AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 https://www.ba.no/her-er-fadderuken-i-gang-ko-rundt-kvartalet/s/5-8-1359829?access=granted 1 meter. Alt blir bra. Anonymkode: 217cb...897 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Kunne det vært en ide å stryke de studentene som ikke viser seg voksne nok allerede nå? Så kan de heller fortsette på vgs frem til neste russetid? Når nå den blir? Anonymkode: 67890...5e8 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Er så glad jeg skippet oppmøte på uni i dag.. Anonymkode: 23315...06e 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Haha😂 Tenk om det nå blir så stor smitteoppblomstring at samfunnet må stenge fullstendig ned igjen, og hele "dugnaden" var forgjeves 🤣 Herlighet nå må det snart innføres IQ-test for de som skal ta høyere utdannelse. 👨🎓👩🎓 Anonymkode: bcaa4...2b5 9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Jaja, da har universitetet og studentorganisasjonene feilet. Nå har de ikke annet valg enn å avlyse resten av fadderperioden, med mindre de ønsker at ansatte og studenter skal anses som en trussel mot sivilbefolkningen. Anonymkode: d4b15...137 8
Den Sagnomsuste Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha😂 Tenk om det nå blir så stor smitteoppblomstring at samfunnet må stenge fullstendig ned igjen, og hele "dugnaden" var forgjeves 🤣 Herlighet nå må det snart innføres IQ-test for de som skal ta høyere utdannelse. 👨🎓👩🎓 Anonymkode: bcaa4...2b5 Nei, som akademiker selv er jeg ikke uten videre imponert over morgendagens kolleger... Endret 11. august 2020 av Den Sagnsomsuste 8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Smittevernoverlege Karina Koller Løland sukker når hun får se bildet av studenter i kø. – Hva skal man si? Jeg blir jo bekymret når jeg ser dette. Jeg kommer til å ringe dem umiddelbart, sier Koller Løland til BA. Hun sier det slett ikke er meningen at så mange skal samles på den måten. – Vi har frarådet rebusløp og pub-til-pub. Vi ønsker heller at de holder seg på ett sted og har det kjekt sammen i en liten gruppe. De fikk kanskje ikke det memoet? Lov å tenke selv, si? Anonymkode: 217cb...897 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Russen klarte seg kjempebra, flaut å være eldre student og holde på slik Anonymkode: 73445...817 7
youcancallmejune Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 De har ikke ferdig utviklede hjerner. Det merkes godt i disse tider. 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Landet går en lysende framtid i møte. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/na3dWd/fadderukene-i-gang-det-er-selvfoelgelig-litt-russestemning Klokken 23.30 kan politiet derimot fortelle at ting har sklidd ut i Frognerparken. – Det ble en stund sagt at det var flere enn 1000 personer der. Vi får ikke gjort noe annet enn å snakke med folk og oppfordre de til å følge smittevernreglene, noe de gjør i liten grad, sier operasjonsleder André Kråkenes. – Hva sier folk når dere oppfordrer dem til å følge smittevernreglene? – Vi ser at en del uttrykker at de ikke har noen tro på de der smittegreiene, at det nærmest er fake news. Det er den verste kampen helsevesenet har tror jeg: Den mot dumskapen, sier Kråkenes. Anonymkode: 217cb...897 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Landet går en lysende framtid i møte. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/na3dWd/fadderukene-i-gang-det-er-selvfoelgelig-litt-russestemning Klokken 23.30 kan politiet derimot fortelle at ting har sklidd ut i Frognerparken. – Det ble en stund sagt at det var flere enn 1000 personer der. Vi får ikke gjort noe annet enn å snakke med folk og oppfordre de til å følge smittevernreglene, noe de gjør i liten grad, sier operasjonsleder André Kråkenes. – Hva sier folk når dere oppfordrer dem til å følge smittevernreglene? – Vi ser at en del uttrykker at de ikke har noen tro på de der smittegreiene, at det nærmest er fake news. Det er den verste kampen helsevesenet har tror jeg: Den mot dumskapen, sier Kråkenes. Anonymkode: 217cb...897 «Vi får ikke gjort noe annet enn å snakke med folk»? Det er faktisk straffbart å drikke alkohol på offentlig sted. Politiet har derfor hjemmel til å gripe inn. I en tid som dette er det ganske ufattelig at de lar tusenvis av mennesker sitte tett oppå hverandre og tylle i seg alkohol utendørs. Anonymkode: 37546...5b3 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Russen klarte seg kjempebra, flaut å være eldre student og holde på slik Anonymkode: 73445...817 Russen klarte seg fordi foreldrene holdt dem i ørene, skolen gikk ut med info og alt ble avlyst. Nå er mange av de samme ungdommene førsteårs studenter og viser at de ikke har lært noe. Anonymkode: 95434...17d 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 Ville gjort det samme som student, og bryr meg lite nå. Ungdommen har ofret mye uten at det er de som er utsatt. Innført massiv testing, og de som er utsatt for holde seg borte fra samfunnet. Anonymkode: 949be...84f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #14 Skrevet 11. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville gjort det samme som student, og bryr meg lite nå. Ungdommen har ofret mye uten at det er de som er utsatt. Innført massiv testing, og de som er utsatt for holde seg borte fra samfunnet. Anonymkode: 949be...84f Er ikke enig i alt du sier, men enig i at ungdommen har ofret alt for mye uten å få noe tilbake. De fikk ikke tatt eksamen eller vært på skolen siden mars, russefeiringen ble avlyst, alt av ungdomsaktiviteter ble forbudt - fester, treffe venner, date osv i lang tid. Ungdom er ikke interessert i aktiviteter som var "lov" fra mars til juni, det er gamlingaktiviteter å sulle hjemme med håndarbeid, bøker og lignende, gå alene i fjellet osv. Anonymkode: 48c2a...d90 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 Kjenner jeg blir så sykt flau av å være student, når jeg ser hvordan andre studenter oppfører seg ved å ta lite hensyn 😅 Holder meg inne i disse faddertider. Anonymkode: cb557...3dc 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 Jeg blir så oppgitt. Anonymkode: 2f6ec...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 Håper ingen av disse er sykepleier- eller medisinstudenter. Det ville vært litt flaut... Anonymkode: 4f3ef...068 5
Milky Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 Ærlig talt... hva forventer dere? I mitt hode er dette regjerigen sin feil. De har valgt å lette opp på unødvendige ting, som for eks fjerne setemerkene på offentlif transport, åpnet for reiser, sagt at de har kontroll. Du kan ikke si at du har kontroll og forvente at 20 åringer skal fortsette å følge smittevernsregler. Har alle glemt hvordan det er å være 20 år? Er så enkelt som å nekte skoler å ha fadderuke, eller så kan de slutte å syte! Slutt med denne tillitsbaserte dugnaden som alle driter i per nå og sett ned foten! 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #19 Skrevet 11. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville gjort det samme som student, og bryr meg lite nå. Ungdommen har ofret mye uten at det er de som er utsatt. Innført massiv testing, og de som er utsatt for holde seg borte fra samfunnet. Anonymkode: 949be...84f Vet du hva? Det er mange småbarn som også har ofret mye uten å være utsatt. Barnehagene stengte ned, bursdager og felleslek ble stanset en lang stund. Og nå får mange av dem ikle lov til å ha med mamma eller pappa inn på skolen første skoledag. Jeg synes det er verre enn om studenter får FESTE. Ser ikke at det er et behov for å feste for å bli kjent, eller for å kunne studere. Anonymkode: 4f3ef...068 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #20 Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva? Det er mange småbarn som også har ofret mye uten å være utsatt. Barnehagene stengte ned, bursdager og felleslek ble stanset en lang stund. Og nå får mange av dem ikle lov til å ha med mamma eller pappa inn på skolen første skoledag. Jeg synes det er verre enn om studenter får FESTE. Ser ikke at det er et behov for å feste for å bli kjent, eller for å kunne studere. Anonymkode: 4f3ef...068 Du kan ikke sammeligne er barn med en elev på vgs/student. Barn har ikke så stor vennekrets og holder med besøk av en og en eller et par stk. Studenter samles fordi de er vennegjenger, og flere folk. Ikke så vanskelig å forstå. Barn har også en helt annen fortsåelse og blir ikke påvirket på samme måte som voksne! behov eller ikke behov.. problemet er at studentene ikke bryr seg mer! De er lei og folk får finne seg i det. Hadde regjeringen brydd seg ville de strammet inn og nektet fadderuke. Hva forventer dere? At de skal slutte å feste/møte venner på ubestemt til for å redde et par 80 åringer? Sett deg i skoene til disse 20 åringene. De tenker annerledes enn fullt voksne Anonymkode: 1ef60...686 1
Anbefalte innlegg