lov å flytte heller? Men du er faktisk i Norge, og det er mange eksempler på folk som har kommet seg ut av kulturen, ut av familien. For ofte må man velge mellom familie og frihet til å leve livet sitt som man vil. Vil du ha frihet, eller leve livet ditt for noen andre? Det finnes hjelp å få. Ps. Bryllup til 500 000 kr er helt sykt når du ikke eier egen bolig, eller har stor formue. At din forlovede skal låne pengene sier alt om hvor sprøtt dette er. Har du valgt din forlovede selv, ts? Ønsker du å gifte deg? Anonymkode: 94e92...51d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #59 Del Skrevet 11. august 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Tenkte det samme. kjæresten min forteller om kusina si og typen brukte ca 1 mill på bryllup og du klager for halv mill. Og de hadde bryllup for ikke så lenge siden. er rart at han normaliserer det enn å ha noe imot det. vet at det er veldig vanlig i pakistanske kultur å overdrive med brylluper. Men ofte er det foreldre som sparer eller hjelper. Mine foreldre derimot vil ha 8000 kr fra meg hver måned Samtidig forventer de jeg sparer resten av lønn for stor bryllup. de forventer jeg sparer 250 tusen for bryllup. Men de selv hjelper ikke til Anonymkode: 9481d...723 Lurer på en ting. Er det vanlig at pakistanere setter seg i bunnløs gjeld i hjemlandet for å ha overdådige bryllup? Eller er alle egentlig millionærer der borte? Anonymkode: d6716...4da 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #60 Del Skrevet 11. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får veldig vondt av deg. Det virker som du lever på familiens nåde. Ønsker du å leve ett liv uten frihet? Jeg er klar over at andre kulturer, også i Norge, er annerledes. Og jeg er smertelig klar over at til tross for norske lover, som gir deg bestemmelsesrett over eget liv, så er det noe annet i praksis. Press, maktutøvelse, sosial kontroll og straff, er noen av virkemidlene foreldre bruker for å herse med sine barn til de dør. Dine foreldre skal bestemme alt om bryllupet ditt, og krever i tillegg at du skal betale. Du har ikke noe du skulle ha sagt. De truer med at du ikke får lov til å gifte deg, til tross for at du som voksen kan gifte deg med hvem du vil. Og jeg tipper at det med husleia ikke er så enkelt som at du må betale for å bo, du får sikkert ikke lov å flytte heller? Men du er faktisk i Norge, og det er mange eksempler på folk som har kommet seg ut av kulturen, ut av familien. For ofte må man velge mellom familie og frihet til å leve livet sitt som man vil. Vil du ha frihet, eller leve livet ditt for noen andre? Det finnes hjelp å få. Ps. Bryllup til 500 000 kr er helt sykt når du ikke eier egen bolig, eller har stor formue. At din forlovede skal låne pengene sier alt om hvor sprøtt dette er. Har du valgt din forlovede selv, ts? Ønsker du å gifte deg? Anonymkode: 94e92...51d Valgt forloveden selv. Men han er også fra samme land. Og nesten alle pakistanere har dyre bryllup. får press både fra hans familie og min Anonymkode: 9481d...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå