AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Hei! Jeg er utdannet sykepleier, men har også 80 studiepoeng i pedagogikk. Har snakket med fakultetet som sier jeg kan søke meg rett på master i pedagogikk siden jeg har en norsk bachelorgrad i bunn + 80 fagspesifikke studiepoeng i pedagogikk. Synes fagfeltet er spennende, men samtidig vanskelig å vite hva man kan bruke det til. Kjenner dere noen som har denne utdanningskombinasjonen av sykepleie og pedagogikk? Eventuelt har gjort noe liknende? På forhånd tusen takk for svar! Anonymkode: b9237...98f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er utdannet sykepleier, men har også 80 studiepoeng i pedagogikk. Har snakket med fakultetet som sier jeg kan søke meg rett på master i pedagogikk siden jeg har en norsk bachelorgrad i bunn + 80 fagspesifikke studiepoeng i pedagogikk. Synes fagfeltet er spennende, men samtidig vanskelig å vite hva man kan bruke det til. Kjenner dere noen som har denne utdanningskombinasjonen av sykepleie og pedagogikk? Eventuelt har gjort noe liknende? På forhånd tusen takk for svar! Anonymkode: b9237...98f Ta heller en videreutdanning i sykepleie, du tjener 100k ekstra i året. Anonymkode: 8ec79...60b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta heller en videreutdanning i sykepleie, du tjener 100k ekstra i året. Anonymkode: 8ec79...60b Problemet er at det ikke er noen av de sykepleiefaglige videreutdanningene/masterne som interesserer meg. Anonymkode: b9237...98f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Jeg har sykepleie og ppu, jobber som lærer på helsefag. Har du master så får du lektorlønn, og fine arbeidstider:) Anonymkode: 68893...12b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Med master i ped må du likevel ta PPU for å undervise. Jeg har ikke hørt om nevnte fagkombinasjon selv. I PPT og ulike rådgivnings/veiledningstjenester må du ha ped i bunn. Men kanskje man kan jobbe med noe rådgivnings/utviklingsarbeid innen helse? Ville forhørt meg med ev skole/rådgiver, eller ev implementert pedagogikken du allerede har inn i en BA i ped. Anonymkode: 56b06...721
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #6 Skrevet 11. august 2020 Jeg har en annen bachelorgrad og tok 90stp pedagogikk for å komme inn på master i spesialpedagogikk. Fikk veiledning fra universitetet om hvilke fag jeg måtte ta og hva som ble godkjent fra mitt tidligere studie. Anonymkode: 3214e...314
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #7 Skrevet 11. august 2020 Du kan jo jobbe i PPT med master i spesialpedagogikk, ellers vet jeg om rådgivere på høgskoler med denne masteren. Anonymkode: 60d69...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå