lillesky Skrevet 16. juli 2005 #1 Skrevet 16. juli 2005 Er det noen som har gode smoothie-oppskrifter å dele med meg? Som de har smakt selv? Har nemlig kikket litt på frukt.no. Kan man bruke ananas? Lagde en smoothie med kiwi i går, men den ble altfor sur.
aline Skrevet 16. juli 2005 #2 Skrevet 16. juli 2005 du kan sikkert fint bruke både kiwi og ananas, men jeg har ihvertfall funnet ut at dersom man blander inn litt banan, så mildner den ned så det ikke blir for surt. jeg bruker frosne bringebær, biola med ferskensmak, banan og litt vann eller ananasjuice. det blir knallbra. prøvde en gang uten banan, fordi jeg ikke hadde..... tok i litt ananasbiter istedenfor, det ble altfor surt. men med bananben blir det knallbra. smaker ikke mye banan, men demper surheten og gjør det litt mer fyldig.
tilli Skrevet 16. juli 2005 #3 Skrevet 16. juli 2005 (endret) Jeg bruker alltid banan i. Så på en på TV som lagde smoothie. Hun sa at man alltid burde ha banan i pga smaken og konsistensen og så kunne man varier det andre. Jeg pleier å lage smoothie av en hel banan, 4-6 jordbær(kommer ann på smaken på jordbærene) og appelsinjucie. Pleier å brukel ett glass på ca 5 dl. Har prøvd andre med forskjellige frukter og med youghurt, men faller alltid tilbake på banan, jordbær og appelsinjucie smoothien. Ironmann som den blir kaldt på Bagel og Jucie. Man kan finne mange gode smoothie oppskrifter ved å søke på nettet. Endret 16. juli 2005 av tilli
Gjest smoothie-digger Skrevet 17. juli 2005 #4 Skrevet 17. juli 2005 Hiver oppi banan,bringebær, kiwi,isbiter og biola(eller annen yoghurt) og det snaker himmelsk!!!!
Grooo Skrevet 17. juli 2005 #5 Skrevet 17. juli 2005 Bruker alt mulig... Stort sett to appelsiner, et eple eller to og så enten pære, banan, kiwi eller jordbær, eller alle tingene.. Og masse isbiter såklart! Bruker svært skjelden yoghurt eller Biola oppi nå på sommeren, men gjerne frossne bær (eller bananbiter) for å få det så kaldt som mulig. Synes ikke det blir for surt med kiwi.. Har også hatt oppi et glass med Fun Light eller annen saft for å få en annen smak, Peach Passion feks er veldig godt oppi
lillesky Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2005 Skal aldri bruke kiwi mer iallefall!! Har kjøpt bananer nå. For å fryse frukt, kan jeg hive bananbiter inn i fryseren? Eller jordbær? For å slippe å bruke isbiter? Har kjøpt Cultura jordbær også nå.
Gjest Guest Skrevet 17. juli 2005 #7 Skrevet 17. juli 2005 Banan vet jeg ikke hvordan blir etter frysing, men jordbær er ikke noe problem å fryse. Jeg pleier ikke å dele dem. Blenderen min takler helt fint hele frosne jordbær. Tror det meste av frukt å bær kan fryses. Hvis du er glad i kiwi burde du prøvd det igjen sammen med banan, synes du det smaker surt er det jo bare å smake til med litt sukker. Kiwi går ann å fryse til smoothie. Har prød det. Eneste er at bitene er vanskelig å ta fra hverandre når de er frosne.
tilli Skrevet 17. juli 2005 #8 Skrevet 17. juli 2005 Var jeg som svarte over her. Var ikke klar over at jeg var blitt logget ut
Gjest piaf Skrevet 18. juli 2005 #9 Skrevet 18. juli 2005 Laget meg smoothie med en liten vri i dag: Frosne jordbær, 1/2 banan, Biola naturell melk, 1 liten ts flytende honning og et raust kaneldryss. Den kanelen var ikke så dum - ga det hele en ny og morsom smak.
Mokka Skrevet 19. juli 2005 #10 Skrevet 19. juli 2005 Kjøpte en gang tropiske frosne bær på Meny. Det var utrolig godt å bruke når jeg lagde smoothie. Ble friskt og godt.. Men jeg har bare funnet det en gang, og har ikke funnet det i noen andre mat butikker.. Noen som har sett det?
Arkana Skrevet 19. juli 2005 #11 Skrevet 19. juli 2005 Noen gode smoothie-oppskrifter: Honning-jordbærsmoothie 5 dl melk 6 jordbær 2 ss honning 1 ss sitronsaft 6 isbiter Kiwi-melon smoothie 1 dl yoghurt naturell ½ dl knust is ½ banan 1 melonbåt ½ kiwi 1 ss honning Powersmoothie 3 dl yoghurt naturell 2 dl lettmelk 2 dl frosne bringebær 2 ts melis 2 dl frosne bjørnebær Jordbær- og melonsmoothie 3 dl kefirmelk 125 g jordbær (gjerne frosne) 200 g melon 2 ss sukker Kaffe-banan smoothie 2 små bananer, i biter, frosne 3,5 dl iskaffe 1 lite beger yoghurt naturell ½ ts kanel
lillesky Skrevet 20. juli 2005 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2005 Oi, kaffe-smoothie! Det må jeg jaggu meg prøve!
Gjest Dilla Skrevet 20. juli 2005 #13 Skrevet 20. juli 2005 Maaaange smoothies oppskrifter her: http://www.artoftaste.no/servlet/region?na...y&cats=10336776
Scheherazade Skrevet 20. juli 2005 #14 Skrevet 20. juli 2005 Jeg kjøper også sånne poser med tropiske bær og poser med skogsbær. Jeg kjøper de frosne i 2,5 kg poser på feks Coop (har ikke sett etter på Meny) Norrek heter produsenten. Om du ikke finner det, kan du jo eventuelt sende mail til produsenten og høre hvor de lever til? De er billige iallfall, cirka 90 kroner per pose, husker ikke helt riktignok. Men TROR det var 89 jeg betalte sist ja! Du får de samme posene hos HjemIS (isbilen) også forresten, men der har de bare 1kgs poser. Koster 60 kroner. Apropos den kiwien forresten, sikker på at du ikke moste for lenge? Da kan du nemlig knuse steinene i kiwien, og da blir det en sånn rar smak, litt a la pepper. Min smoothieoppskrift går derfor som følger: En dæsj Biola eller yoghurt og en del frosne bær, tropisk eller skogsbær. Bruker ikke noe søtt, verken banan, honning eller sukker. Tropiske er jo uansett søt i seg selv.
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #15 Skrevet 20. juli 2005 Ja, smoothies rock!!! Bruker aldri melkeprodukter oppi, bare ren frukt og litt appelsinjuice. Standard hos meg er: banan og appelsinjuice banan-kiwi-appelsinjuice eh... ikke så fantasifull nei. Men lurt med bær! Prøvde med plommer en gang, og melk. For å lage plomme-milkshake... Det funket IKKE noe særlig bra. Plommekjøtt og melk blandes ikke i det hele tatt, og smaker ikke godt sammen. Andre som vet om ting som IKKE funker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå