AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #41 Skrevet 11. august 2020 Uff. Jeg gruer meg skikkelig til å måtte møte opp neste mandag i forelesning. Jeg og mannen er veldig forsiktige, og jeg vil ikke bli smittet. Obligatorisk oppmøte bør ikke være det nå... Anonymkode: 93531...4a4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #42 Skrevet 11. august 2020 For å være litt kynisk, det er virkelig synd at ikke unge får disse alvorlige sykdomsforløp. Ingenting gir sterkere inntrykk for en 20åring enn å se en annen 20åring krepere. Jeg mener at faktisk ALL alkohol burde forbys i Norge mens vi må overholde smittevernregler. Når Nordmenn først begynner å drikke er det som regel ingen sperrer lengre, og det var når folk var beruset at vi fikk se bildene i bysentrum der alle sto tett inntil. Noe edru Nordmenn aldri villet finne på. Så, kutt ut alkoholservering i et halvt år, det gjør underverk. Anonymkode: 07ade...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #43 Skrevet 11. august 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har nettopp sagt at skole/bhg og arbeidsplasser er det de kommer til å stenge SIST. Dette sa de på siste pressekonferanse. Utesteder, store samlinger, trenignsentre, reiser vil bli stengt først studentene får ikke værre konsekvens enn hjemmeskole. Slipper å reise til skolen, kan stå opp senere, mer fritid. Tror ikke de bryr seg så mye om det Anonymkode: 1ef60...686 Studentene kommer ut på ett mye kjipere arbeidsmarked og det blir vanskeligere å få jobb ved siden av studier. Det er alvorlige konsekvenser, både for den enkelte men også for samfunnet. Håper i alle fall at de som fester med liten avstand i store grupper har vett nok til å isolere seg fra «sivilister» og egen familie, samt følge rådene strengt når de må handle, kjøpe medisiner osv. Kanskje det er planlagt drop inn testing på campus, hadde i alle fall vært lurt. Anonymkode: 7766a...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #44 Skrevet 11. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å være litt kynisk, det er virkelig synd at ikke unge får disse alvorlige sykdomsforløp. Ingenting gir sterkere inntrykk for en 20åring enn å se en annen 20åring krepere. Jeg mener at faktisk ALL alkohol burde forbys i Norge mens vi må overholde smittevernregler. Når Nordmenn først begynner å drikke er det som regel ingen sperrer lengre, og det var når folk var beruset at vi fikk se bildene i bysentrum der alle sto tett inntil. Noe edru Nordmenn aldri villet finne på. Så, kutt ut alkoholservering i et halvt år, det gjør underverk. Anonymkode: 07ade...a3e Vi er faktisk også noen på 50+ som må forelese IRL for disse studentene om noen dager. Så de kan jo alltids evt få gleden av å oppleve at professoren havner på respirator da. Men spøk til side: Det er ingen hensikt i å generalisere, sette aldersgrupper opp mot hverandre og lage forenklede fiendebilder her. Det tjener ingen. Egosentriske personer finnes i alle generasjoner, og folk vurderer også forskjellig ut fra personlighet selv når de mener å følge smittevernregler. Mht fadderuka er det den enkelte utdanningsinstitusjon som må ansvarliggjøres først og fremst - de avbildede studentene burde aldri vært sendt ut på rebusløp i utgangspunktet. Andre institusjoner har avlyst slike aktiviteter. Anonymkode: 4ef64...61e 1
Fremhevede innlegg