Example Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Eller er det sånn at munnbindforkjempere ikke bruker det selv? I sommer har jeg reist en del rundt i Norge, og vært innom en del ulike byer, turistattraksjoner og butikker. Hittil har jeg ikke sett et eneste menneske bruke dette. Ut ifra oppslutningen her inne for munnbind både her og det, finner jeg det litt merkelig. 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Jeg bruker ikke munnbind og har kun sett noen få bruke det ca 5 stykk.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Vel. Jeg bruker selv ikke munnbind, jeg er ung, ikke i risokogruppe, og har ikke reist i sommer. Men foreldrene mine, og andre slektninger er i risokogrupper pga alder og enkelte sykdommer. Og der sitter det utrolig langt inne å bruke munnbind fordi de er redde for å skille seg ut og virke "hysteriske". Jeg vet at min hjertesyke far skulle ønske at det kom en anbefaling i hvert fall, om ikke et påbud, sånn at de han møter i butikken med smitte kunne beskytte sånne som han fra smitte, og slik at han turte å ta det på seg selv. Jeg har kjøpt inn medisinske munnbind til dem, men de tørr ikke bruke det når ingen andre gjør det. En fin ting å se litt utover seg selv når man er ung og frisk, Anonymkode: b5c07...9c5 4
Hatsumomo Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 Jeg tror det er temmelig mange som sitter på munnbind hjemme, på jobb idag så var det alt folk snakket om - at nå hadde de gått til innkjøp av munnbind (og familie og venner vet jeg har kjøpt inn munnbind for en stund siden). Men jeg som tar bussen til og fra jobb, var innom et kjøpesenter idag for å handle - med munnbind- ser ingen andre med munnbind. Og jeg ser jo at folk som kjører i bil forbi busstoppet kikker på meg idet de kjører forbi. Syntes det bare er morsomt jeg, da er jeg en påminner. Poenget mitt er at jeg tror temmelig mange sitter på lagre av munnbind, men er avventende med å bruke det - kanskje pga ubehag, kanskje pga vil ikke skille seg ut osv. Så de venter nok på at det kommer noe fra Høie om det, og en anbefaling så vil nok flere bruke det. 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Brukte munnbind hele tiden da jeg var på reise i sommer. Her hjemme, nei. Men jeg har hjemmekontor og er begrenset ute. Kjøpte inn ekstra som jeg har liggende, hvis det skulle bli nødvendig. Ute på gaten ser jeg et par-tre stykker hver dag med munnbind, men ikke flertallet (bor i Oslo). Det er jo ubehagelig å gå med, så jeg gjør det ikke med mindre det er nødvendig. Hadde nok gjort det om jeg hadde tatt offentlig transport. Anonymkode: a1d57...84c
moon_child Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Har sett en del eldre mennesker som bruker det i butikken.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel. Jeg bruker selv ikke munnbind, jeg er ung, ikke i risokogruppe, og har ikke reist i sommer. Men foreldrene mine, og andre slektninger er i risokogrupper pga alder og enkelte sykdommer. Og der sitter det utrolig langt inne å bruke munnbind fordi de er redde for å skille seg ut og virke "hysteriske". Jeg vet at min hjertesyke far skulle ønske at det kom en anbefaling i hvert fall, om ikke et påbud, sånn at de han møter i butikken med smitte kunne beskytte sånne som han fra smitte, og slik at han turte å ta det på seg selv. Jeg har kjøpt inn medisinske munnbind til dem, men de tørr ikke bruke det når ingen andre gjør det. En fin ting å se litt utover seg selv når man er ung og frisk, Anonymkode: b5c07...9c5 Du kan da være like smittsom selv om du ikke er i noen risikogruppe. Anonymkode: 31d4d...575 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 42 minutter siden, Example said: Eller er det sånn at munnbindforkjempere ikke bruker det selv? I sommer har jeg reist en del rundt i Norge, og vært innom en del ulike byer, turistattraksjoner og butikker. Hittil har jeg ikke sett et eneste menneske bruke dette. Ut ifra oppslutningen her inne for munnbind både her og det, finner jeg det litt merkelig. Du ser heller forhåpentligvis ikke så mange fly rundt og skjelle ut folk, eller kjøre rundt med tanks og skyte på folk som går mer enn to sammen. Er nok mye ytterpunkter som søker hit, folk som ikke får ut meningene sine til hverdags Anonymkode: d55d4...693 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 Jeg har faktisk aldri sett noen med munnbind før, bortsett fra hos tannlegen. Mulig vi ser mer til det i tiden fremover Anonymkode: d6745...db9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 Jeg bor i en mellomstor Norsk by og har sett kanskje 6 stykk som har brukt det. Jeg bruker de ikke før de blir delt ut gratis og vi får krav fra myndighetene om å bruke de! Anonymkode: 71e9c...fdd 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 Jeg brukte munnbind da jeg var i Norge i sommer. Her jeg bor har jeg sett flere som har brukt det. Anonymkode: c239c...af9
mammahjarte Skrevet 10. august 2020 #12 Skrevet 10. august 2020 Har sett eldre bruke det i Bergen. Vi har ikkje munnbind, hadde brukt om vi hadde. Koster 599 for ein pakke. Har begynt å studera korleis man syr munnbind av tøy. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #13 Skrevet 10. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan da være like smittsom selv om du ikke er i noen risikogruppe. Anonymkode: 31d4d...575 Sant det. Sitter langt inne hos meg også pga man vil ikke skille seg ut. Regner med at det kommer en anbefaling på fredag. Da tar jeg det på meg. Anonymkode: b5c07...9c5 3
GammelKaktus Skrevet 10. august 2020 #14 Skrevet 10. august 2020 Jeg har sett flere bruke det i dag jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #15 Skrevet 10. august 2020 Har sett et par tjukkaser med munnbind. De er vel redde for å bli smittet. Anonymkode: 2e782...7a8 2
AnonymBruker 42 Skrevet 10. august 2020 #16 Skrevet 10. august 2020 (endret) Har sett mange bruke det helt fra børjan her jeg bor. Bruker ikke selv. Kan jo godt tenkes det er ekstra mange KGB`ere her jeg bor men Endret 10. august 2020 av Beeblebrox
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #17 Skrevet 10. august 2020 1 time siden, Hatsumomo skrev: Jeg tror det er temmelig mange som sitter på munnbind hjemme, på jobb idag så var det alt folk snakket om - at nå hadde de gått til innkjøp av munnbind (og familie og venner vet jeg har kjøpt inn munnbind for en stund siden). Men jeg som tar bussen til og fra jobb, var innom et kjøpesenter idag for å handle - med munnbind- ser ingen andre med munnbind. Og jeg ser jo at folk som kjører i bil forbi busstoppet kikker på meg idet de kjører forbi. Syntes det bare er morsomt jeg, da er jeg en påminner. Poenget mitt er at jeg tror temmelig mange sitter på lagre av munnbind, men er avventende med å bruke det - kanskje pga ubehag, kanskje pga vil ikke skille seg ut osv. Så de venter nok på at det kommer noe fra Høie om det, og en anbefaling så vil nok flere bruke det. Ditto! Er en av de få jeg også You go girl! Anonymkode: 98705...929 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #18 Skrevet 10. august 2020 Jeg har, og kjenner mange som har kjøpt inn. Desverre sitter det langt inne å ta det på, så jeg holder meg heller hjemme. Håper det kommer et påbud eller en anbefaling snart. Nå har jeg ferie, så kan holde meg hjemme. Snart begynner jobb og da er jeg avhengig av offentlig transport for å komme meg dit. Anonymkode: 7f679...478
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #19 Skrevet 10. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett et par tjukkaser med munnbind. De er vel redde for å bli smittet. Anonymkode: 2e782...7a8 Kynisk, men jeg lo av denne 😂 Anonymkode: a1d57...84c
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #20 Skrevet 10. august 2020 Man vender seg til det meste - også munnbind. Jeg var på ferie i (grønt) utland og gikk da alltid med munnbind. Når det er sagt - du blir litt uvel, spesielt i folkemengder der det er varmt. Du merker at pusten blir kortere og jeg fikk veldig lett hodepine. Det er selvsagt noe du ofrer, men det er ikke bare "frykt for å skille seg ut" som gjør at flere unngår det før det er nødvendig. I hvert fall ikke de av oss som har brukt det før. Anonymkode: a1d57...84c
Anbefalte innlegg