Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne på vg2 snart og lurte på om vg2 er lettere enn vg1? Jeg hatet geografi siden skjønte ikke noe og endte opp med 4 i det. Naturfag synes jeg var krevende og det var mye å pugge, men klarte å kapre en 5er.

Har tatt «lette fag» som feks økonomistyring historie og psykologi. Blir det lettere?

Anonymkode: cdfb5...48d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettere kommer jo an på øyet som ser. Alt er lettere hvis du har interesse for det. Matten er ikke lettere på vg2 hvis du er dårlig i matte....liker du faget, oppleves det gjerne lettere, men da jeg gikk på vgs for hundre år siden, syntes jeg de tre årene var forholdsvis like i nivå. Det blir jo høyere krav etterhvert for fagene som er gjennom alle tre årene. Norsk for eksempel. 

Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Lettere kommer jo an på øyet som ser. Alt er lettere hvis du har interesse for det. Matten er ikke lettere på vg2 hvis du er dårlig i matte....liker du faget, oppleves det gjerne lettere, men da jeg gikk på vgs for hundre år siden, syntes jeg de tre årene var forholdsvis like i nivå. Det blir jo høyere krav etterhvert for fagene som er gjennom alle tre årene. Norsk for eksempel. 

Skjønner. Hadde du økonomistyring på videregående? Eller hvilke fag hadde du

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Hadde du økonomistyring på videregående? Eller hvilke fag hadde du

Jeg hadde biologi, filosofi, psykologi og sosialantropologi hvis jeg ikke husker feil.  Jeg syntes valgfagene var utrolig spennende! 

Skrevet
1 minutt siden, altflyter skrev:

Jeg hadde biologi, filosofi, psykologi og sosialantropologi hvis jeg ikke husker feil.  Jeg syntes valgfagene var utrolig spennende! 

Tusen takk for svaret ditt!

Skrevet

Jeg synes vg2 var lettere/bedre, mest pga. vi hadde valgfag som jeg selv hadde valgt som jeg synes var interessante :)

Anonymkode: 6d70d...a2f

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vg2 var lettere/bedre, mest pga. vi hadde valgfag som jeg selv hadde valgt som jeg synes var interessante :)

Okei! Kan du fortelle hvilke fag du hadde?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei! Kan du fortelle hvilke fag du hadde?

Hadde historie & filosofi, sosiologi og internasjonal engelsk😊 Akkurat internasjonal engelsk var kanskje ikke et fag jeg buurde tatt da jeg var veldig usikker på meg selv når jeg snakket engelsk, men det var fortsatt et interessant fag!

Skrevet

Jeg synes også at andre året var enklere og mer interessant :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...