Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er utdannet sykepleier, men har også 80 studiepoeng i pedagogikk. Har snakket med fakultetet som sier jeg kan søke meg rett på master i pedagogikk siden jeg har en norsk bachelorgrad i bunn + 80 fagspesifikke studiepoeng i pedagogikk. Synes fagfeltet er spennende, men samtidig vanskelig å vite hva man kan bruke det til. 

Kjenner dere noen som har denne utdanningskombinasjonen av sykepleie og pedagogikk? Eventuelt har gjort noe liknende? 

På forhånd tusen takk for svar! 

Anonymkode: b9237...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er utdannet sykepleier, men har også 80 studiepoeng i pedagogikk. Har snakket med fakultetet som sier jeg kan søke meg rett på master i pedagogikk siden jeg har en norsk bachelorgrad i bunn + 80 fagspesifikke studiepoeng i pedagogikk. Synes fagfeltet er spennende, men samtidig vanskelig å vite hva man kan bruke det til. 

Kjenner dere noen som har denne utdanningskombinasjonen av sykepleie og pedagogikk? Eventuelt har gjort noe liknende? 

På forhånd tusen takk for svar! 

Ta heller en videreutdanning i sykepleie, du tjener 100k ekstra i året. 

Anonymkode: 8ec79...60b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta heller en videreutdanning i sykepleie, du tjener 100k ekstra i året. 

Anonymkode: 8ec79...60b

Problemet er at det ikke er noen av de sykepleiefaglige videreutdanningene/masterne som interesserer meg. 

Skrevet

Jeg har sykepleie og ppu, jobber som lærer på helsefag. Har du master så får du lektorlønn, og fine arbeidstider:) 

Anonymkode: 68893...12b

Skrevet

Med master i ped må du likevel ta PPU for å undervise. Jeg har ikke hørt om nevnte fagkombinasjon selv. I PPT og ulike rådgivnings/veiledningstjenester må du ha ped i bunn.
Men kanskje man kan jobbe med noe rådgivnings/utviklingsarbeid innen helse? Ville forhørt meg med ev skole/rådgiver, eller ev implementert pedagogikken du allerede har inn i en BA i ped. 

Anonymkode: 56b06...721

Skrevet

Jeg har en annen bachelorgrad og tok 90stp pedagogikk for å komme inn på master i spesialpedagogikk. Fikk veiledning fra universitetet om hvilke fag jeg måtte ta og hva som ble godkjent fra mitt tidligere studie. 

Anonymkode: 3214e...314

Skrevet

Du kan jo jobbe i PPT med master i spesialpedagogikk, ellers vet jeg om rådgivere på høgskoler med denne masteren.

Anonymkode: 60d69...bd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...