Gå til innhold

Er Oslo trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kanskje ta en tur til Oslo i morgen for å fullføre et foto prosjekt. Kommer til å gå rundt alene.

Men er Oslo trygt å dra til? 

Anonymkode: b2bc8...e18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja...jeg er oppvokst her og bor her og har aldri tenkt på det slik.

Mesteparten av smitten er i Oslo øst, i minoritetsmiløjer. Unntaket er jo disse siste festene som har vært i Vestre Aker (der jeg er fra), men ettersom jeg ikke har vært på fest med 20+ mennesker eller henger noe særlig i forstedene, er ikke det noe jeg tenker på. Menneskene som har vært der er jo nå under oppsporing og karantene.

Husk at stor-Oslo har 1 mill mennesker. Det er fortsatt få smittede det er snakk om her.

Anonymkode: 87e36...947

• Liker 2
Skrevet

Ja, bare hold deg 1 meter unna folk og vask hender, unngå kollektivtransport under rushtiden. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Mona123 said:

Ja, bare hold deg 1 meter unna folk og vask hender, unngå kollektivtransport under rushtiden. 

Mens vi som bor her har fått beskjed om å komme oss tilbake på jobb og ta kollektivt under rushen 😕 mange av oss i hvert fall.

Anonymkode: acdcd...9c2

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mens vi som bor her har fått beskjed om å komme oss tilbake på jobb og ta kollektivt under rushen 😕 mange av oss i hvert fall.

De aller færreste. Beskeden fra myndighetene er å unngå kollektiv i rushen.

Jeg har hjemmekontor selv om jeg t.o.m. kan gå til kontoret.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, så lenge du tar forholdsregler. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har hjemmekontor selv om jeg t.o.m. kan gå til kontoret.

Ja, det er beskjeden fra myndighetene, men mange arbeidsgivere mener noe annet. Inkludert min. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Jeg bor og jobber i Oslo og arbeidsgiver ber meg om å unngå rush, eventuelt ha hjemmekontor. Jobber privat og ikke avhengig av å fysisk være på jobb da... 

Endret av Mona123
  • Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får si det til arbeidsgiverne.

Anonymkode: f970f...d61

• Liker 4
Skrevet

Unngå Grønland alene med mindre du har lyst å låne pøblene kameraet ditt.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mesteparten av smitten er i Oslo øst, i minoritetsmiløjer. Unntaket er jo disse siste festene som har vært i Vestre Aker (der jeg er fra), men ettersom jeg ikke har vært på fest med 20+ mennesker eller henger noe særlig i forstedene, er ikke det noe jeg tenker på. Menneskene som har vært der er jo nå under oppsporing og karantene.

Husk at stor-Oslo har 1 mill mennesker. Det er fortsatt få smittede det er snakk om her.

Det stemmer vel ikke at det meste av smitten nå er i Oslo øst, i minoritetsmiljøer? Er det streng tatt Vestre Aker som er en smittepøl nå? Kan love at det også er trygt selv på Grønland, bare man følger reglene. Og jeg synes bussene er der det er vanskeligst å overholde dem, så hadde unngått buss hvis mulig.

Anonymkode: 38608...61e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Mona123 said:

Virkelig? Jeg bor og jobber i Oslo og arbeidsgiver ber meg om å unngå rush, eventuelt ha hjemmekontor. Jobber privat og ikke avhengig av å fysisk være på jobb da... 

Jobber offentlig og måtte tilbake. Jobben kan like godt (faktisk bedre) gjøres hjemmefra. Men så var det denne samhandlingen og synergiene da... Vi har også blitt oppfordret til å reise utenom rushen, men får ikke komme for sent eller dra for tidlig. Så da måtte det bli noe sånt som 6-19, og det er ikke aktuelt for meg.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er beskjeden fra myndighetene, men mange arbeidsgivere mener noe annet. Inkludert min. 

Og min. Det er ikke noe påbud fra myndighetene, bare en anbefaling. 

Anonymkode: 1666c...546

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobber offentlig og måtte tilbake. Jobben kan like godt (faktisk bedre) gjøres hjemmefra. Men så var det denne samhandlingen og synergiene da... Vi har også blitt oppfordret til å reise utenom rushen, men får ikke komme for sent eller dra for tidlig. Så da måtte det bli noe sånt som 6-19, og det er ikke aktuelt for meg.

Huff, så dumt. Da er det bra det finnes noen arbeidsgivere som fortsatt er strenge på å ikke bruke kollektivtransport i rushen, det kan jo hjelpe litt. Håper virkelig det snart kommer en vaksine! 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får si det til arbeidsgiverne.

Anonymkode: f970f...d61

Du får si det til din arbeidsgiver.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er direkte feil. Mesteparten av smitten er i blant unge voksne på Oslo Vest.

Anonymkode: 2b4f3...72d

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er direkte feil. Mesteparten av smitten er i blant unge voksne på Oslo Vest.

Anonymkode: 2b4f3...72d

Kilde?

Skrevet

Stod at Oslo var over rød grense i en av avisene i dag. Så da er det vel like lurt som reise til rødt land på nåværende tidspunkt..

Anonymkode: 8126e...5db

• Liker 1
  • Opprett ny...