Gå til innhold

Vanskelig relasjon med venninne/ kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som er veldig usikker på seg selv.. mye smisking med sjefen og de hun vil være «inne» med og er ekstremt høylytt. Tar hele rommet.. om sjefen sier noe som er halv morsomt så ler hun så høyt at jeg får vondt i ørene.. sier jeg eller noen andre noe lignende drar hun ikke på smilebåndet engang.. gjennomskuet henne for lenge siden. Og jeg tror hun skjønner at jeg ser dette. Men jeg har aldri sagt noe. 
på jobb kan hun spille en rolle, men jeg kjenner litt til henne privat da barna våre er venner. 
hun er rett og slett både falsk og hun lyver. Når det gjelder barna så har de gjort noen rampestreker, der hun benekter at barnet hennes var med. Etter felles samtale sier barnet at han var med. Dette er hun sint på meg for.. eller.. ikke sint, men hun unngår meg på jobb, og ignorerer meg. Noe som tar seg dårlig ut når vi jobber med mennesker og det påvirker meg. 
hun er psykisk syk og alle må ta på henne på silkehansker og ta hensyn. 
mer så tungt å måtte jobbe sammen med henne dette året her 

Anonymkode: 5c90b...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.

Dette er en grunn til at man skiller jobb og privat 100%.

Aldri få deg venner via jobben.

Falskhet er det verste jeg vet.

Anonymkode: f9e85...a7d

• Liker 6
Skrevet

Føler med deg. Har erfaring med slik en falskhet- jobber dere med eldre mennesker?

Anonymkode: ffc3e...4f8

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en kollega som er veldig usikker på seg selv.. mye smisking med sjefen og de hun vil være «inne» med og er ekstremt høylytt. Tar hele rommet.. om sjefen sier noe som er halv morsomt så ler hun så høyt at jeg får vondt i ørene.. sier jeg eller noen andre noe lignende drar hun ikke på smilebåndet engang.. gjennomskuet henne for lenge siden. Og jeg tror hun skjønner at jeg ser dette. Men jeg har aldri sagt noe. 
på jobb kan hun spille en rolle, men jeg kjenner litt til henne privat da barna våre er venner. 
hun er rett og slett både falsk og hun lyver. Når det gjelder barna så har de gjort noen rampestreker, der hun benekter at barnet hennes var med. Etter felles samtale sier barnet at han var med. Dette er hun sint på meg for.. eller.. ikke sint, men hun unngår meg på jobb, og ignorerer meg. Noe som tar seg dårlig ut når vi jobber med mennesker og det påvirker meg. 
hun er psykisk syk og alle må ta på henne på silkehansker og ta hensyn. 
mer så tungt å måtte jobbe sammen med henne dette året her 

Du skriver at du tror hun vet hva du mener, uten at du har sagt noe.. Den verste kritikken er den som kommer uten språk: kritiske blikk, stirring etc. Den er det umulig å forsvare seg mot. Jeg tipper hennes versjon er helt annerledes enn din. Du ser det sikkert ikke selv, men du gjør henne enda mer usikker. Kjenner typen; stirrende, kritiske øyne, snakker om når hun ikke er der. Innlevelse er en god ting. Hun har det garantert verre enn deg. Get it together

Anonymkode: 3ae6c...2eb

• Liker 4
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du tror hun vet hva du mener, uten at du har sagt noe.. Den verste kritikken er den som kommer uten språk: kritiske blikk, stirring etc. Den er det umulig å forsvare seg mot. Jeg tipper hennes versjon er helt annerledes enn din. Du ser det sikkert ikke selv, men du gjør henne enda mer usikker. Kjenner typen; stirrende, kritiske øyne, snakker om når hun ikke er der. Innlevelse er en god ting. Hun har det garantert verre enn deg. Get it together

Anonymkode: 3ae6c...2eb

Jeg sier ikke et ord til de andre kollegaene, vil ikke blande jobb og privat, ikke på dette. Snakker kun positivt om og til henne på jobb da vi jobber tett sammen. Noe annet hadde vært unaturlig. Er ikke typen til å lage dårlig stemning.. men jeg observerer oppførselen hennes mot meg, ignorering og himling med øynene. Jeg har ikke tatt det opp, redd det eskalerer. Men om dette blir noe som vedvarer må jeg vurdere om jeg skal ta en prat med henne. Nå vil jeg gi henne tid. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff.

Dette er en grunn til at man skiller jobb og privat 100%.

Aldri få deg venner via jobben.

Falskhet er det verste jeg vet.

Anonymkode: f9e85...a7d

Vi er ikke venninner - venninner.. Men kjent hverandre i mange år og har litt med hverandre å gjøre på fritiden pga barna. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke et ord til de andre kollegaene, vil ikke blande jobb og privat, ikke på dette. Snakker kun positivt om og til henne på jobb da vi jobber tett sammen. Noe annet hadde vært unaturlig. Er ikke typen til å lage dårlig stemning.. men jeg observerer oppførselen hennes mot meg, ignorering og himling med øynene. Jeg har ikke tatt det opp, redd det eskalerer. Men om dette blir noe som vedvarer må jeg vurdere om jeg skal ta en prat med henne. Nå vil jeg gi henne tid. 

Du later som og lyver, og tenker noe annet er unaturlig? Hva er årsaken til at du har sånne vrangforestillinger?

Anonymkode: 8c360...6a2

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du later som og lyver, og tenker noe annet er unaturlig? Hva er årsaken til at du har sånne vrangforestillinger?

Hva feiler det deg? Hva lyver jeg om? 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva lyver jeg om? Og hva later jeg som? 
det er helt unaturlig for meg å konfrontere henne med oppførselen hennes.. hvertfall på dette tidspunktet, mulig jeg gjør det ved en senere anledning om det ikke løsner. 
vet ikke om du er i jobb, men i arbeidslivet går en ikke i strupen på kollegaer og lager dårlig stemning

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva lyver jeg om? Og hva later jeg som? 
det er helt unaturlig for meg å konfrontere henne med oppførselen hennes.. hvertfall på dette tidspunktet, mulig jeg gjør det ved en senere anledning om det ikke løsner. 
vet ikke om du er i jobb, men i arbeidslivet går en ikke i strupen på kollegaer og lager dårlig stemning

Har ikke jobbet med folk med vrangforestillinger, men hvis jeg gjorde, hadde jeg ikke gått på eggeskall rundt dem, det er bare giftig for hele arbeidsmiljøet.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke jobbet med folk med vrangforestillinger, men hvis jeg gjorde, hadde jeg ikke gått på eggeskall rundt dem, det er bare giftig for hele arbeidsmiljøet.

Vet ikke om du skjønner greia. Jeg er profesjonell og er hyggelig både med henne og de andre.. det er hun som ignorerer meg, himler med øynene osv. Ikke lett å ta det opp da det kan bli verre. 

• Liker 1
Skrevet

Vil si hun er giftig for arb miljøet som ignorerer osv. Men jeg vil gi det litt tid, og se om hun tar seg sammen. Jeg er bare hyggelig med henne og snakker til henne som jeg gjør til alle andre. 

Skrevet

Vet ikke om du skjønner greia. Jeg er profesjonell og er hyggelig både med henne og de andre.. det er hun som ignorerer meg, himler med øynene osv. Ikke lett å ta det opp da det kan bli verre. 

Og der har du hele problemet.

Kan ikke ta det opp da det kan bli verre.

Så hun dikterer alt med humøret sitt.

Og det er bare egoistisk å gi henne den makten.

Og destruktivt, fordi det er jo selvfølgelig giftig, majoriteten skal ikke ta hensyn til individers behov, det er individer som skal ta hensyn til majoriteten.

Og når folk ikke klarer det, så må de få hjelp. Ikke puter under armene og late som det er bra å enable en destruktiv oppførsel. Da blir hun aldri bedre, da gjør hun det bare verre for andre.

Og da er det faktisk bedre å la det bli verre for alle, og ikke la giftige mennesker få bestemme noe som helst over noen andre, for når støvet har lagt seg så er arbeidsmiljøet så uendelig mye bedre.

Og det er håp for at de selv kan bli bedre da.

Evolusjon skjer ikke når folk har det komfortabelt, det skjer overhodet ingen forandringer da.

Skrevet

Sånne folk bruker jeg ikke så mye energi på som det du åpenbart gjør. Det er ikke verdt det. Ha en helt normal hyggelig tone på jobb, og i de settingene du må forholde deg til henne ift barna. Men ikke involver henne i livet ditt ellers, ikke betro deg til henne, ikke gå inn i dramaet hennes, la hun holde på. Du tjener mest med å ha en respektabel distanse. 

Anonymkode: 2b368...366

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne folk bruker jeg ikke så mye energi på som det du åpenbart gjør. Det er ikke verdt det. Ha en helt normal hyggelig tone på jobb, og i de settingene du må forholde deg til henne ift barna. Men ikke involver henne i livet ditt ellers, ikke betro deg til henne, ikke gå inn i dramaet hennes, la hun holde på. Du tjener mest med å ha en respektabel distanse. 

Anonymkode: 2b368...366

Det er kanskje det hun og ville ha tenkt, slik at hun kan fortsette som vanlig. Sånne folk pleier ikke å like og bruke tid på andre folk som holder på på samme måte heller.

Men nei, det eneste som hjelper mot slike er det motsatte, å lage bråk og vise at den oppførselen ikke er akseptert i det hele tatt. Og hvis de lager bråk da så må man lage enda mer bråk, for det er bare deres forsøk på å forsvare livsstilen sin som går direkte ut over andre.

Med mindre den er akseptert selvfølgelig.

Endret av MarieLo
Skrevet

Ts her.. jeg har fortsatt ikke tatt det opp med henne, men vil gi henne litt tid.. på jobb i dag var hun mild og hyggelig, og tok kontakt med meg og var seg selv igjen. Og det er flott. Hun sliter med psyken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...