AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Del Skrevet 10. august 2020 Spørsmål pga jeg bor i blokk og det har flyttet inn en ny person i naboleiligheten som hver jævla kveld steker/frityrsteker seg mat rundt 11-02 tiden. Jeg er B-menneske, og er ofte oppe sent, og det siver inn i ventilasjonsanlegget hver natt. Skjønner nattmat en random helg, men i hvilken situasjon er det vanlig å lage seg mat rundt midnatt? Prøver å legge godviljen til her, for det er tross alt bedre enn feks kontinuerlig røykelukt, og det er en del av det man bør tåle med å bo i blokk, men likevel. Noen nattspisere som kan gi litt klarhet i dette? Anonymkode: f2440...d3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisselini Skrevet 10. august 2020 #2 Del Skrevet 10. august 2020 (endret) Jeg gjør det, fordi.. jeg ofte er sulten da og maks b-menneske selv. Har aldri noengang tenkt på om det kan sive lukt til naboer, og hadde vel heller ikke brydd meg nevneverdig hvis det gjorde 🤷🏼♀️ Antar din frokost kan lukte like mye tilbake. Blokk er blokk, vi må leve med at vi ikke har bosatt oss i enebolig og ha litt slæck. Endret 10. august 2020 av Sisselini 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Del Skrevet 10. august 2020 Tja, en grunn kan jo være at det er da man er ferdig med jobb. Men en like naturlig forklaring er vel at vedkommende rett og slett at vedkommende pleier å bli sulten og/eller fysen på den tida. Ser ikke helt hvorfor man trenger en spesiell grunn til å spise på den tida som passer en...? Anonymkode: d0fe0...811 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg spiste nettopp et kokt egg Er en nattspiser, jeg turde ikke å lage mat om natten av hensyn til andre da jeg bodde i kollektiv. Men nå bor jeg alene så pleier å spise rundt 23. Gjør det noe at det siver lukt inn? Anonymkode: 9e7c0...97e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg spiser når jeg er sulten. Anonymkode: 1e57e...ab1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 10. august 2020 #6 Del Skrevet 10. august 2020 Man kan ikke legge begrensninger på andres spisevaner. Jeg kan fint lage kvelds rundt midnatt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Del Skrevet 10. august 2020 Det høres ut som om du må spørre personen selv. Antagelig er de arbeidsløse, er ikke gode på å strukturere hverdagen sin, sover på dagtid eller lignende. Man skal selvsagt ta hensyn til matlukt og annet når man bor i blokk. Er det sjenerede kan du ta det opp med vedkommende at du lukter stekt mat på natten. Siden dette skjer så ofte, og det er sjenerende ville jeg sendt en mail til styret dersom det ikke møter forståelse. Anonymkode: db7da...7ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Del Skrevet 10. august 2020 4 minutter siden, Sisselini skrev: Jeg gjør det, fordi.. jeg ofte er sulten da og maks b-menneske selv. Spiser feks ikke frokost, til gjengjeld. Har aldri noengang tenkt på om det kan sove lukt til naboer, og hadde vel heller ikke brydd meg nevneverdig hvis det gjorde 🤷🏼♀️ Antar din frokost kan lukte like mye tilbake. Blokk er blokk, vi må leve med at vi ikke har bosatt oss i enebolig og ha litt slæck. Ja men det er normalt å være våken til frokosttid. Ikke fritere mat nattestid. Anonymkode: db7da...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 10. august 2020 #9 Del Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du må spørre personen selv. Antagelig er de arbeidsløse, er ikke gode på å strukturere hverdagen sin, sover på dagtid eller lignende. Man skal selvsagt ta hensyn til matlukt og annet når man bor i blokk. Er det sjenerede kan du ta det opp med vedkommende at du lukter stekt mat på natten. Siden dette skjer så ofte, og det er sjenerende ville jeg sendt en mail til styret dersom det ikke møter forståelse. Anonymkode: db7da...7ec Eller de slutter på jobb kl 23. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Del Skrevet 10. august 2020 Om matlukt siver gjennom ventilasjonsanlegget så er det noe feil ett eller annet sted. Det hender jeg lager mat seint, kommer an på hvordan jeg jobber. Er jeg ikke ferdig på jobb før kl 23, så vil jeg gjerne ha litt varm mat. Det er liksom ettermiddag for meg da. Anonymkode: 9d2f5...a40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Del Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du må spørre personen selv. Antagelig er de arbeidsløse, er ikke gode på å strukturere hverdagen sin, sover på dagtid eller lignende. Man skal selvsagt ta hensyn til matlukt og annet når man bor i blokk. Er det sjenerede kan du ta det opp med vedkommende at du lukter stekt mat på natten. Siden dette skjer så ofte, og det er sjenerende ville jeg sendt en mail til styret dersom det ikke møter forståelse. Anonymkode: db7da...7ec Kan naboen klage tilbake om at det lukter kaffe klokka 8.00 og kokt fisk eller kål klokka 16.30? Anonymkode: d0fe0...811 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #12 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg kan ofte lage meg mat da. Jobber mye seinvakter, er ferdig kl 23 og hjemme 23.30. Spiser aldri frokost, og hender jeg ikke rekker å spise så mye på jobb, da blir det mat hjemme på kvelden, gjerne varm mat. Anonymkode: 75393...91b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa Rowe Skrevet 10. august 2020 #13 Del Skrevet 10. august 2020 Kanskje han slutter sent på jobb, sover mye på dagtid, er arbeidsledig eller rett og slett bare sliter med sult på natten. Det har vel lite å si uansett, du har ingenting du skulle sagt når det kommer til andres spisemønster. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #14 Del Skrevet 10. august 2020 Jeg kommer ikke til å klage på dette, altså. Spør her fordi det er så uvant for meg, og lurer på hvordan det kan være situasjonsbetont. Selv om jeg er oppe til 2 om natten, så spiser jeg aldri noe etter middag kl. 19-20 ish. Anonymkode: f2440...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. august 2020 #15 Del Skrevet 10. august 2020 Det må du bare godta. Du er heldig om dette er det største problemet når du bor i leilighet. Du kan selvsagt ikke klage til styret fordi noen har sen middag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 10. august 2020 #16 Del Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer ikke til å klage på dette, altså. Spør her fordi det er så uvant for meg, og lurer på hvordan det kan være situasjonsbetont. Selv om jeg er oppe til 2 om natten, så spiser jeg aldri noe etter middag kl. 19-20 ish. Anonymkode: f2440...d3d Men det er deg. Og andre er andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 10. august 2020 #17 Del Skrevet 10. august 2020 Stekt makrell til frokost? Det spiser min svigerfar når han har fisket. Frokosten er rundt sju, siden han trekker fisk rundt 05. Så har man alle som griller, da. Grillos og tennvæske sommeren igjennom. Og babyene med kolikk som skriker natta lang. Gressklipping dag ut og dag inn. En pensjonist med hang til fet sigar hver kveld kl 22. Og en som steker seg et egg kl 01. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. august 2020 #18 Del Skrevet 10. august 2020 Det eneste jeg reagere på er at røyken fra maten sviver inn hos deg, da er det noe galt med ventilasjonsanlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #19 Del Skrevet 10. august 2020 2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Stekt makrell til frokost? Det spiser min svigerfar når han har fisket. Frokosten er rundt sju, siden han trekker fisk rundt 05. Så har man alle som griller, da. Grillos og tennvæske sommeren igjennom. Og babyene med kolikk som skriker natta lang. Gressklipping dag ut og dag inn. En pensjonist med hang til fet sigar hver kveld kl 22. Og en som steker seg et egg kl 01. Haha, det satte det litt i perspektiv 😅 Anonymkode: f2440...d3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Del Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, Catalina Culès skrev: Det eneste jeg reagere på er at røyken fra maten sviver inn hos deg, da er det noe galt med ventilasjonsanlegget Har vinduene åpne om sommeren, så det er nok like mye der det siver inn. Anonymkode: f2440...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå