Gå til innhold

Pengegaver og gavebord..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med at vi kommer til å få pengegaver av enkelte av gjestene i bryllupet vårt. Disse pengene lar vi selvsagt ikke ligge på gavebordet, men spørsmålet er da hva dere gjør for å vise hva dere fikk av de personene som gav dem. Setter opp kortet bare? Eller skriver noe på kortet om at det er pengegave? For noen er det jo viktig å vise hva de har gitt...

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lot pengegavene bare ligge på bordet sammen med de andre gavene. Så ingen grunn til å ikke gjøre det. Hvorfor vil du ikke la de ligge der da?

Gjest Litjtuppa
Skrevet

I andre bryllup og i konfirmasjoner har jeg sett at mange skriver pengebeløpet oppe i høyre hjørne på kortet, slik ser alle at det var en pengegave og ikke bare et vanlig kort.. f.eks 500,-trordet er ganske vanlig.. :Nikke:

I tillegg er det lurt å skrive opp alle gaver, pengegaver, blomster osv og hvem dere fikk det av i en bok, i tilfelle noe skulle komme på avveie eller bli byttet om.. Jeg gjorde det i konfirmasjonen min, trivelig å se tilbake på senere pluss at det er kjekt å ha når takkekortene skal skrives; "tusen takk for servicet vi fikk i bryllupet vårt." Bare et eksempel ;) Håper noe var til hjelp :klem:

Gjest Litjtuppa
Skrevet

Glemte å skrive at de som har ansvar for å pakke opp gavene kan legge pengene i en` konvolutt etterhvert så ikke noe kommer bort, kjedelig hvis det blir liggende penger her og der når det er så masse folk :)

Skrevet

Visste ikke at det var vanlig å skrive beløpet opp på kortet slik, men hvis det er vanlig gjør vi det.

Har ikke lyst til å la penger ligge på bordet, lett for å forsvinne.

Takk for råd, Litjtuppa! :)

Gjest Litjtuppa
Skrevet

Hehe, det er i hvertfall vanlig i slekta og omgangskretsen min..Trodde det var slik overalt jeg.. :hoho: Men det er en veldig grei måte å få orden i sakene på ;)

Gjest Svimle
Skrevet

I et bryllup som jeg var i ble pengene tatt til sides rett og slett fordi man var redd for at de skulle gli ned på gulvet og sparket vekk. De hang opp en liste på veggen hvor de skrev hvem de hadde fått fra, og beløpet på gaven.

Skrevet

Jeg ville ikke skrevet opp beløpet på innsiden av kortet. Heller på baksiden...

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg ville ikke skrevet opp beløpet på innsiden av kortet.  Heller på baksiden...

Enig. Og ville ikke latt pengene ligge på bordet, bare stilt opp telegrammene.

Skrevet

I vårt bryllup ble pengegavene lagt i et pengeskrin, og så skrev gaveoppakkerne på kortet hvor mye som var gitt.

Gjest Snutus (ikke innlogget)
Skrevet

Vi lot ikke pengegaver og gavekort ligge på gavebordet. Vi hadde en bok der alle gavene ble skrevet opp. Den kunne gjestene se i om de ville. Der ble det skrevet f.eks gavekort Tilbords eller penger. Vi skrev ikke opp summen.

Skrevet

Ganske vanlig å skrive beløp i kortet (inni eller bakside etter eget ønske, men inni er vanlig "i min familie og omgangskrets" ) I tillegg til at det selvsagt også føres gaveliste på papir (eller gjerne en bok)

Skrevet
Vi lot ikke pengegaver og gavekort ligge på gavebordet. Vi hadde en bok der alle gavene ble skrevet opp. Den kunne gjestene se i om de ville. Der ble det skrevet f.eks gavekort Tilbords eller penger. Vi skrev ikke opp summen.

Sånn gjorde vi det og, men hos oss noterte de summen og.

Skrevet

Oppakkerne skrev ned alt i en liten bok, der noterte de også summen hvis det var kontanter (skrev kun gavekort fra GlasMagasinet f.eks...på gavekort)

Under middagen lå pengene på gavebordet, men de ble fjernet etterhvert fordi vi hadde det på hotell og ville ikke la det ligge fremme hele natta (selvom det rommet var forbeholdt oss)

Skrevet

Hos oss ble alt skrevet i en bok (summen også) og man skrev summen på kortene men lot pengene ligge i kortet. Var da bare venner og familie som var innvitert...

Skrevet

Vi hadde også bare familie og nære venner i selskapet og betviler ikke deres ærlighet. Vi ble imidlertid advart av han som driver stedet at gaver og drikkevarer hadde blitt stjålet ved tidligere anledninger. Ingen vits å risikere det dersom det ikke er nødvendig, eller hva?

Gjest Svimle
Skrevet

Tror ikke jeg hadde vært redd for uærlige gjester, men dersom en seddel ramler ned av gavebordet fordi man enten er borti eller pga et vindpust, så er det fort gjort å sparke seddelen videre. Blir fort borte da, eller at det kan være andre som tror at noen andre har mistet den fordi den havnet så langt bort fra gavebordet..

Derfor vil nok ikke jeg ha pengene (og evt gavekortene) liggende på gavebordet..

Det er så fort gjort! Og som Hannemor skrev; Ingen vits å risikere det dersom det ikke er nødvendig!

Skrevet

De som har ansvaret for gavebordet samler pengene i en konvolutt og skriver beløpet på telegrammet. I tillegg noterer de i gaveboken hvem vi har fått fra og beløp.

Skrevet

Pengene hos oss ble puttet i en egen konvolutt, men vi skrev summene i hvert enkelt av kortene.

Gjest Gjest_Molla_*
Skrevet

Hos oss ble det gjort sånn at penger, bankremisser og gavekort ble lagt i en konvolutt som vedk. som pakket opp gavene fikk låst inne i safen på hotellet (safen hadde ikke vi tenkt på, snille snille svigermor som tenker på alt da).

På kortene ble det ikke skrivd summen vi fikk, men bare gavekort, pengegave og bankremisse.

Dette fordi det ikke vedkommer noen hva vi har fått av hvem når man snakker om summer. Man gir jo etter hva man har økonomi til. Og jeg kan jo tenke meg hvordan det hadde føltes for mine foreldre om summen vi fikk av svigers skulle stått og "lyst" mot dem. Vi fikk 2000 kr. av hver av mine foreldre, og 20 000 av svigers...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...