Gå til innhold

Tips til skrekkfilm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til gode skrekkfilmer?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heredarity(eller noe sånt). Ble faen nesten kristen av å se den. Følte meg cursed.

• Liker 3
Skrevet

Babadadook! Kjempe skummel og veldig god kvalitet. Selv pappa som er godt voksen ble litt redd da han skulle på do om natta. Scary stories in the dark er også veldig bra! Hvis du også vil ha litt humor i skrekken kan du se Ready or not. 

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

The Uninvited og The Orphanage

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

The ring, Japanske versjonen selvfølgelig. 

Anonymkode: 8f064...10f

• Liker 2
Skrevet

Liker veldig godt Hush, Don't Breathe, Escape Room & Would You Rather

Andre filmer er Us, Truth or Dare, Get Out, The Visit, The Strangers, Most Likely to Die (egentlig ikke kjempebra men likte den), Clown, The Gallows & The Quiet Ones

Anonymkode: 9a84e...3a5

• Liker 2
Skrevet

Siste sesong av Game of Thrones

• Liker 2
Gjest Doug Heffernan
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siste sesong av Game of Thrones

🤣

Skrevet

The Haunting (1963) 

Skrevet

Den gode, gamle «the shining»

Anonymkode: e5a86...c77

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den gode, gamle «the shining»

Anonymkode: e5a86...c77

Er det virkelig skrekk? Synes det går mer som en thriller. Er vell bare ett par scener som kan sies som skrekk. 

• Liker 1
Skrevet

Carrie (1976)

Anonymkode: bd2c2...ced

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig skrekk? Synes det går mer som en thriller. Er vell bare ett par scener som kan sies som skrekk. 

Det regnes som en skrekkfilm

Anonymkode: 7257a...03c

• Liker 4
Skrevet

Oioioi. Her er vi inne på et tema hvor jeg har mange meninger, men samtidig ikke klarer å bli enig med meg selv.

Jeg liker kombinasjonen humor og skrekk. Gjerne litt camp, "over the top" med fysiske spesialeffekter og ikke dataanimasjon.

"Drag me to hell" er bra. "Braindead" av Peter Jackson er bra. Originale "The thing" er bra. Jeg liker også "Evil Dead" filmene.

"Klodens kamp" er også veldig bra, men i en helt annen kategori enn de andre jeg nevnte.

Jeg har sikkert glemt mye her. Jeg signerer på "The shining". Er ikke det en skrekkfilm? 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så glad i "skrekk", iaf. det som går som "horror" nå til dags... 

"The Witch" eller "Bone Tomahawk", kanskje. Tror det var de siste "skrekkfilmene" jeg synes var ok-ish, iaf... Kommer jo litt an på hva slags filmer man liker... :vetikke:

Skrevet

Takk for svar alle sammen. ❤️🌹

Selv kan jeg anbefale dere ’’Awoke’’. 

Gjest HarryDotter
Skrevet

Hereditary er helt vill! Den må man se. Forstyrrer hele sjelen. Den gjorde meg nervøs. Pet Sematary (2019) overrasket positivt og er veldig nær King's bok.

Jeg banner i kirken og anbefaler den amerikanske versjonen av The Ring. Gruser orginalen med bedre atmosfære, bedre skuespill og bedre effekter. Bedre pacing og mye mye bedre teknisk satt sammen. The Shining er ingen skrekkfilm selv om den har rykte på seg for å være nettopp det. Selv King hater Kubricks versjon. Den er treg, pretensiøs og har fokus på feil karakter.

En siste anbefaling. Se alle skrekkfilmene til James Wan. Insidious og The Conjuring er to høydepunkter!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rotten dame som går ut av badekaret?   Jo skrekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...