Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skulle vi ta noen dagers ferie på hytta. I to uker har jeg lært datteren vår å slutte med bleie. Hun går og tisser på do uten at jeg må spørre henne. Når det gjelder bæsjing er hun ikke fortrolig med doen så da får hun ta på seg bleie.

I morges stelte mannen på henne for første gang på evigheter. Husker ikke sist. Han vet at hun ikke bruker bleie altså. Jeg ser at hun har på seg bleie da hun kommer ut fra badet så jeg spør han hvorfor hun har på seg den. Han sier at de har snakket sammen og har en avtale. Jeg blir sur fordi jeg mener det ødelegger prosessen hvis hun får gå med bleie på dagen.

Vi skulle ut å kjøre bil så det var nok derfor han gjorde det men vi har kjørt lengre turer før uten at hun har hatt på bleie. Da jeg ble sur sa han til meg: Du blir hjemme. Så nå er jeg hjemme mens de er på tur til hytta. Jeg er så forbanna. Føler at han tråkker på det jeg jobber med i hverdagen. Det er jo ikke en stor sak men for meg er den stor. Er jeg teit som reagerer på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo??? DU blir hjemme?? Hva slags forhold har dere egentlig? Hoeres ut som din mann tror du er er barn ogsaa! Det er greit aa vaere uenig, men man loeser vel ikke ting ved aa dra avgaarde paa hyttetur uten sin mann/kone??

Stakkars deg i saafall! Han hoeres ikke helt god ut!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med Popelka. En ting er med bleia, men man kommanderer ikke kona si til å være hjeme når familien skal på hyttetur. :overrasket:

Skrevet

Du er i allefall i din fulle rett til å være sur... :frustrert: Jøje meg...

Men..mannen din kan jo glede seg over en jente som starter på skolen medbringende en pakke bleier om han får fortsette slik han har påbegynt...

Den beste måten å sikre seg at barnet ikke slutter med bleier på er jo å sørge for at hun aldri får ta de av. Meget bekvemt vil jeg tro..og tenk så hyggelig det blir å skifte bæsjebleier på en femåring....grøss og gru. :grine2:

Hold du på ditt!!! Og forlang at han skal skifte på henne hver gang hun bæsjer seg ut om det er slik han vil ha det. :sjarmor:

Lykke til! :klem:

Skrevet

Av erfaring vet jeg at det er ikke bare lurt å ta bleien av og på. Barnet husker ikke om det har bleie på seg eller ikke og det tisser på seg... Du har helt rett, ta bleien av og la den være av. Det er litt mer arbeid for du må vaske mye klær i begynnelsen, men det vil spare deg for bleieavvenning i måndesvis. Hun trenger ikke å ha bleie i bilen heller, ta med nok skift og legg plastpose+håndklær i setet hennes hvis hun har et uhell.

Og du, nei jeg syns ikke det var normal oppførsel fra din mann.

Men siden du er aleine kan du jo nyte dagene og gjøre alle de tingene du aldri får gjort ellers! Og da mener jeg ikke alt husarbeidet!

Skrevet (endret)

Hvorfor ble du hjemme egentlig? Bare fordi mannen din sa det? Han har ingen rett til å fortelle deg hva du skal gjøre. Jeg hadde ikke godtatt noe som helst kommandering fra min samboer. Jeg hadde nektet å blitt hjemme bare fordi han var sur og sa det. Nei, da kunne heller han blitt hjemme så hadde jeg sluppet sure miner på turen.

Og din mann bør støtte deg angående bleieslutten. Det er best å gå uten bleie hele dagen. Noen uhell vil det være, men det er en del av prosessen.

Mannen din høres jo ikke riktig god ut når han tilsynelatende ikke bryr seg om bleieslutten og til og med ber deg om å være hjemme mens han og datteren deres drar på hyttetur.......

Idiotiske mann :frustrert:

Jeg håper han får høre det fra deg når han kommer hjem. Ut i fra det du forteller her så fortjener han faktisk det når han har oppført seg som en idiot.

Endret av Kittykat
Gjest Guest
Skrevet
Hvorfor ble du hjemme egentlig? Bare fordi mannen din sa det? Han har ingen rett til å fortelle deg hva du skal gjøre. Jeg hadde ikke godtatt noe som helst kommandering fra min samboer. Jeg hadde nektet å blitt hjemme bare fordi han var sur og sa det. Nei, da kunne heller han blitt hjemme så hadde jeg sluppet sure miner på turen.

Når han sa at jeg skulle bli hjemme, skulle jeg sannelig bli det også. Det er ikke mange gangene han hatt begge barna alene og nå får han se at det ikke er en så enkel jobb som han tror det er.

Må legge til at han sendte en sms en halvtime etter at de dro der han skriver: Hvis du vet at du kan klare å tilbringe flere dager sammen med oss uten å legge opp til krangling er du velkommen nedover.

I en annen sms: Nå er det sommer og fri. En tid da alle i familien skal utnytte til å kose seg sammen, og være litt romslige.

Når det gjelder bleieslutten vil jeg ikke være romslig!

Skrevet
Når han sa at jeg skulle bli hjemme, skulle jeg sannelig bli det også. Det er ikke mange gangene han hatt begge barna alene og nå får han se at det ikke er en så enkel jobb som han tror det er.

Må legge til at han sendte en sms en halvtime etter at de dro der han skriver: Hvis du vet at du kan klare å tilbringe flere dager sammen med oss uten å legge opp til krangling er du velkommen nedover.

I en annen sms: Nå er det sommer og fri. En tid da alle i familien skal utnytte til å kose seg sammen, og være litt romslige.

Beklager, men jeg synes ikke mannen din virker særlig grei å tilbringe ferien sammen med. Jeg tror du med fordel kan overlate ansvaret for begge barna til han en liten periode, og slappe litt av hjemme for deg selv :)

Skrevet

Greit nok å være hjemme når man vil det selv, men jeg ville aldri godtatt disse meldingene. Han burde ta seg litt sammen selv enn å be deg gjøre det ( jeg leser mellom linjene og tolker dette på denne måten, men det trenger jo ikke bety det samme for deg ).

Greit nok at man skal kose seg sammen, men det hjelper ikke når han tråkker på det du forsøker å gjøre med datteren din når det gjelder bleier.

Og man skal heller ikke være romslig med alt.

Han må da kunne la datteren deres gå uten bleie om dagen.

Greit nok hvis han er "redd" for tiss i bil/på tur o.l. og kanskje ikke vil stresse og kave med det, men det er noe som man må igjennom uansett.

Dere to må bli enige når det gjelder å slutte med bleier eller så kan det kanskje føre til at datteren deres blir forvirret fordi du sier en ting og han sier en ting.

Hvis dere ikke allerede er enige da......

Skrevet
Beklager, men jeg synes ikke mannen din virker særlig grei å tilbringe ferien sammen med. Jeg tror du med fordel kan overlate ansvaret for begge barna til han en liten periode, og slappe litt av hjemme for deg selv  :)

Skriver under her !!!! :overrasket:

Skrevet

Ikke la deg styre på denne måten, ikke godta at han behandler deg slik!

Stå på ditt, og ikke gi etter.

Virker som om han mener at det er du som er den vanskelige i denne saken i følge meldingene han har sendt deg.

Har du svart på meldingene?

Hadde aldri reist etter han på hytta hvertfall, la han være alene med ungene, og snakk ut når han kommer hjem igjen.

Hvor gammel er datteren din? Har det andre barnet vært igjennom bleieavvenning tidligere? Eller er det datteren din som er eldst?

Slapp av hjemme du, og tenk igjennom hva du vil gjøre og si.

Det må da bare være til det beste for alle parter om hun slutter med bleier?

Kan ikke skjønne hvorfor han skal motarbeide dette?

Lykke til hvertfall! :klem:

Skrevet

Vil bare si at det er EN av deresom høres voksen og fornuftig ut, og det er IKKE mannen din! Han ødelegger helt klart prosessen din med avvenning av bleien, og i tillegg er han nedlatende ovenfor deg. Gjør som du er inne på, bli hjemme, la han ta ansvaret for barna og se hvilken jobb det faktisk er. Gjør ditt aller beste for å nyte noen dager i fred og ro.... :kose:

Skrevet

Fikk aldeles vondt jeg av å lese innlegget ditt. Sånn jeg forstår det er det du som har ansvaret for barna i hverdagen, og da er det faktisk litt mer opp til deg enn mannen din slik jeg ser det. Det er jo du som får prakket når de kommer hjem igjen. Du har jo tre barn tydligvis. Mannen din virker ganske umoden, ser ut til at han har behov for å hevde seg, og bare han finner en måte å gjøre det på, spiller det liksom ikke så stor rolle hvem det går utover.

En avvenning på denne måten vil føre til at barnet kommer til å ha flere uhell enn om du fikk gjort det på den måten du hadde begynt på.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...