AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Hvorfor er dagens unge jenter så umodne for alderen? Tar bussen og hører o iibåde fnise, le og snakke høylydt! Svært mye diskant når disse jentene prater, slik at en ofte må flytte seg. De er selvsagt til sjenanse for andre, men hvorfor ser dem ikke det selv? Ordforrådet deres er ofte svært begrenset med bruk av såkalte trendy ord som «ditche», og bruk av «lissom» i hver setning. Alle ser jo prikk like ut også. Påtegnede øyenbryn i nøyaktig samme form og farge som alle andre, og gultonet foundation for å skjule den lyserosa huden dem har. Likevel forstår jeg ikke hvorfor disse jentene ikke klarer å holde seg mer rolig og kontrollert, istedenfor å påta seg en slik være- og pratemåte som minner om noe ala The Kardashians. Later de at de er med i et realityprogram kanskje?Ttlttltyh Anonymkode: 5ef4b...f48 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 😂 enig! Forstår det ikke. Anonymkode: dc8c8...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Høres ut som brukerfeil. Slå av sepiafilteret, og skru opp bassen litt, så skal du se det blir bedre. Anonymkode: 4ecf8...3fc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Dette er jo felles for unge jenter og gutter. Mange tror at man automatisk er moden fordi man har pugget seg til gode karakter. Emosjonelt er de fortsatt umodne. Anonymkode: cd565...e2e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 De er høye på seg selv. Meg meg meg Anonymkode: d6cf6...b52 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Seriøst. Er dette noe som virkelig irriterer deg i disse korona tider? Anonymkode: c9bbc...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Fordi foreldre og media har skapt dem slik. De har Linni Meister 35 med babystemme og bimbolooken, the operert ihjel familien kardashian, trutmunnselfiesgjengen å se opp til... Silikon. Fillers. Chanel og fotballfrue. Glamour og instagram. Ikke bærekraftig med andre ord. Slike kvinner tåler ikke en kuling i brått sjø for å si det slik. Anonymkode: d1c63...160 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Var akkurat likt for 20, 30 og 40 år siden. De eldre finner alltid noe å hakke på. Er vel kanskje redsel for å eldes eller mangel på selvinnsikt. Anonymkode: 534f3...6e5 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Fordi vi føder ikke lenger barn tidlig og er barnslig mens vi kan. Anonymkode: 9afdc...e9b 1
Silva Pluvialis Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Er det ikke bare bra at de har det gøy? 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Det irriterer meg fordi jeg er i samme aldersgruppe som nevnt, og jeg sliter med å relatere til disse jeg beskriver. Gjelder selvsagt ikke alle, men svært mange. Har hatt en del slike venner før, men det er ufattelig kjedelig. Folk som tør å være seg selv og gjerne litt annerledes, er mye mer spennende. Alle kopierer hverandre. Tror absolutt ikke folk på rundt tyve var mer moden for førti år siden, enn nå, men det er denne teatralske oppførselen (Kardashians) blant mange jenter. Væremåte, snakkemåte virker bare ekstremt påtatt. Hvem har ikke sittet på bussen hjem en lørdagskveld og hørt berusete jenter legge ut om gutter og sex? Hvorfor er det så interessant? Er det nytt for dem...? Anonymkode: 5ef4b...f48 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 De fleste 14 - 18 åringer ser jo ut som i 20 åra nå, så sikkert de du sikter til. Begge disse jentene er 15 på bildet, sminke, klær og hårfrisyre gjør at barn ser ungvoksne ut. Anonymkode: b9fca...cb1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 Så med mindre du spør om alderen til folk, er det vanskelig/umulig å vite om noen er 14 eller 20. Søskenbarnet til veninna mi er 13, og ser 18 ut, og legger ut "sexy" danser på tiktok. F.eks 14 åring: Anonymkode: b9fca...cb1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste 14 - 18 åringer ser jo ut som i 20 åra nå, så sikkert de du sikter til. Begge disse jentene er 15 på bildet, sminke, klær og hårfrisyre gjør at barn ser ungvoksne ut. Anonymkode: b9fca...cb1 Jeg har ikke problemer med å skille en 14-15 åring fra en som er ca. 18. Det er mye som skjer på de få årene (kropp, stemmeleie, ansiktstrekk og lignende). Hun jenten til høyre så ut som hun var rundt 14 (utviklet ansikt). Hun til venstre så ut som hun var i tyveårene. Noen ser selvsagt eldre ut enn hva dem er, men med en jentegjeng er det lett å se sånn cirka hva gjennomsnittet ligger på. Anonymkode: 5ef4b...f48
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så med mindre du spør om alderen til folk, er det vanskelig/umulig å vite om noen er 14 eller 20. Søskenbarnet til veninna mi er 13, og ser 18 ut, og legger ut "sexy" danser på tiktok. F.eks 14 åring: Anonymkode: b9fca...cb1 Skulle jeg gjettet alderen på hun jenten ville det vært 12-14. Vanskelig å si, men rett og slett fordi hun hadde ganske lite utviklet kropp og ansikt. Anonymkode: 5ef4b...f48 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skulle jeg gjettet alderen på hun jenten ville det vært 12-14. Vanskelig å si, men rett og slett fordi hun hadde ganske lite utviklet kropp og ansikt. Anonymkode: 5ef4b...f48 Okei, jeg syntes hun ser ut som alle andre 20 åringer jeg 😅 Men vte kan du uansett ikke mtp ader. Men tror ikke ungdommen idag er mer umodne, tvert imot - men det er en annen tid og kultur og man er mer frigjort + alle er jo litt mer "kardashian" ish i oppførselen. Men folk var mye mer uvitne og barnslige og fælere når jeg var på den alderen (er lærer, så får en del inntrykk) Anonymkode: b9fca...cb1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, jeg syntes hun ser ut som alle andre 20 åringer jeg 😅 Men vte kan du uansett ikke mtp ader. Men tror ikke ungdommen idag er mer umodne, tvert imot - men det er en annen tid og kultur og man er mer frigjort + alle er jo litt mer "kardashian" ish i oppførselen. Men folk var mye mer uvitne og barnslige og fælere når jeg var på den alderen (er lærer, så får en del inntrykk) Anonymkode: b9fca...cb1 Gjetter du er født på 80-tallet? Hvilke fag underviser du i? Anonymkode: 5ef4b...f48 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 Tror det der er mer aldersbestemt enn kjønnsbestemt altså. Er ikke så lenge siden jeg satt bak en kompisgjeng på langdistansebuss, og de snakket stort sett ikke om annet enn fest, skyhøyt alkoholkonsum om heite damer på Instagram de kunne tenke seg å ligge med. Flittig bruk av trendord var det også, mye jeg med mine 40 år ikke var istand til å forstå. Og de så forbausende like ut alle sammen, samme type klær og samme type hårfrisyre. Anonymkode: cf769...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #19 Skrevet 11. august 2020 Norsk ungdom er karbonkopier av hverandre i såpass stor grad at det bare er trist. Anonymkode: c05ca...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Norsk ungdom er karbonkopier av hverandre i såpass stor grad at det bare er trist. Omtrent samme klesstil, sminke osv. Trist å se til forskjell fra de som var VGS-elever og studenter for 10 år siden f.eks Anonymkode: d7d13...427 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå