AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Hei. Jeg har studert 50% og vært sykemeldt siste året (2 forskjellig sykdommer som krevde tilsyn og sykehusopphold osv). Fikk ikke noe nav-støtte under dette, kun sykemelding ift. skole og obligatorisk oppmøte. Jobbet 12 timer i uka i helsevesenet ved siden av, men gikk rett og slett lei av det og klarte det ikke lenger kombinert med min egen helse. I våres fikk jeg først sommerjobb i butikk som vikar, men har nå blitt "fast" ansatt. Det vil si: Jeg har ingen faste vakter, er fremdeles kun på tilkalling, men realistisk jobber jeg mellom 75-100 timer i måneden. Det er altså 50% og mer. Det er ikke mulig for meg enda å få faste vakter. Det jeg lurer på er; jeg tjener ganske lite på dette. Jobber hver eneste dag, men jeg stenger og jobber derfor kun et par timer hver kveld. Har søkt overalt ellers uten napp, og ofte blir jeg ringt for å være tilkalling her en time lenger enn planlagt osv. I juli jobbet jeg 90 timer, og tjente litt over 8000kr etter skatt. Har husleie på 5000kr (deler leilighet), så kommer mat, strøm, internett, telefon (har avbetaling på en gammel tlf + billigste abonnementet og det koster rundt 700kr/mnd), treningssenter (med binding), osv ved siden av. Bruker også rett i underkant av 1000kr/mnd på busskort (til og fra jobb feks). I tillegg har jeg medisinske utgifter, samt legetimer (enda ikke kommet til frikortet, men er ikke langt unna, men medisinene går ikke på frikortet). I tillegg har jeg vært hos kjøreskole for å ta førerkortet for å øke sjansene mine for jobb her i området, men har ikke råd til å fortsette med det med det første. Avbetaler også for begravelse til et familiemedlem som gikk bort. Med andre ord, jeg går i minus hver måned og lever bare såvidt fra lønn til lønn. Er det noe håp for meg å kunne få midlertidig økonomisk hjelp fra NAV, inntil ting stabiliserer seg? Jeg kan virkelig ingenting om NAV-systemet. Anonymkode: 5c164...475
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Det fungerer ikke snn at Nav kaster enger etter deg bare fordi at du gr lei av jobben din og at du ikke jobber nok. Du må nok bare skaffe deg mere jobb. Anonymkode: 70e32...78f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det fungerer ikke snn at Nav kaster enger etter deg bare fordi at du gr lei av jobben din og at du ikke jobber nok. Du må nok bare skaffe deg mere jobb. Anonymkode: 70e32...78f Tror ikke du leste hele innlegget mitt..... Anonymkode: 5c164...475
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du leste hele innlegget mitt..... Anonymkode: 5c164...475 Leste hele innlegget ditt jeg. Anonymkode: 70e32...78f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har studert 50% og vært sykemeldt siste året (2 forskjellig sykdommer som krevde tilsyn og sykehusopphold osv). Fikk ikke noe nav-støtte under dette, kun sykemelding ift. skole og obligatorisk oppmøte. Jobbet 12 timer i uka i helsevesenet ved siden av, men gikk rett og slett lei av det og klarte det ikke lenger kombinert med min egen helse. I våres fikk jeg først sommerjobb i butikk som vikar, men har nå blitt "fast" ansatt. Det vil si: Jeg har ingen faste vakter, er fremdeles kun på tilkalling, men realistisk jobber jeg mellom 75-100 timer i måneden. Det er altså 50% og mer. Det er ikke mulig for meg enda å få faste vakter. Det jeg lurer på er; jeg tjener ganske lite på dette. Jobber hver eneste dag, men jeg stenger og jobber derfor kun et par timer hver kveld. Har søkt overalt ellers uten napp, og ofte blir jeg ringt for å være tilkalling her en time lenger enn planlagt osv. I juli jobbet jeg 90 timer, og tjente litt over 8000kr etter skatt. Har husleie på 5000kr (deler leilighet), så kommer mat, strøm, internett, telefon (har avbetaling på en gammel tlf + billigste abonnementet og det koster rundt 700kr/mnd), treningssenter (med binding), osv ved siden av. Bruker også rett i underkant av 1000kr/mnd på busskort (til og fra jobb feks). I tillegg har jeg medisinske utgifter, samt legetimer (enda ikke kommet til frikortet, men er ikke langt unna, men medisinene går ikke på frikortet). I tillegg har jeg vært hos kjøreskole for å ta førerkortet for å øke sjansene mine for jobb her i området, men har ikke råd til å fortsette med det med det første. Avbetaler også for begravelse til et familiemedlem som gikk bort. Med andre ord, jeg går i minus hver måned og lever bare såvidt fra lønn til lønn. Er det noe håp for meg å kunne få midlertidig økonomisk hjelp fra NAV, inntil ting stabiliserer seg? Jeg kan virkelig ingenting om NAV-systemet. Anonymkode: 5c164...475 sjekk om du har krav på bostøtte fra husbanken Anonymkode: 20ae1...433
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste hele innlegget ditt jeg. Anonymkode: 70e32...78f Men jeg sa da aldri at nav skal kaste noe penger etter meg? Da ville jeg vel ha gått til dem før. Jeg jobber jo 50% pluss, men det er ikke nok til å få endene til å møtes i det hele tatt. Uten bil får jeg ikke jobb langt nok unna til at jeg kan søke på så innmari mye mer. Helsevesenet kan jeg pga egen helse ikke jobbe mer i, men butikk, kontor og lignende går fint. Ikke kontor i nærheten, men leie innover mot noen av nabobyene blir såpass dyrt at det ikke er et spørsmål om å flytte engang. Har aldri sagt at jeg er lei av jobben min eller ikke jobber nok. På 4 måneder har jeg aldri byttet vakter eller takket nei til en eneste vakt og også jobbet hver eneste dag + alle helgene. Problemet er bare at når det bare er et par timer om dagen blir det ikke mye penger i lommeboka. 1 time siden, AnonymBruker skrev: sjekk om du har krav på bostøtte fra husbanken Anonymkode: 20ae1...433 Takk, skal undersøke hva det er for noe. Anonymkode: 5c164...475
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg sa da aldri at nav skal kaste noe penger etter meg? Da ville jeg vel ha gått til dem før. Jeg jobber jo 50% pluss, men det er ikke nok til å få endene til å møtes i det hele tatt. Uten bil får jeg ikke jobb langt nok unna til at jeg kan søke på så innmari mye mer. Helsevesenet kan jeg pga egen helse ikke jobbe mer i, men butikk, kontor og lignende går fint. Ikke kontor i nærheten, men leie innover mot noen av nabobyene blir såpass dyrt at det ikke er et spørsmål om å flytte engang. Har aldri sagt at jeg er lei av jobben min eller ikke jobber nok. På 4 måneder har jeg aldri byttet vakter eller takket nei til en eneste vakt og også jobbet hver eneste dag + alle helgene. Problemet er bare at når det bare er et par timer om dagen blir det ikke mye penger i lommeboka. Takk, skal undersøke hva det er for noe. Anonymkode: 5c164...475 Skjønner ikke problemet ditt. Du må jo bare få deg mer jobb hvis du ikke får det til og gå rundt. Du skriver at du aldri har sagt at Nav skal kaste penger etter deg. Hva er du ute etter da? Ser også at du setter mange begrensninger for å ikke jobbe mer. Hva vil du med denne tråden? Det står da virkelig i HI at du gikk lei av jobben. Du motsier deg også i denne tråden. I det ene innlegget så spør du om du kan få hjelp av Nav, mens i neste innlegg skriver du at du ville gått til dem med en gang om det var penger derfra du var ute etter. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har studert 50% og vært sykemeldt siste året (2 forskjellig sykdommer som krevde tilsyn og sykehusopphold osv). Fikk ikke noe nav-støtte under dette, kun sykemelding ift. skole og obligatorisk oppmøte. Jobbet 12 timer i uka i helsevesenet ved siden av, men gikk rett og slett lei av det og klarte det ikke lenger kombinert med min egen helse. I våres fikk jeg først sommerjobb i butikk som vikar, men har nå blitt "fast" ansatt. Det vil si: Jeg har ingen faste vakter, er fremdeles kun på tilkalling, men realistisk jobber jeg mellom 75-100 timer i måneden. Det er altså 50% og mer. Det er ikke mulig for meg enda å få faste vakter. Det jeg lurer på er; jeg tjener ganske lite på dette. Jobber hver eneste dag, men jeg stenger og jobber derfor kun et par timer hver kveld. Har søkt overalt ellers uten napp, og ofte blir jeg ringt for å være tilkalling her en time lenger enn planlagt osv. I juli jobbet jeg 90 timer, og tjente litt over 8000kr etter skatt. Har husleie på 5000kr (deler leilighet), så kommer mat, strøm, internett, telefon (har avbetaling på en gammel tlf + billigste abonnementet og det koster rundt 700kr/mnd), treningssenter (med binding), osv ved siden av. Bruker også rett i underkant av 1000kr/mnd på busskort (til og fra jobb feks). I tillegg har jeg medisinske utgifter, samt legetimer (enda ikke kommet til frikortet, men er ikke langt unna, men medisinene går ikke på frikortet). I tillegg har jeg vært hos kjøreskole for å ta førerkortet for å øke sjansene mine for jobb her i området, men har ikke råd til å fortsette med det med det første. Avbetaler også for begravelse til et familiemedlem som gikk bort. Med andre ord, jeg går i minus hver måned og lever bare såvidt fra lønn til lønn. Er det noe håp for meg å kunne få midlertidig økonomisk hjelp fra NAV, inntil ting stabiliserer seg? Jeg kan virkelig ingenting om NAV-systemet. Anonymkode: 5c164...475 Anonymkode: 70e32...78f 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #8 Skrevet 11. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke problemet ditt. Du må jo bare få deg mer jobb hvis du ikke får det til og gå rundt. Du skriver at du aldri har sagt at Nav skal kaste penger etter deg. Hva er du ute etter da? Ser også at du setter mange begrensninger for å ikke jobbe mer. Hva vil du med denne tråden? Det står da virkelig i HI at du gikk lei av jobben. Du motsier deg også i denne tråden. I det ene innlegget så spør du om du kan få hjelp av Nav, mens i neste innlegg skriver du at du ville gått til dem med en gang om det var penger derfra du var ute etter. Anonymkode: 70e32...78f Men det du ikke skjønner er vel det at jeg gikk lei av det fordi jeg selv ble mer syk av det og lå på sykehuset ved 7 forskjellige anledninger i fjor, mye grunnet det jeg ble utsatt for ved å jobbe i helsevesenet. Og hvis du fortsetter å bruke øya dine litt til har jeg fremdeles ikke bedt noen om å kaste penger på meg, eller sagt at jeg IKKE vil jobbe. Litt vanskelig å bli maratonløper når man ikke har bein, for eksenpel. Har du ingenting bedre å gjøre enn å krangle fordi du kan og vil og har en dårlig dag eller? Anonymkode: 5c164...475
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 Hvor lite har du i timen egentlig? 90 timer og bare 8000 utbetalt hørtes veldig lite ut. Anonymkode: bbcbe...9e0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #10 Skrevet 12. august 2020 På 11.8.2020 den 7.07, AnonymBruker skrev: Men det du ikke skjønner er vel det at jeg gikk lei av det fordi jeg selv ble mer syk av det og lå på sykehuset ved 7 forskjellige anledninger i fjor, mye grunnet det jeg ble utsatt for ved å jobbe i helsevesenet. Og hvis du fortsetter å bruke øya dine litt til har jeg fremdeles ikke bedt noen om å kaste penger på meg, eller sagt at jeg IKKE vil jobbe. Litt vanskelig å bli maratonløper når man ikke har bein, for eksenpel. Har du ingenting bedre å gjøre enn å krangle fordi du kan og vil og har en dårlig dag eller? Anonymkode: 5c164...475 Søk om AAP. I det minste kan du få innkalling til en veileder hos nav som kan hjelpe deg videre i jungelen. Anonymkode: afe0f...191
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #11 Skrevet 12. august 2020 På 11.8.2020 den 7.37, AnonymBruker skrev: Hvor lite har du i timen egentlig? 90 timer og bare 8000 utbetalt hørtes veldig lite ut. Anonymkode: bbcbe...9e0 Har litt i overkant av 100kr timen bare... Er innmari lite, men det var nå den eneste av jobbene jeg har søkt på jeg har fått. Skatter nok mye mer enn nødvendig, for jeg trodde jeg skulle tjene en del mer enn jeg har gjort i år, men sånn ble det ikke. Har forhørt meg med de andre i samme butikk, og de tjener ikke noe særlig mer enn meg i timen de heller, men de jobber fulltid. Høyeste timebetaling jeg har hatt i butikk tidligere er 146kr/t og det var i en stor kjede, så virker ikke som det er så mye mer å tjene i butikk? Anonymkode: 5c164...475
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #12 Skrevet 12. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Søk om AAP. I det minste kan du få innkalling til en veileder hos nav som kan hjelpe deg videre i jungelen. Anonymkode: afe0f...191 Har bestilt time hos NAV-veileder på lokale kontoret mitt nå. Kjenner jeg gruer meg, siden jeg har aldri før spurt om økonomisk støtte, har alltid klart meg og hatt buffer, men det siste året har tært på økonomisk desverre. Anonymkode: 5c164...475
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #13 Skrevet 12. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Søk om AAP. I det minste kan du få innkalling til en veileder hos nav som kan hjelpe deg videre i jungelen. Anonymkode: afe0f...191 AAP får du ikke med mindre du har 50% eller mer nedsatt arbeidsevne på grunn av sykdom, og hun sier jo her at hun jobber mer enn 50%, selv om det ikke er fast. Man søker ikke AAP om man klarer å jobbe. Anonymkode: 71519...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #14 Skrevet 12. august 2020 På 11.8.2020 den 1.23, AnonymBruker skrev: Men jeg sa da aldri at nav skal kaste noe penger etter meg? Da ville jeg vel ha gått til dem før. Jeg jobber jo 50% pluss, men det er ikke nok til å få endene til å møtes i det hele tatt. Uten bil får jeg ikke jobb langt nok unna til at jeg kan søke på så innmari mye mer. Helsevesenet kan jeg pga egen helse ikke jobbe mer i, men butikk, kontor og lignende går fint. Ikke kontor i nærheten, men leie innover mot noen av nabobyene blir såpass dyrt at det ikke er et spørsmål om å flytte engang. Har aldri sagt at jeg er lei av jobben min eller ikke jobber nok. På 4 måneder har jeg aldri byttet vakter eller takket nei til en eneste vakt og også jobbet hver eneste dag + alle helgene. Problemet er bare at når det bare er et par timer om dagen blir det ikke mye penger i lommeboka. Takk, skal undersøke hva det er for noe. Anonymkode: 5c164...475 Vurder også omskolering. Hva med å ta en bachelor for å komme deg ut av dette marerittet du er i (har hatt dårlig råd over lengre tid, vet hva jeg snakker om). Du kan ikke få bostøtte mens du studerer, men om du er over 30 kan du mer i lån for å kunne leve ok som student. Anonymkode: 20ae1...433 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Vurder også omskolering. Hva med å ta en bachelor for å komme deg ut av dette marerittet du er i (har hatt dårlig råd over lengre tid, vet hva jeg snakker om). Du kan ikke få bostøtte mens du studerer, men om du er over 30 kan du mer i lån for å kunne leve ok som student. Anonymkode: 20ae1...433 Takk for tipset. Vurderer omskolering, men er ikke interessert i noe nok til å være villig til å sitte 3 år til på skolebenken. Er enda et par år til jeg er 30 "dessverre". Kunne gjerne tenke meg å bli butikksjef eller starte egen butikk av noe slag, men da trenger jeg både mer penger og erfaring. Vet ikke helt hva jeg kunne studert som ville hjulpet på den drømmen? Økonomi og markedsføring jo, men...? 21 timer siden, AnonymBruker skrev: AAP får du ikke med mindre du har 50% eller mer nedsatt arbeidsevne på grunn av sykdom, og hun sier jo her at hun jobber mer enn 50%, selv om det ikke er fast. Man søker ikke AAP om man klarer å jobbe. Anonymkode: 71519...7e4 Nei, klarer heldigvis å jobbe i f.eks. butikk eller på kontor opptil 80% og i periodevis 100% litt avhengig av sykdommen jeg har 😊 Anonymkode: 5c164...475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå