AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #1 Skrevet 10. august 2020 Hei! Har snart enn 3 år gutt, han er litt fjern på kropp, ikke så rolig, ikke sånn samspill med andre søsken. Sånn f.eksempel danser sammen eller håper. Mest tar fra, liker bare å kappløpet med søsken, å huske sammen med de. Ikke noe mere. ikke noe ord, så vidt sier mamma og pappa. Ikke så mye øye kontakt, ikke alltid gir respons når vi sier navnet hans. Men han skjønner mye da! ler mye uten grunn. Barnehage sier ikke så mye, men de jobber med saken. Skal neste uke ha møte med de. høres dette veldig ut som autisme eller noe annet sykdom? Anonymkode: 0dbae...8a5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #2 Skrevet 10. august 2020 Er godt klar over at dette ikke riktig sted å spørre, har tatt opp dette med fastlege og barnehage. Imens vi venter, så ønsket jeg å høre om noen her har hatt det som oss. -Ts Anonymkode: 0dbae...8a5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #3 Skrevet 10. august 2020 Har du ikke startet hundre tråder om akkurat det samme nå? Anonymkode: 13461...083 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #4 Skrevet 10. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke startet hundre tråder om akkurat det samme nå? Anonymkode: 13461...083 Har jeg? Er det lenge siden du har lest om noen har det som meg? Kan du si når? Så kunne jeg se gjennom? -Ts Anonymkode: 0dbae...8a5 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #5 Skrevet 10. august 2020 Ta en prat med helsestasjonen og luft bekymringen din der. Kanskje han hører dårlig. Anonymkode: a7325...bdf
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #6 Skrevet 10. august 2020 Barnehagen kan barnets utvikling, hva som er aldersadekvat osv. Bra dere skal ha møte. Anonymkode: 12d00...d0d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #7 Skrevet 10. august 2020 Jeg trodde også at sønnen min hadde autisme ettersom han hadde omtrent alle symtomene i boken på autisme. Han var flink til å snakke da å snakket i små setninger. Kort fortalt så fikk jeg han utredet siste året i barnehagen å det var ikke autisme. Eneste de kom frem til var at han er høysensitiv og ganske umoden for alderen. Anonymkode: a38f9...274
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke startet hundre tråder om akkurat det samme nå? Anonymkode: 13461...083 Jeg har startet én av de «hundre» trådene og jeg er ikke trådstarter. Kan du gi F i å svare hvis du ikke har noe å komme med? Anonymkode: 24dff...60f 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har snart enn 3 år gutt, han er litt fjern på kropp, ikke så rolig, ikke sånn samspill med andre søsken. Sånn f.eksempel danser sammen eller håper. Mest tar fra, liker bare å kappløpet med søsken, å huske sammen med de. Ikke noe mere. ikke noe ord, så vidt sier mamma og pappa. Ikke så mye øye kontakt, ikke alltid gir respons når vi sier navnet hans. Men han skjønner mye da! ler mye uten grunn. Barnehage sier ikke så mye, men de jobber med saken. Skal neste uke ha møte med de. høres dette veldig ut som autisme eller noe annet sykdom? Anonymkode: 0dbae...8a5 Er dette noe som har kommet tidlig frem nå, eller har det skjedd gradvis? Rart at ikke barnehagen har tatt tak i det tidligere for i min barnehage ble ppt koblet inn når barnet mitt var 15 mnd og vi jobber fortsatt med saken. Det du beskriver der kan være alt fra autisme til at han bare er litt «treg» uten at det er noe i veien for det om Se om du kan få henvisning til habiliteringstjenesten hos deres sykehus slik at de kan utrede han parallelt med ppt, så du er sikker på at han blir sjekket for alt ❤️ Anonymkode: 24dff...60f 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #10 Skrevet 10. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde også at sønnen min hadde autisme ettersom han hadde omtrent alle symtomene i boken på autisme. Han var flink til å snakke da å snakket i små setninger. Kort fortalt så fikk jeg han utredet siste året i barnehagen å det var ikke autisme. Eneste de kom frem til var at han er høysensitiv og ganske umoden for alderen. Anonymkode: a38f9...274 Hei, hvordan går det barnet ditt nå? Henger godt etter nå? 🙂 - Ts Anonymkode: 0dbae...8a5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #11 Skrevet 10. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette noe som har kommet tidlig frem nå, eller har det skjedd gradvis? Rart at ikke barnehagen har tatt tak i det tidligere for i min barnehage ble ppt koblet inn når barnet mitt var 15 mnd og vi jobber fortsatt med saken. Det du beskriver der kan være alt fra autisme til at han bare er litt «treg» uten at det er noe i veien for det om Se om du kan få henvisning til habiliteringstjenesten hos deres sykehus slik at de kan utrede han parallelt med ppt, så du er sikker på at han blir sjekket for alt ❤️ Anonymkode: 24dff...60f Tusen takk får tipset, dette skal jeg prøve å få til! 🥰♥️ -Ts Anonymkode: 0dbae...8a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå